NEC2500 ---> NEC2510 (DL brander)

M

mbon

Het ziet er toch naar uit dat het begin al is gemaakt om de 2500 naar een dubbellaags brander om te zetten..

Hier bij een paar testjes die gemaakt zijn

http://www.cdrinfo.com/forum/tm.asp...ey=𐓔

De eerste DL DVD+R zijn al gebrand met de gehackte firmware voor NEC2500a en de testresultaten zijn hier te zien. Die zijn dus gewoon goed

http://www.cdrinfo.com/forum/tm.asp?m=66772

dus niet alleen voor de pioneer 106 maar ook voor de nec 2500

dus goed nieuws voor de nec 2500 gebruikers

succes mbon

Dit is zeer goed nieuws, ik was al op zoek naar een brander die de double layer aankon maar die zijn nog niet of nauwelijks te koop en tegen een hoog bedrag (170 Euro)

Heb het bij me eigen nec ook gedaan,de test is goed gelukt.
Nu de schijfjes nog ergens kunnen kopen,iemand nog een paar adresjes voor mij.
Graag reactie via PM

Geen wonder, de Dual-layer (8,4 gig) brander van Sony is al op de markt en kost maar 199 euro, dus zal de rest aan dumpprijzen er uit gaan nu.:)

nee nee niet de boel door elkaar gooien Satbird.

het is een gewone 8 speed brander met de mogelijkheid in de toekomst deze up te graden naar dual layer:

Dit staat er letterlijk:
BenQ heeft enkele dagen geleden een persbericht de deur uit gedaan waarin het bedrijf laat weten 's werelds eerste 8x DVD?RW brander op de markt gezet te hebben, die met behulp van een update in de toekomst ook overweg zal kunnen met dual layer schijfjes. Op het moment kan de BenQ DW822A-brander nog niet overweg met dual layer schijfjes, maar het bedrijf belooft een firmware update uit te brengen in het vierde kwartaal van dit jaar, wanneer dual layer media in grotere hoeveelheden verkrijgbaar is. Met behulp van de update kunnen de dual layer schijfjes met een snelheid van 2.4x beschreven worden. Inmiddels is deze brander beschikbaar

Kijk dat is precies het zelfde als een NEC2500a nu al upgraden naar de dual layer en die NEC heb je al voor 75 ?

Ik wil het eerst nog wel eens zien gebeuren, er is ook ooit zo'n verhaal omtrent de Pioneer DVR106 geweest... En dan zit je nog maar op 2.4 speed terwijl de nieuwere branders op 4x schrijven dual layer.
Het is maar wat je wilt.

bt ,maakt me niet zoveel uit als ie maar 2,4 speed brand als het maar goed is zonder foutmeldingen en dat je dan die dure schijfjes voorals nog niet in de prullenbak moet gooien......

Da's ook wat ik zei, het is maar wat je wilt.
Als dat je keuze is, dan is dat prima, voor mij hoeft het ook niet altijd 't snelst te zijn.
Stabiliteit en kwaliteit, of zoals jij het zegt, goed branden en geen dure schijfjes hoeven weggooien, staat hier ook voorop.
Maar het is wel zo fijn als je ook weet dat het anders kan zodat je die keuze bewust kunt maken.

Ziet er zeer goed uit, heb ook een Nec 2500a en wil deze ook naar 2510 patchen, heb de firmware NEC ND-2510A K0P2, maar hoe krijg ik die erin iemand die raad weet.

je moet hem effe booten met een floppy:

- Dit is een DOS-progje, dus eerst moet je een BOOT-diskette te maken om op te starten. Download de flashtool uit de bijlage van mijn posting eerder op deze Sat4all-pagina. Dubbelklik op het progje, en zorg dat er een lege diskette in je PC zit. Laat het progje z'n werk doen.

- Uitpakken van de download van, en kopieer 2 file's op de juist gemaakte BOOT-diskette. Dit zijn nec2x00a.exe en 2510RPCC1.BIN.

Nu het maken van de "string":

- Je hebt dus gekeken waar de brander zit, en dit moet je aangeven als je gaat flashen:

Als je de brander op IDE 1, en als SLAVE hebt zitten, dan wordt dit de "string" : NEC2x00A.exe -pri -sla -flash 2510RPC1.bin -id
Als je de brander op IDE 2, en als MASTER hebt zitten, dan wordt dit de "string" : NEC2x00A.exe -sec -mas -flash 2510RPC1.bin -id
Als je de brander op IDE 2, en als SLAVE hebt zitten, dan wordt dit de "string" : NEC2x00A.exe -sec -sla -flash 2510RPC1.bin -id

Temminste als je deze firmware wilt gebruiken. Als je een andere keuze hebt gemaakt moet je 2510RPC1.bin vervangen door het nummer van je keuze. (bijv.2510FAST.bin)

Schrijf de juiste "string" even op, want als je je PC opnieuw gaat opstarten met de floppy, moet je die intypen achter de A:\>.
Dan drukken op <ENTER>, en als je het goed hebt ingetypt (incl. streepjes en spaties), gaat de tool flashen.
Lampje op de brander gaat knipperen. Als het flashen klaar is, floppy eruit en re-booten.

Indien alles is gelukt, dan zul je zien dan het nummer van je DVD-brander van NEC ND-2500A is veranderd in NEC ND2510

met deze gevens heb ik het gedaan en het werkt perfect nu alleen de schijfjes nog ergens goedkoop kopen,weet iemand een adres voor mij?
meer info via PM

Nou heb hier ook een NEC 2500A en ga daar echt niet mee klooien,, zie niet in waarom,, branden gaat snel genoeg,, als ik al een hele nacht bezig ben voor een film kunnen die paar minuten voor het branden er ook wel bij.

Of gaat het om de schijfjes,, maar die kosten toch ook bijna niks,, dus ik zie het voordeel hier niet van,, of moet aan mij liggen.

@kjonker, het is ten dele gelukt, er zit wel een andere firm in maar hij blijft op combo staan, en het vreemde is al ik de pc uitschakel gaat de CD la open, wel wat vreemd is dat. Ja Jack meschien heb je wel gelijk maar het is wel zo, als je dubbel kan branden, waaron niet.

Je moet je computer opstarten met floppy erin wn dan in dos verder gaan,en alles klaar is opnieuw opstarten.
En moet het goed zijn.

Het gaat niet om de snelheid bij deze upgrade maar om de recorder te voorzien van firmware die overweg kan met de dubbellaags DVDr, je kunt dan ipv 4.7Gb 9.4 Gb op een schijf kwijt en kun je een echte 1 op 1 kopie maken.

Let wel dat je dan ook die speciale dubbellaags DVDr moet hebben en die zijn er op dit moment nauwelijks verkrijgbaar en peperduur.

ik denk dat het verstandig om te wachten en de firmwair te bewaaren tot dat de dubbellaags DVDr wat goedkoper worden zo hoeft man niet bij een mislukte poging een dure schijf in de brullenbak weg gooien of zie ik het verkeer
grtz roufa!

Zeddini steeds als ik jouw poging zie om Nederlands te berichten schiet ik soms in een deuk, zo ontstaan er heel wat nieuwe woorden.

Dit is niet negatief bedoeld hoor. Ik weet jouw komaf niet

Maar een "brullenbak" is grandioos gevonden.

het moet zijn "prullenbak".

Prul is iets van geen waarde
Brul is een schreeuw of diepe grom zoiets wat een tijger doet (nee niet onze Blackie)

Maar wat je zegt is helemaal waar. loop de zaken niet vooruit zolang er geen voordeel mee te behalen is en wacht inderdaad met upgraden totdat de schijfjes betaalbaar zijn.

Ongetwijfeld en dat heeft BT ook al eens aangehaald komen dan de nieuwere modellen vlot op de markt tegen zeer lage prijzen.

Yep, naast de Sony is er inmiddels ook al de Lite-On dual-layer brander, de rest zal dus in rap tempo volgen.
Op de beurs vandaag waren de dvd's ook weer erg cheap (de 4-speed).
Datawrite dvd-r 100 stuks 50 euro
Arita dvd+r 100 stuks 70 euro

Snif.. en dan te bedenken dat ik op de beurs in januari (allemaal op die kleine beurs hier in 't Mecc in Maastricht) nog 130 euro betaald heb voor 100 stuks Memorex +r.
Al die prijzen gaan niet voor niets omlaag... is ook vanwege de 8x dvd's en de dual layers die dadelijk de markt gaan bestormen.

@kjonker.
Ik ben hier nieuw, en had een vraag, heb het zelfde probleem als satwish, als ik bij nero kijk geeft hij een Combo aan geen DL, en bij het opstarten van de Computer gaat de CD la open ik denk dat dit niet oke is, en is het mogelijk om de oude firmware weer terug te zetten, heb jammer genoeg geen geen flahs backub gemaakt, heeft iemand ook een firmware voor de ND-2500, ik hoor het graag,
Joop.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan