netwerk help

P

primor

hallo ik wil mijn dreambox op mijn netwerk aansluiten ik heeft een hub settings van de hub dream box zit in slot 5 pc1 in 2 en pc2 in slot 3 mijn 2de netwerkkaart zit inop slot 4 ik zit bij chello de vraag is wat vul ik in bij netwerk in de dreambox in en staat alles goed op de hub meer heeft alles bij sjerom gelezen maar kom er niet uit daar om m8"s helllllllllllllllllllpp?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
zorg ervoor dat ie in dezelfde IP-reeks zit als je overige PC's.

als bijv. PC1 het IP-adres 10.10.10.1 heeft en PC2 10.10.10.2 kan je je dreambox 10.10.10.3 geven.

als je de nieuwste Ronaldd-image draait zorg er dan voor dat je DHCP-server (als je die draait) uitstaat, de dreambox heeft hier nogal moeite mee.
vergeet het DNS van je provider niet in te vullen en je gateway (IP-adres van je router/modem) ook niet vergeten.

merDe
 
ip is --- 168- 1 en -- 168- 2 maar chello heeft een auto ip en ik weet niet wel ip die chello heeft submaster 255-255-255-0
maar dan ....
 
Doe maar even ipconfig /all in een DOS box (CMD) dan zie je het ip adres van chello, subnet enz..
 
en mocht je Win9x draaien dan :

start -> uitvoeren -> winipcfg (intypen, enter)

is hetzelfde :)


merDe
 
bedankt het netwerk loop als een speer gaat heen en weer.
maar ik heeft nog een vraag waat en hoe zet ik de key er in dus zonder kaart en waar de map staat op de hd van de box maar de box de box zie geen key files wat doe ik niet goed thanx
 
gewoon even keyupdater downloaden dan gaat de rest vanzelf,overigens als je interet verbinding hebt op de deambox dan kan ie ook via het web de nieuwe sleutels binnenhalen..
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan