Nagravision

Hoi Gizmo,

ze zijn niet alleen een eind op weg, het werkt ook allemaal al.

Alle files zijn voor funcards, het algoritme is in eerste instantie daarvoor geschreven door Amerikanen en overgenomen door Spanjaarden. Zij hebben het aangepast voor het pakket van VIA, ook TVCabo van Portugal kan hiermee bekeken worden. Er is nooit de moeite genomen om het voor GW om te schrijven, of het past gewoon echt niet op de PIC van een GW.

Naast een funcard heb je ook een originele ontvanger of een CAM nodig. Hier moet je de zogenaamde Boxkey uit zien te peuteren, of je leest je originele kaartje uit die dezelfde Boxkey heeft. Als de Boxkeys niet hetzelfde zijn, doet niets het (koppelverkoop volgens mij, maar goed ;)).

Als je deze hardware hebt kun je aan de slag en je Spaans ophalen. De webpagina "zackyfiles" zijn meestal de bron voor alle informatie (http://www.zackyfiles.com, een niet commerciele link met legale info over het programmeren van kaartjes).

Ook de sourcecode voor deze programma's zijn daar te vinden.

Ik kijk regelmatig naar dit soort sites, omdat ik een NagravisionCam heb. Het is best goed voor m'n Spaans, voor op vakantie ;). Maar echt ermee spelen kan ik niet omdat ik geen funcard en programmer heb. Natuurlijk mis ik ook een diepe kennis van de Atmelprocessor om het algoritme te gaan doorgronden, het zou te veel tijd gaan kosten om dat te moeten uitzoeken. Wel jammer....

Nou weet ik dat de meeste hobbyisten niet of weinig TV kijken, maar het ViaDigital pakket heeft toch een aantal zeer interessante kanalen voor de film- en of sportliefhebber.

Voor de hobbyist is het natuurlijk een uitdaging om al die zwarte kanalen van de Hispasat eens wat kleurrijker te maken.

Groetjes,

:cool:

 
Kan iemand een hint geven hoe ik achter een cam-id en boxkey van een nagra CI-CAM kom?

Na heel wat door spaanse tekst heen worstelen kom ik daar nog niet uit - ligt vast aan mijn spaans -

Ik heb alleen een NagraCam geen org.kaart.

Ik heb ook een funcard met nagrasoft erop maar die laat zich niet uitlezen.

alvast bedankt

Block

 
Hoe de box-key uit de CAM te lezen ben ik ook nog niet tegen gekomen :sad:

Een beschrijving om de box-key uit een echostar ontvanger te lezen ben ik al wel eens tegen gekomen. Hiervoor moet je hardwarematig het geheugen uit gaan lezen. Wellicht is dit ook voor een CAM nodig, maar ik ben er nog geen handleidingen voor tegen gekomen.

Groetjes,

:cool:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan