Ik heb ook de NanoXX 9800HD.
Ik weet dat als je naar het instellingenmenu gaat, dat je kan kiezen (je ziet plaatjes van foto's op je beeldscherm) hoe je m hebt aangesloten. MAS3 heeft helemaal gelijk: als je m dmv een loop hebt aangesloten krijg je de door jou beschreven problemen; het beste is om zowel tuner 1 alsmede tuner 2 met 2 aparte coaxkabels te verbinden met een (bv) Quad lnbf.
Persoonlijk vind ik het apparaat ingewikkeld en de gebruiksaanwijzing te sumier.
Ik heb m weer afgekoppeld.
Als ik een beetje meer tijd heb ga ik er weer eens mee aan de slag.
Er staat ook nergens hoe ik die "Channel Editor" moet aansluiten via een Ethernetkabel, (bv, moet dat via mijn router of meteen op mijn pc)
En hoe ik nieuwe software kan inladen (ik weet echt niet hoe dat moet, het zou zowel via een usb-stick en/of via een ethernetkabel moeten kunnen, maar in zowel de duitse alsmede de Engelse handleiding -Nederlandse handleiding is er op dit moment niet- kan ik het niet vinden)
En dan nog iets: toen ik het apparaat kocht (bij van H****) stond er op hun advertentie dat ie ook de CD-fastscan kan inladen, dat is mij nog nooit gelukt.
Nogmaals, als ik een beetje meer tijd heb ga ik er mee aan de slag.
Groetjes,
Bones