Nederlandse kanalen en de Dreambox 8000

Chrisjan

Sr. Member
Lid sinds
10 dec 2002
Berichten
339
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
81
Ik heb een Italiaanse "settingslijst " Hannibal in mijn Dreambox 8000, maar daar zitten de nederlandse kanalen van de 23,5? op Astra(zoals Het Gesprek..e.a..) niet in...Bij mijn "zoektocht" op Astra 23,5? vind ik ze maar krijg ze er niet in....HOE komt dit of WAT moet ik daarvoor doen?...
1000 x thanks
 
Je scant dan waarschijnlijk alleen 1 transponder, zet 'm op sateliet dan scant ie alles.
Succes,
Ben
 
Chrisjan er zijn verschillende mogelijkheden:

- automatische scan op Astra 23,5 (via menu)
- handmatge scan van alle transponders waar de NL-zenders opzitten
- andere settinglijst gebruiken
- zelf via internet je kanalenlijst laten updaten en uptodate houden.

Wij zouden voor het laatste kiezen:

1. Download DreamSet
2. Start DreamSet en klik op Setup
3. Maak een profiel aan voor je DM800 (enigma2 ver 4)
4. Bewaar het profiel
5. Klik op het pijltje naast Setup en selecteer je profiel voor de DM8000
6. Klik op Transfer
7. Haal de kanalenlijst van je DM8000 op (Lezen dus en niet schrijven)
8. Bewaar de kanalenlijst die van je DM8000 afkomt en te zien is in DreamSet op je harde schijf.
9. Klik op NEW icoon
10. Klik op Internet Settings
11. Kies voor KingOfSat
12. vink de satellieten aan die je in de kanalenlijst wilt hebben
13. download
14. Als alles gereed is dan de kanalenlijst die je nu in DreamSet ziet wegschrijven in een LEGE directory (anders wordt de lijst van je DM8000 overschreven en dat mag NIET)
15. Laadt nu van je harddisk de lijst die je van de DM8000 hebt opgehaald (en dus weggeschreven)
16. Je hebt nu de lijst van de DM8000 weer in DreamSet, klik nu op IMPORT icon
17. Bij with settings slave vul je de lijst die je net van het internet hebt gedownload in
18. Kies eerst voor exist only in master
19 selecteer alles wat gevonden is en dus alleen in de lijst van de dm8000 bestaan
20. Laat de geselecteerde verwijderen
21. doe hetzelf vanafpunt 18 maar kies dan voor exist only in slave en daarna hetzelfde voor have different name

Vervolgens bewaar je de lijst op je harde schijf. Je hebt nu de lijst van je dm8000 vergeleken met een recente van het internet, de verschillen opgespoord en verbeterd, weggeschreven.

22. Controleer via pijtlje naast SETUP icon of het profiel van de dm8000 nog is
geselecteerd.
23. Klik op Transfer en schrijf de gecorrigeerde en juiste lijst (die nog in DreamSet te zien is) naar je DM8000, dus nu op SCHRIJVEN klikken
24. Op TV zie je nu wat meldingen van DreamSet
25. Start voor de zekerheid je GUI opnieuw
en voila...
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan