Nederlandse zenders

Z

zoltan

Heb nog een oude irdeto module met goldcard die tot hietoe prima werkte. Sinds eergisteren echter geen Nederlandse zenders meer ( wel nog BVN ), is mijn module stuk of is er iets anders aan de hand?
 
Probleem zit bij jou..., er is niets veranderd zover ik weet...

gr,
Ducom
 
Ik heb wel de teletekst van de zenders, maar de zenders zelf staan op scramble. Is mijn module dan kapot of iets mis met de codes?
 
Sorry hoor, maar dat kan toch niemand van hier vandaan constateren met de info die jij geeft. Is ongeveer hetzelfde als mijn auto start niet, maar ik heb wel binnenverlichting. Is mijn motor dan kapot of zit er geen benzine in?
 
Er zit natuurlijk benzine in, want de goldcard werkte tot eergisteren prima. Sorry, maar 'k ben een absolute leek. Welke info moet ik dan doorgeven?
 
B.v. wat je exact hebt gedaan tussen toen het nog wel werkte en het moment dat het niet meer werkte. Je hebt het over irdeto en er is de laatste paar dagen niets veranderd m.b.t. irdeto. Conclusie op basis van deze gegevens: er moet bij jou iets zijn veranderd, zoiets gaat in een dergelijk geval niet vanzelf.

Welke ontvanger heb je, welke module, heb je al een andere module geprobeerd of misschien wel zonder module. Is je zenderlijst in orde, heb je genoeg signaalsterkte. LNB goed, kabel goed, etc.

Kortom: wat heb je exact gedaan en welke checks (analyse) heb je al gedaan, met wat als resultaat.
 
heb je de kaart er niet op de kop in zitten ?
 
Ik ben nu wel een totale leek, maar hoe de kaart er in moet, weet ik nog net. Ze heeft tot hiertoe prima gewerkt. De ene moment had ik nog beeld, enkele uren later niet meer, zonder iets specifieks gedaan te hebben, ( dus dacht ik dat er iets veranderd was zoals destijds bij seca )
Ik heb verscheidene andere goldcards geprobeerd met hetzelfde resultaat. Het is wel zo dat ik ook in het verleden vaak moest rebooten of de module even verwijderen voor er terug beeld kwam. Ligt dus misschien aan de receiver. ( Bec db 6600 CI )
 
probeer die kaart ook eens in een andere ontvanger of modul
probeer ook zelf nog even een andere modul
doet hij het nog wel met de orgi kaart ?
kortom dingen proberen en de fouten uitsluiten tot dat je het heb
is eigelijk nog simpeler dan hier wat posten en maar zien of er iemand met een passende oplossing komt
en werkt het vast ook weer sneller
je kent vast wel iemand die ook een irdeto ontvanger cq modul heeft waar mee je in ieder geval de kaart kunt testen
daar naast kun je ook nog even in het menu kijken of hij de kaart of de modul nog wel ziet enz enz
 
OK thanks zal maar weer wat aan alles knoeien zoals ik meestal doe. Ik had enkel gepost om te horen of er nog meer mensen problemen hadden.
 
Hallo zoltan.

Is het je gelukt met je kaartje.

Laat het even weten,meschien kan ik je helpen.

Greez sat4ever.
 
Na 3 andere goldcards te proberen en ettelijke keren te rebooten en nog wat ander knoeiwerk bleek dat in die irdeto module het kaartje niet volledig tot vanachter moet geschoven worden, (was wel het geval bij mijn vorige aston module ). Iets meer naar voor trekken loste het op. Stomme oplossing trouwens. Hartelijk dank voor de moeite allemaal
 
Ik heb hetzelfde probleem met een oude Nokia 9500. Heeft een tijd op de zolder gestaan met goldcard.

Opnieuw scan gedaan, pid's OK, kaartje geeft geen beeld.

Iemand een oplossing? Zaken die op internet staan (o.a. Thorbecke) werken niet :?
 
Waarschijnlijk zit je toch nog steeds naar irdeto2 pids te kijken.

GR Fred.
 
Fred, instellingen van ontvanger staan goed. Ik ontvang met de Nokia geen publieke en commerci?le zenders meer met de goldcard...
 
Ik heb even rond gekeken, maar kan zo ook geen files vinden voor de goldcard, ik zou gewoon even in het kasteel kijken en de irdeto file voor funcard proberen.

GR Fred.
 
Beetje raar misschien .. maar dan pak je toch een funcard !..

Cya ..
 
die vindt je zo wat overal.
wel even de moeite doen.
een hint....het zijn geen files voor irdeto alleen maar deze kunnen verschillende coderingen aan.
lukt het dan nog niet echt geef dan maar een seintje.
pss...maar wel eerst even zoeken.
mvg droopy
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan