NEC2500 vraag.

B

blokr

Iemand anders heeft een NEC2500 in combinatie met een laptop met XP en Nero. Lezen van de dvd gaat goed, maar bij branden stopt het bij zo'n 10 procent. Wat kan hier mis zijn??

Gr. Ron.

hoe heeft ie die NEC aangesloten op die LAPTOP??

En wat voor laptop is het .

Een laptop heeft in het algemeen niet van die verschrikkelijke hoge doorvoersnelheden en ik kan me voorstellen dat de dataflow stop komt te staan omdat de brander sneller is dan de laptop.

Lukt het wel om een gewone CD te branden op die combinatie??

Het is ook mogelijk om de brand speed van een DVD terug te schroeven.

Neef van de vrouw heeft een laptop met externe (usb 2.0) NEC2500A.

Ik heb de laatste nieuwe Nero (63115) moeten installeren en toen werkte het ding perfekt.
Misschien als jij nog de 6.0 hebt of 6.3110 dat een upgrade helpen kan? En zorgen dat je de nieuwste aspidrivers hebt, alle upgrades en fixes gedaan voor je xp etc.

OK, gaan we proberen. Volgens zit er op die laptop nog Nero 6.0, wel XP en een jaar oud, dus zou snel genoeg moeten zijn!

Nou een paar uur zitten toppen daar, maar nada, nakkes. Wat meer info nu: intern zit een dvd combo drive en extern de nec2500. Via de usb1.0 aansluiting is er rechtstreeks te kopieren, maar via de usb2.0 interface loopt hij vrijwel gelijk vast. We hebben een update gedaan naar de hoogste versie van nero, maar helaas. Vervolgens nero verwijderd en alcohol erop, maar ook dit werkt niet. Met Nero was een rw schijf niet te wissen, maar met alcohol wel. De interface is al omgeruild en de juiste drivers voor de interface en de brander zitten erin! Iemand die nog een idee heeft??

Originally posted by blokr
. Met Nero was een rw schijf niet te wissen, maar met alcohol wel.

wasdah een philips cdrw ???

dit gevonden:
leviathanfd schreef op 05 april 2004 @ 09:54:
Enkele weken geleden heb ik 10 philips dvd+rw schijfjes in de aanbieding gekocht.
Als ik hier een data backup op wil zetten, gaat het in 80 % van de gevallen fout.
Meestal krijg ik een power calibration error. Vervolgens is de schijf (bijna) niet meer te wissen. De volgende keer dat ik het probeer gaat het weer mis.
De dvd+rw's hebben als mediacode philips 041. Ik probeer te branden op 2,4 en 4 met beiden hetzelfde resultaat.
Naderhand krijg ik ook crc errors bij het uitlezen ervan.
De dvd brander is geprobeerd als primary slave en secondary master en de voedingslijnen zijn goed.
Op princo 4 x dvd-r gaat het wel goed...

Nee, het was een Ricoh schijfje! Maar ik denk dat het niets met het medium te maken heeft, want diverse merken gaan niet goed!

Nero heeft dat wel eens, je kunt dan in plaats van quick erase kiezen voor full erase, dan zijn ze wel leeg.

Als het dan ook niet lukt, ander proggie nemen inderdaad.

OK, duidelijk, maar dit was dus niet het oorspronkelijke probleem!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan