NEC2500 ---> NEC2510 (DL brander)

Originally posted by the matrix
Zeddini steeds als ik jouw poging zie om Nederlands te berichten schiet ik soms in een deuk, zo ontstaan er heel wat nieuwe woorden.

Dit is niet negatief bedoeld hoor. Ik weet jouw komaf niet

Maar een "brullenbak" is grandioos gevonden.

het moet zijn "prullenbak".

Prul is iets van geen waarde
Brul is een schreeuw of diepe grom zoiets wat een tijger doet (nee niet onze Blackie)

Maar wat je zegt is helemaal waar. loop de zaken niet vooruit zolang er geen voordeel mee te behalen is en wacht inderdaad met upgraden totdat de schijfjes betaalbaar zijn.

Ongetwijfeld en dat heeft BT ook al eens aangehaald komen dan de nieuwere modellen vlot op de markt tegen zeer lage prijzen.

beste @matrix ik weet 1000% dat ik veel foutjes heb met het tippen ik doe mijn best hoor! want mjin eerste moeder taal is arabich en tweede is france ik kom zelf uit tunisie
maar jij begrijpt wel mjin bedoelen
grtz roufa!

Ik vind het heel knap van je en idd ik weet haast wel zeker dat iedereen je begrijpt.

Ga zo door!!

Hulde

@kjonker, ik heb de oude firmware weer terug gezet, en hij is weer in orde, leuk geprobeerd, maar toch bedankt voor de moeite, ook voor joop, lijkt mij een verstandige zet, met stock.bin
draait hij weer van ouds.

Originally posted by zeddini
ik weet 1000% dat ik veel foutjes heb met het tippen ik doe mijn best hoor! want mjin eerste moeder taal is arabich en tweede is france ik kom zelf uit tunisie
maar jij begrijpt wel mjin bedoelen
grtz roufa!

Ik zou willen dat ik zo goed Arabisch kon schrijven als jij Nederlands.
Ik heb veel waardering voor mensen die proberen onze taal machtig te maken.
En foutje is zo gemaakt, zelfs de Nederlanders maken dat nog regelmatig, dus niets aantrekken van enig commentaar ik vindt het geweldig.

ik gaf geen kommentaar alleen zeer opbouwende en lovende woorden hoor!!

Originally posted by the matrix
ik gaf geen kommentaar alleen zeer opbouwende en lovende woorden hoor!!

Mijn opmerkingen waren ook zeker niet bedoeld als commentaar op een eerdere posting hoor.
Was uitsluitend opbouwend van aard en bij wijze van waardering.

Zou toch graag wel eens willen weten, hoe een enkel laagse lazer, een dubbel laags kan branden....

Volgens mij kan dit nooit!!!

GR Fred.

Een dubbellaagse DVD is opgebouwd uit meerdere lagen

De eerste laag bereik je met een laserstraal met een golflengte " A "de tweede diepere laag bereik je met golflengte "B "

Golflengte B is kleiner dan A oftewel de frequentie van B is hoger dan A en hoe hoger de frequentie hoe dieper je in het materiaal dringt.

Een soort twilight dus.

Dus het is alleen maar een kwestie van frequentie aansturing en dat lijkt mij niet zo moeilijk.

Maar je weet wel, hoe kleiner het golfje wordt, hoe moeilijker het wordt voor de lazer en de lens besturing om het zaakie op de juiste plek te houden...

Ik zelf zou geen voorstander wezen voor dit soort ombouw praktijken, de levensduur van de lazer zal volgensmij aanzienlijk korter worden, omdat deze boven zijn max. frequentie waarde komt...

GR Fred.

dat weet ik nog zo net niet misschien is het materiaal van de nieuwe dvd r 9.4 Gb wel zo gedimensioneerd dat de eerste laag een lagere freq. nodig heeft en dus de levensduur aanzienlijk verhoogd.

Wie zal het zeggen.

misschien is het materiaal van de nieuwe dvd r 9.4 Gb wel zo gedimensioneerd
Euh nu snap ik hem niet meer, ik dacht net ergens gelezen te hebben dat de dual-layer schijfjes iets van 8,6 gig waren of zoiets en 9,4 alleen gehaald kon worden met dual-sided (2 kanten branden dus) en in dat geval is het dan toch 4,7 gigabyte per kant dus dan zit je niet met aparte lagen te werken.
Toch?

New dual-layer DVD+R technology developed by Philips in cooperation with MKM increases DVD recordable capacity to 8.5 Gbytes

Philips will demonstrate its new dual-layer DVD recordable technology at the DVD+RW Alliance booth at the CEATEC* JAPAN 2003 exhibition in Makuhari (Chiba, Japan) from October 7 to 11. Developed by Philips Research in cooperation with MKM (Mitsubishi Kagaku Media)/Verbatim, the technology virtually doubles data storage capacity on DVD recordable discs from 4.7 Gbyte to 8.5 Gbyte while remaining compatible with existing DVD Video players and DVD-ROM drives.

Als ik vanauit nero 6 mijn infotool opstart geeft hij ook nog aan dat het een combo is maar kijk je nu in de nieuwste infotool van Nero klopt het allemaal wel ik heb nog geen DL schijfjes getest maar de rest brand hij nog uitstekend

Groet

Rody

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan