NEC3540 en +R DVD's en XBOX

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.408
Punten
113
Leeftijd
61
Nou duidelijker kan het niet.

Ik zet hem maar even hier neer want een beter geschikt topic valt me niet meteen in.:)

Even een verhaaltje over wat ik bedoel.

In den beginne had je goede dvdschrijvers. Pioneer en NEC. Er waren er meer maar ik noem dus alleen even de schrijvers die ook door de scene gebruikt worden. Ik had een Pioneer DVR106.

Mijn Xbox, wilde op +R gebrande media niet zien als games, dat gebeurde alleen als ik op mijn Pioneer een game op -R brandde.

Diezelfde +r gebrande media, maar dan gebrand op een NEC1100 speelden zonder problemen als game af op de xbox.

Na enig zoeken met hulp van onder andere CP, bleek dat deze NEC 1100 bij het schrijven op een of andere manier een bepaalde bit in de codering zette, die het schijfje het Book-type DVD-Rom meegaf en dat was de oorzaak dat mijn xbox ook met op dat apparaat gebrande +R media om kon gaan.

Nu had 1 van de nieuwere NEC's daar problemen mee, maar met de allernieuwste zou dat probleem opgelost moeten zijn of kan men dat zelf aangeven zo werd mij ergens verteld c.q. heb ik ergens gelezen.

Echter, mijn kennis heeft nu een NEC 3520 en ik heb vandaag helaas een NEC 3540 moeten aanschaffen (helaas omdat mijn Pioneer overleden is).

Hij heeft zelf nu met zijn 3520 ook problemen met xbox spellen die hij op deze brander brand.

En ik heb nu een NEC dus zou ook graag mijn games op +R branden want het moet kunnen.

De 2 laatste nieuwe versies van Alcohol120% (1.9.5 build 2802 en 3105) hebben een optie bij de instellingen onder "branden" waarbij je dit kunt aangeven, maar andere software heeft dat niet en dan nog is maar de vraag of dat werkt.

Mijn vraag is nu, weet iemand hoe je aan deze schrijvers (de NEC 3520 en 3540) aan kunt geven dat ie dat gewoon altijd moet doen, liefst zonder gebruik te hoeven maken van alternatieve firmware?

hehe

heb jij mazzel

Heb gepatchte firmware voor gevonden, met BITSETTING, om dus dvd-rom de bit te zetten.

http://www.micheldeboer.nl/firmware/3540.html

is een nederlander ook, hehe.

NEC-3540A Modified Firmware

Liggy's And Dee's NEC NEC 1.W5 including Bitsetting, Riplock removed and RPC1 (NEW 09-07-2005).

Dus bitsetting enabled, riplock removed (teruglezen van dvds op max speed, ook dvd9 enzo) en regiovrij.

Staan er meerdere daar.

Schijnt ook de goedkopere dvd+r dual layer goed te branden, die ritek dual layer. Jij mazzel :tong:

Ikzelf heb niks ervan getest, heb niet een Nec hier.

Ook een mooie pagina is deze.

http://forum.rpc1.org/portal.php

registreer je daar op hun forum en je oogjes gaan open :biggrin:

Ga ook daar eens op zoek naar de nec 3540, staan tig topics over hoe en wat daar.

Succes :biggrin:

ps:

hmmmmmmmm, misschien ook maar zo'n nec 3540 voor erbij halen.

kost 3 keer niks meer die dingen.

Laatst bewerkt:
Super, thanks weer CP!!!

Maar even voordat ik alternatief ga flashen.

Jij denkt dus dat die "book-type dvd-rom" bij Alcohol en Nero niet naar wens zullen werken wat dit betreft en ik beter die alternatieve flash kan proberen?

zonder alternatieve bios zal het niet lukken vrees ik...

denk niet dat er 'out-of-the-box' dvd-writers zijn die het booktype op DVD-ROM kunnen zetten puur via wa software...

grtz,

Wimpie.

Nou ik heb het volgende geprobeerd met het spel GTA San Andreas:

1.) Nieuwe firmware erin geflashed en Alcohol120% gebruikt met booktype dvd-rom aangevinkt. Resultaat in Xbox: dvd werd herkend als "unknown".

2.) Met dezelfde firmware flash utility de booktype standaard op DVD-Rom gezet. Dat werkte, en in de xbox werd de dvd nu als "game" herkent.

Helaas weigerde de game te starten, dus ik weet nog niet wat ik fout doe.

Ha spel spel GTA San Andreas

is patch voor nodig, anders doet die het niet.

Zie bijlage

effe de iso met ppf-o-matic3 en bijbehorende ppf patchen.

Maar black, je leid me teveel af nu, heb nieuwe goodie nu,

een samsung le26r51 enne beetje aan het pielen, met 720p enzo :biggrin:

En forza CoOLLLLLLLLLLLLLLLLL in 720p

Laatst bewerkt:
Ah ziedaar, dan is dat dus de oorzaak van het probleem.:)

Gaan we gewoon nog een keer proberen, thanks voor de patch. Ik ging er van uit dat die patch al in de iso die ik had verwerkt was.

Leuk nieuw speeltje inderdaad, mooi schermpje, kan me voorstellen dat je daar wel effe mee wilt spelen.:tong:

Maareuh.. wat is 720p? 720pixels ofzo?

Ehh, jij helemaal goolge vergeten zeker :biggrin:

HDTV. 720p stands for resolution of 1280x720 pixels and the magic little 'p' means that the video is in progressive

Progressive

Progressive or progressive scan is basically an opposite to interlaced picture.

In standard, interlaced analog TV, the picture on TV is changed 50 or 60 times (50Hz in Europe/PAL systems and 60Hz in most NTSC systems, including the American one), but the picture contains only every other horizontal line and the line between is left "empty" -- and the next frame then contains only the horizontal lines missed in the last frame. So, therefor in interlaced picture, at 50Hz frequency, the picture actually changes only 25 times per second (so its framerate is 25fps).

But in progressive scan technology, every picture contains everything, so therefor 50Hz progressive scan video changes the picture 50 times per second, having the framerate of 50fps.

ik ga dat niet vertalen hoor :biggrin:

Is echt een super belevenis die xbox nu, echt SOEPPPPPEEEEEEERRRR.

Mooi CP

Endelijk van die vierkante ogen af !

Zijn nu breedbeeld.... :eek:

Nou je het zegt, hehehe

Is echt soepeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrr :biggrin:

XBMC als menu, upscaling gaat zeer goed van xvidjes enzo, perfectos.

Om bijna jaloers van te worden.:)

Overigens nogmaals dank, GTA werkt nu dus het branden gaat goed!!!:biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan