nameserver onbekend

rolsat

Active member
Lid sinds
25 feb 2003
Berichten
213
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Papendrecht
Hallo Luitjes

Probleem 1
Wil een nieuwe zenderlijst downloaden,
maar kom niet verder bij de test dan
lanadapter ---- er is verbinding - oke
lokaal-------------onbekend - oke
DHCP--------------geactiveerd - oke
Ip Adres-----------bevestigd -oke
Nameserver -------onbevestigd x

Ik heb op pli site gezeten en gelezen maar kwam niet verder.
Misschien kunnen jullie goede tips geven.

Probleem 2
Ik heb met dreamboxedit een zenderlijst van (satje07) bewerkt tot 19.2 +23.5 lijst.
Heb deze lijst op usb stick gezet en geprobeerd in de vu+duo te plaatsen.
Dit is niet gelukt
Graag goede tips
gr
rolsat
 
V.w.b. je vragen in volgorde van hoe jij ze gesteld hebt.

1.) Krijgt je ontvanger automatisch een ip adres of heb je dat vast ingesteld?

2.) Waarom via de USB stick? Je kunt dat toch gewoon middels DreamboxEdit er in zetten?
 
Beste BT,

1-Het IP adres is zowel automatisch als met de hand geprobeerd.

2-USB heb ik gebruikt omdat ik dacht dat het zo moest.
Als het via dreamboxedit kan, gaat dat mbv een internetkabel van pc naar ontvanger. of
via crosskabel of heb ik dat verkeerd.
gr
rolsat
 
Ik had op een gegeven moment hetzelfde probleem met PLi en ben overgestapt naar VTi, weg probleem en nooit meer last van gehad.

Laatste kan met USB-dongle, maar LAN-kabel schijnt sneller te werken.
Ik doe het ook met LAN-kabel en Dreambox Edit.

Ook een leuk programma is Dreambox Control Center.
Met laatste, kan je bijv, muziek en video van je PC makkelijk overzetten naar de schijf in je ontvanger.
 
Om bestanden van je PC naar de harde schijf van je ontvanger of andersom daar heb je DCC toch niet voor nodig?

Als je je netwerk goed voor elkaar hebt komt de ontvanger automatisch in je netwerk als BM570 en dan kun je rechtstreeks naar de HDD van je ontvanger.

VWB satelliet lijsten deze lijst kun je zelf aanmaken of ergens vandaan halen en met behulp van het programma "DREAMSET234"
kun je de zenderlijst kompleet opnieuw aanmaken of rechtstreeks vanuit de ontvanger inlezen en ook weer naar de ontvanger wegschrijven.

Maar daar moet je eerst de juiste informatie in setup goed zetten om contact te kunnen maken met je ontvanger via de PC.

Voor de vu+duo :
invulllen je ip adres

username: root
password: niets invullen
firmware: Enigma2 ver4: telnet reload

kies vervolgens test configuration
LET OP als alle veldjes oke zijn dan save configuration
Druk ok om dit scherm weer te verlaten

Met het knopje transfer-->load kun je de zenderlijst wat in de VU zit naar je PC laten schrijven zodat je hem kunt aanpassen en met transfer--> write

Met "open" kun je een bestaande zenderlijst inlezen, daarna naar je wensen aanpassen en naar je ontvanger transfer -->write

Zo zijn er met dit programma nog meer mogelijkheden maar dat is de vraag (nog) niet
 
Klopt helemaal, DCC heb je helemaal niet nodig. Kan simpel met de verkenner maar ook met Total Commander en noem maar op. DreamSet biedt inderdaad meer mogelijkheden dan dreamboxedit. Je kunt het hier downloaden. Een Help-bestand hebben we ook op dit forum beschikbaar; een kind kan de was doen ;) Kijk hier maar eens.
 
Ja, smaken verschillen, ik vind DCC wel prettig en echt niet omslachtig.

Verder kon ik er in Dreamset niet aan uit hoe zelf boeketten aan te maken, vandaar DBE.
Daarom keur ik Dreamset niet af hoor.

Zo, nu snel naar het strand hier voor de deur, zit weg te smelten, 36 gr. schaduw!.

Greetz,
Togan uit Anamur T?rkiye.
 
Luitjes,
Bedankt voorlopig,
Ga aan de slag en houd je op de hoogte
gr
rolsat
 
Hallo luitjes,

Zenderlijst aangemaakt volgens de matrix instructies.
Heb de set up nog niet goed, maar ga morgen door
gr
rolsat
 
Hallo Luitjes
Kleine vooruit gang, Kan weer contact maken met de VuDuo met het internet.
Dus de werkzaamheden: Fabrieksinstellingen, opnieuw geflashed, IPconfig bekeken en ingesteld(nameserver bleef onbekend) maar via internet Cccam + Henksat zenderlijst opgehaald.
Maar gemaakte satlijst mbv dreamset de transfer is nog niet gelukt.Het Ip adres was onjuist en kon geen contact maken blijf er over nadenken.
gr
rolsat
 
Blijft vreemd, want naamserver onbekend is niet erg als het lukt er vanaf internet de zenderlijst mee te downloaden, want dan is de verbinding goed.
Waarom er geen contact mee worden gemaakt vanaf de pc is dan wel vreemd.

Ip adres onjuist zou kunnen, kan zijn dat de VU na fabrieksinstellingen en nieuwe flash van de router een ander ip gekregen heeft, dat zal dan ook even in Dreamset weer opnieuw aangepast moeten worden.
Ook zorgen dat je de nieuwste versie van Dreamset hebt, bij de vorige versie had ik ook wat rare kuren met bepaalde instellingen die niet goed bewaard werden in Dreamset of spontaan weer op iets anders sprongen na het opnieuw starten van Dreamset.
 
VU DUO dus enigma2

IP onjuist....dat zou er op kunnen duiden dat je ontvanger in DHCP mode staat en dus een ip heeft gekregen van je modem/router zoals BlackTiger bedoelde. Dan zou het kunnen zijn dat het ip van je ontvanger anders is dan je in dreamset hebt ingevuld. Om latere problemen te voorkomen is het verstandiger om je ontvanger een vast (statisch) ip te geven.

Ga naar de instellingen van je ontvanger (menu), kies Instellingen, Systeem, Netwerk, LAN verbinding, Adapter instellingen en zet automatisch IP verkrijgen (DHCP) op nee. Vul dan op de volgende regel (IP Adres) het ip adres in. Kijk de overige instellingen ook even na daarna deze opslaan (groene knop).

Als het goed is heb je nu je ontvanger hetzelfde ip gegeven als dat je in dreamset hebt staan en zou je verbinding moeten kunnen maken en je lijst weer uploaden.
 
Beste Luitjes,

Jullie conclusie zijn denk ik goed, gisteravond alles gecontroleerd en nagekeken en het IPadres was verkeerd, dit heb ik veranderd en DCHP niet automatisch gezet en de ontbrekende gegevens ingevuld. Vanavond of morgen hoop ik te testen
gr
rolsat
 
Hallo Luitjes,
Probleem 1 is opgelost, de nameserver is nu bekend.De instelling gewijzigd zoals jullie dachten en stond ook op de pli-site, er overheen gelezen.Bedankt voor het mee denken.
Ga nu aan de slag met probleem2 nl: Zelf gemaakte settinglijst naar de VuDuo brengen mbv Dreamset v324.
gr
rolsat
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan