Nederlandse satellietsite begint uploadcentre

F

format c:

De druk bezochte Nederlandse satellietsite HUTSEFRUTS heeft met ingang van het nieuwe jaar een publieke uploadcentre geopend. Dit is opvallend te noemen omdat via dit soort uploadcentre?s regelmatig files worden verspreidt welke kunnen bijdragen om gratis te kijken naar betaaltelevisie zenders. In het verleden haalden andere populaire Nederlandse satellietsites als SAT4ALL en DUCK als pagina?s waarop files konden gedonwload worden en uploadcentre?s van de site omdat de druk van opsporingsbevoegheden te groot werd en de kans op strafrechterlijk vervolgd te worden was toegenomen. Het is mede opvallend omdat de site van Hutsefruts gewoon draait op een Nederlandse server welke gehost wordt via het bedrijf XS4ALL

Of deze stap van Hutsefruts een goede voor de continuiteit in de toekomst is kan worden betwijfeld. Zeker is echter wel dat men de komende maanden veel extra bezoekers vanuit geheel Europa zal trekken en de site mogelijk de best bekeken Nederlandse internetsite van de toekomst kan gaan worden.

volgens satplazza.

zit hier geen klein adertje onder het gras?????
 
Tja, wat kan er wel, en wat kan er niet.
Er wordt bij Huts ook vrolijk over kaart delen gesproken.
 
Er kan daar gewoon alles. Je moet toegeven, ze hebben ballen. Ben alleen benieuwd voor hoelang. Als dit echt bekend gaat raken kunnen ze zeker de grootste worden.
Maar dat zullen de instanties ook heel erg snel in de gaten hebben, het is dan nog maar een kwestie van tijd dat ze dezelfde druk gaan ervaren als anderen ook ervaren hebben en pas dan kun je eigenlijk zien in hoeverre de ballen er ook echt zijn.

Vermoedelijk zal er dan heel erg snel het nodige veranderen, maar tot die tijd is het in elk geval een plezierige bijkomstigheid voor iedereen dat er weer eens een publiek uploadcenter is in Nederland, waarvan men kan verwachten dat het toch wel redelijk goed in de gaten gehouden word door de admins.

En dat heeft ook weer zo zijn voordelen.
 
Originally posted by klukje
Tja, wat kan er wel, en wat kan er niet.
Er wordt bij Huts ook vrolijk over kaart delen gesproken.

En daar wil men hier niet teveel over praten, is toch ook genoeg op andere sites te lezen ;)

Het is ieder zijn beleid...
 
Het was hier vroeger zeker zo ook, maar zoals format c: ook al schreef, de bemoeienis en druk van instanties heeft het beleid doen veranderen, net als bij sat4all en daarvoor Satellite Fun.
 
'k heb wel nog een paar koude oliebollen over.:biggrin:
 
Ik snap wel, dat de mods alle risico's willen vermijden, maar hoe maakt men die inschatting?
Wat mag wel, en wat mag niet van de tegenpartij?
Enerzijds worden er sites gesloten, anderzijds zijn er (zoals het Zat Sleutel Team) die zelfs nog alle keys publiceren, zonder vervolgd te worden.
Doe mij maar een koffie, zwart graag...
 
wat maakt het uit.
keys hebben we toch niet meer nodig om te kijken.
de toekomst is toch al cardsharing.
dus satwinkels verdienen binnenkort toch niks meer aan die kaartjes.
dat cardsharing is en blijft legaal.
volgens satwereld.nl
 
Wat mag wel, en wat mag niet van de tegenpartij?
Een beetje goede admin en mod weet dat best wel in te schatten hoor. Heel duidelijk is bijv. dat keyfiles niet mogen, emulators is twijfelachtig maar zolang ze zonder keys zijn gaat het nog, aanpassingen waarmee iets zonder meer open gaat is illegaal, programma's waarvan duidelijk is dat ze bedoelt zijn om officiele smartcards te bewerken (en niets anders)..... voor dit laatste kun je als voorbeeld nemen zaken als secamosc en cardwizzard bijv.

Zeg niet te vlug dat men niet vervolgt word. Freek is lang bezig geweest, na zijn vertrek was het rustiger.
Daarna zijn de providers samengegaan in o.a. stichting STOP en zijn hoofdzakelijk handelaren gaan aanpakken. De boards waren toen al zover ingeperkt dat die wel even met rust gelaten konden worden. Althans hier in NL... in Polen is het een stuk moeilijker voor ze.:)

Nu zie je al weer dat sites met seca2 sneller aangepakt worden. Als het weer te vrij word, zal men zeker weer meer tijd gaan besteden aan forums, sites en uploadcentra.

Op zich kunnen we daar zelf ook wel een beetje tegen doen. Zoals niet al te veel ruchtbaarheid er aan geven, zoals bijv. niet meteen in alle newsgroepen gaan lopen schreeuwen dat het er is en waar het te vinden is, want daar kijken de providers ook het eerst.
Hoe meer mensen er aangeven dat het interessant en vooral nuttig is, hoe sneller de providers gaan ingrijpen.
Hoe rustiger het blijft, hoe minder aandacht zij er aan zullen besteden en hoe meer zij de prioriteit leggen bij het tegengaan van cardsharing en handelaren, want het kost allemaal geld en je kunt als bedrijf beter diegenen aanpakken die er hard geld mee verdienen dan (in hun ogen) "een paar" hobbyisten.

Zoals ik al zei, laat de moderators en admins zich maar fijn er om bekommeren, als gebruiker hoeft men zich daar niet al te druk over te maken, gewoon zoveel mogelijk plezier aan proberen te beleven zolang het er is.

Ik hoop echter maar EEN ding. MOCHT het ooit zover komen dat het dicht moet, dan hoop ik dat de gebruikers ook het werk en de tijd dat ze ervan hebben kunnen genieten, respecteren en er niet hetzelfde gezeur over starten als we al eerder gezien hebben bij het opheffen of inperken van iets.

Respecteer wat je krijgt en wees er dankbaar voor, moet het weg, dan respecteer ook zo'n beslissing, het had immers ook kunnen zijn dat er al die tijd niets geweest was.
Als iedereen het in die zin bekijkt, zijn er veel minder klachten, en veel meer plezier!
 
Originally posted by Black Tiger
Zoals ik al zei, laat de moderators en admins zich maar fijn er om bekommeren, als gebruiker hoeft men zich daar niet al te druk over te maken, gewoon zoveel mogelijk plezier aan proberen te beleven zolang het er is.

Ik hoop echter maar EEN ding. MOCHT het ooit zover komen dat het dicht moet, dan hoop ik dat de gebruikers ook het werk en de tijd dat ze ervan hebben kunnen genieten, respecteren en er niet hetzelfde gezeur over starten als we al eerder gezien hebben bij het opheffen of inperken van iets.

Respecteer wat je krijgt en wees er dankbaar voor, moet het weg, dan respecteer ook zo'n beslissing, het had immers ook kunnen zijn dat er al die tijd niets geweest was.
Als iedereen het in die zin bekijkt, zijn er veel minder klachten, en veel meer plezier!


------------------------------------------------------------
Een wijs man heft ooit eens gezegt...
Wijze woorden moeten ook oren en ogen vinden om het te
begrijpen...

Ik kan hier alleen maar op antwoorden dat
Black Tiger hier wijze woorden spreekt.

mvg
Leon.K
 
Heeft er ook iemand problemen met inloggen bij huts.
Site werkt , maar als ik het forum open ,steeds melding : no proxies.
Iemand een idee aan wat het ligt

starke
 
Ja je kan voorlopig niet via een proxy meer inloggen..
 
Gebruik je ook ADSL van Telefonica?

Er zijn sites die geen proxies toestaan en Telefonica (ge)(mis)bruikt een Proxie om te voorkomen dat je op bepaalde sites kan komen, een voorbeeld hiervan is ogrish.com waar o.a. de Madrid treinslachtoffers en onthoofdingen te zien zijn is geheel geblokt (lees gecensureerd) men is hier nog niet echt gewend aan vrijheid van wat men wel en niet mag zien, vergeet niet dat Spanje een vrij jonge democratie is en het nog niet echt lang geleden was dat Franco aan het roer stond.
Volgens mij hangt China ook geheel onder een Proxie.

Ik dwaal af, dit ging om een uploadsite
 
Originally posted by Starke
Heeft er ook iemand problemen met inloggen bij huts.
Site werkt , maar als ik het forum open ,steeds melding : no proxies.
Iemand een idee aan wat het ligt

starke

Ik had hetzelfde probleem. Dit kun je omzeilen met een anonieme proxie. Bijvoorbeeld met ipzap. ipzap is een website, waar je een url kunt opgeven en je gaat dan via een ander IP adres naar huts toe, en dan kun je wel gewoon op het forum komen. Werkt perfect.

Gr.

Dukdalf46
 
Er zit inderdaad een proxycheck op, een verbeterde versie van wat we op duck ook hebben draaien, alleen is bij Huts bij gebruik van een proxy de toegang geblokkeerd.

Dat is ook wel na goed zoeken te omzeilen, maar bekijk het eens van de andere kant.
Als je geen proxy kunt gebruiken, moet je via de normale weg inloggen, het is op die manier veel gemakkelijker om mensen te bannen die misbruik maken van de upload door bijv. virussen te uploaden. Je blokkeert het echte ip, proxy kan niet, dus je bent de misbruiker kwijt.
Verder heeft Huts er natuurlijk wel wat beter over nagedacht en dit is dan ook niet de enige reden, heeft ook wel wat met veiligheid te maken.

Dus gewoon die proxytoestand uitzetten, kun je ook nog sneller browsen. Bij @home was mijn ervaring tot nu toe bijvoorbeeld nog altijd, dat het gebruik van de proxy het browsen vertraagde.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan