Nederland-Duitsland!

Dat de Rode duivels goed op weg zijn zegt ook die Nederlandse ex-voetballer die op de Belgische tv vaker commentaar geeft, maar dat ook vaker in Nederland op VI-oranje doet en deed.
Helaas wordt op de Nederlandse tv wat kleinerend gedaan over het Belgische voetbal.
Of dat terecht is zal nog moeten blijken.

De Belgische voetbalbond dacht een goede coach binnen te halen met de Nederlandse Dick Advocaat en de boel eens goed op te pakken.
Maar helaas koos Advocaat voor het grote geld toen de Russische bond hem een aanbod deed dat hij accepteerde.
Dat heeft achteraf niet zo goed uitgepakt want hij lag er snel uit, misschien terecht!
De Belgische bond kon toen opnieuw gaan zoeken.
Objektief gezien was het natuurlijk niet zo fraai wat Advocaat deed!.

Grtz.
 
Ja want ik heb op school ook de buitenlandse talen geleerd.
Waar slaat dit nu weer op? Want hier staat geen quote bij dus ik weet niet waarom je moet aanhalen dat je op school talen geleerd hebt. Daar heb ik niet naar verwezen. Dus alleen al waar dat "ja want" op slaat is niet eens duidelijk.

Dus in het spraakgebruik wordt meestal het laatste gebruikt in het buitenland.
Het is een verschil tussen correct zijn en fout gebruikt worden.
Ik weet ook hoe het in het buitenland werkt en om je rijtje aan te vullen kan ik ook zeggen dat in Spanje en Italie "hollanda" of "ollanda" gebruikt wordt.
Dat neemt niet weg dat het de buitenlanders verkeerd is aangeleerd.

In Frankrijk is het inderdaad Pays-Bas wat lage landen betekent, da's al een verschil op zich, maar daar gaat het allemaal niet om.

Als je mijn reply wat aandachtiger gelezen had, wist je dat dit fout was, dus we hebben het de buitenlanders vanaf de middeleeuwen verkeerd aangeleerd. En ze hebben nu ook al de juiste bewoordingen, maar zolang we zelf nog maar stug van Holland blijven spreken, zal het nooit verbeteren, zeker niet in het buitenland.
Immers... "verbeter de wereld begin bij jezelf" is het spreekwoord. Dus we zullen eerst zelf eens moeten zorgen dat we het goed zeggen als Nederlanders.

Maar dat schijnt boven de rivieren erg moeilijk te zijn. Daar wordt alles maar fout gedaan.
Vroeger was het ik heb, u heeft. U was een beleefdheidsvorm.
U hoor je nauwelijks meer, behalve in Belgie, waar ze ook nog beter in het Nederlands zijn dan hier.
En de "hollanders" zeiden altijd jij hebt en u hebt. Fout dus. Maar sinds de nodige jaren is dat zo ingeburgerd dat ze het maar goedgekeurd hebben.
Vrachtwagens mochten niet harder dan 80. Maar omdat ze toch allemaal maar stug bijna tegen de 90 blijven rijden en toch niemand zich aan die wet hield, hebben ze de snelheid maar opgehoogd naar 90.
Met uiteraard als gevolg dat die gasten nu dik 95 rijden en tegen de 100 op.
En owee als je daar dan met je caravan met 90 voor hangt. Of met 80 vanwege andere reden. Maar da's de mentaliteit in Den Haag schijnbaar.
Follow de flow, is het niet handhaafbaar, geef ze dan maar hun zin.
En taal? Daar let al helemaal geen hond meer op.

Anyway, zolang men het in Nederland fout blijft doen hoeft men niet te verwachten dat het buitenland het goed gaat zeggen.
En voor alle duidelijkheid, ik heb het niet over jou maar over hoe het in zijn algemeen gaat.

En zolang die egotrippers niet zien dat een team ook teamwerk vereist gaan we ook niet beter voetballen.
 
Black Tiger;223357 zei:
En zolang die egotrippers niet zien dat een team ook teamwerk vereist gaan we ook niet beter voetballen.
VAN MARWIJK was wel verantwoordelijk voor zijn groep ,maar om alle schuld nu op hem te schuiven vind ik wat vergezocht
Er moet maar ene rotte appel inzitten om de boel te verzieken
Ze willen niet meer lopen voor een ander ,de vechtlust is verdwenen
Veel bepalende spelers binnen de groep waren uit op eigen succes
Hadden een te groot ego van zichzelf ,en de ploeg lijdt eronder
Dat is wat er laatst met Nederland gebeurd is op het EK

,
 
Och, ik wilde alleen maar zeggen dat ik vanwege mijn opleidingen wist wat de officiele woorden voor Nederland(s) zijn in het buitenland.
Maar dat er ook in de woordenboeken varianten op holland(s) staan die Nederlands(s) betekenen volgens het woordenboek.
In het spraakgebruik worden ze dan ook veelvuldig gebruikt.
Duitsers zullen in het spraakgebruik meestal Holl?nder zeggen als ze het over Nederlanders hebben, dat weet ik uit ervaring.
Maar in het algemeen weten de meeste buitenlanders niet eens dat er ook Nederlandse provincies zijn die Holland heten, zeker als ze nog nooit in Nederland zijn geweest.
Ik persoonlijk heb er geen enkel probleem mee als ze Nederland(s) en Holland(s) door mekaar gebruiken.
Maar ik zie dat er personen zijn die dat wel hebben.

Ik zit echter nog steeds te wachten op het besluit van de bond over de nieuwe bondscoach.
Dat wordt toch wel tijd als er al in augustus een wedstrijd is en eerst de ego's getemd moeten worden, haha!

Grtz.
 
Ja Matrix, ik snap jou, ik dacht dat het EK afgelopen was, en dit topic ging over wat wij hadden verwacht wat de uitslag zou zijn van "die wedstrijd". ;)
 
En van Gaal is het geworden, en de conflicten alweer geboren, haha!

Grtz.
 
Van Gaal lijkt mij en prima keuze, nu nog een elftal samenstellen :)
 
en aub frank snoeks promoveren tot perschef dan houdt ie zijn muil tijdens de wedstrijden
 
Kilroy zei:
Och, ik wilde alleen maar zeggen dat ik vanwege mijn opleidingen wist wat de officiele woorden voor Nederland(s) zijn in het buitenland.
Ah oke. Het is echter niet nodig zoiets te beargumenteren, de meeste mensen hebben wel een opleiding gehad met 1 of meer talen en bij de nodigen is ook wel bekend welke woorden in het buitenland gebruikt worden daarvoor.

Ik persoonlijk heb er geen enkel probleem mee als ze Nederland(s) en Holland(s) door mekaar gebruiken.
Maar ik zie dat er personen zijn die dat wel hebben.
Misschien als de Hollanders nu eens met het Zuiden niet eindigden in Brabant en de twee provincies onder de grote rivieren en met name Limburg, niet zo zouden achter stellen, zouden die personen daar misschien ook minder problemen mee hebben.
Maar juist vanwege die wijze van handelen en de bijkomende arrogantie, wekt dat afkeer en wensen die provincies (en er zijn er wel meer trouwens) bepaald niet als onderdeel van "Holland" betiteld te worden.
Uiteraard gaat dat niet op voor alle Hollanders, maar meerendeel in elk geval wel voor de politiek. Dus ja er zijn mensen die daar wel een probleem mee hebben, en veel meer dan alleen ondergetekende.
Ik heb overigens niets tegen Hollanders, alleen tegen de arroganten en de kakkers (die bestaan trouwens ook in Limburg en elders en die moet ik ook niet).:)

VAN MARWIJK was wel verantwoordelijk voor zijn groep ,maar om alle schuld nu op hem te schuiven vind ik wat vergezocht
Dat ben ik dus helemaal met je eens!

Van Gaal leek me trouwens ook een prima keuze, TOTDAT ik hoorde dat toen hij de vorige keer bondscoach was, dit de enige keer is geweest dat Oranje zich niet had kunnen kwalificeren voor het WK.
Dus nee... dan hadden ze misschien toch beter Hiddink-San kunnen nemen als nieuwe coach aangezien we nu wel weer richting WK gaan.
En van Gaal nog eens laten testen als er voor het EK gegaan wordt, kan ie zich dan nog eens bewijzen.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan