Netwerk probleem

P

Ptje

Ik heb een probleem veroorzaakt, waar ik de oplossing nog niet voor weet. De Xbox van mijn zoontje staat op zijn slaapkamer. Nu was ik bezig via een accespoint, spellen op de hd te zetten. Wat wil nu het geval, kleine word wakker en denkt, Xbox aan ? Ja je raad het al, die zet em uit. Ik zie gelijk melding op mijn pc. Inderdaad, uitgezet. Wat is nu het ergste, ik krijg helemaal geen verbinding meer met de Xbox. Met statisch Ip niet en zet ik em op dynamic, krijgt ie ook via Dhcp geen Ip toegewezen.

Ik heb hd al geformateerd en opnieuw geinstalleerd met de Evox bootcd. Niets wil helpen. Het lijkt erop, dat er ergens iets in een soort ontvangst modus blijft staan, omdat verbinding, zomaar afgebroken is. Weet iemand misschien een oplossing voor me ?
Ik kom er zelf zonder goede ideeen niet uit.

Alvast bedankt.
 
Heb je wel beeld als je de XboX gewoon aanzet?
Als dat zo is, kan je kijken wat zijn standaard ip adres is (of iig hoe die nu is geconfigd)
Daarnaast, ik heb hier nietzoveel verstand van, maar, is het mogelijk om te telnetten? (dus GEEN FTP)

G

(kan wel eens heel wat anders zijn ;))
 
Als ie uit geweest is lijkt het me heel erg stug dat ie dan nog in een ontvangstmodus kan blijven hangen.

Ik heb dat hier ook wel eens gehad, probleem was toen dat ie de Evox gereset had.
Daarna heb ik een paar keer goed moeten kijken. Hier staat ie statisch ingesteld, goede ip etc. stond er wel, maar om de een of andere vage reden stonden zaken als "setup network" op NO, en onder ftp stond enable ftp op NO en telnet op NO.

Moest ik weer allemaal op YES zetten.
In ondergetekende zijne boosheid ende geirriteerdheid nam ik toen ook nog onderaan de exit i.p.v. save & exit zodat weer opnieuw begonnen kon worden.

Maarja als ie zelfs via DHCP niet automatisch een ip wenst te krijgen en setup network staat op YES, nja, dan weet ik het zo ook even niet meer. Strange.
 
Kijk even of de ip adressen niet gelijk staan(pc en xbox)
gebruik je een router geef daar dan aan tot welk ip je het open wilt zetten b.v 192.168.1.1 t/m 192.168.1.5.
En hij moet gewoon op static ip staan.
succes weet niet of het je helpt.
 
Als je de router de ip adressen uit laat delen, is het toch ietwat beter om de xbox op Dynamic in te stellen.
Niet alle routers accepteren statische ip's binnen of buiten de DHCP range. Of effe nalezen in de handleiding van de router natuurlijk om te zien wat ie wel of niet toelaat.

Eventueel om te testen kun je in het begin gewoon even de netwerkkabel er uit laten en dan zien of je een statisch ip wel kunt instellen.
 
Helemaal verklaren kan ik het niet, maar na het gebruiken van een andere autoinstaller, was probleem verholpen. Misschien dat iemand er nog een keer zijn voordeel mee kan doen. Verder bedankt voor jullie reacties.
 
Oh even voor de nieuwsgierigheid en duidelijkheid dan nog.
Bij welke auto-installer deed het probleem zich voor en met welke auto-installer heb je het probleem opgelost gekregen? Da's misschien wel handig om te weten, kunnen we daar rekening mee houden als we het probleem nog ergens tegen komen.
 
Welke het mee ontstaan is weet niet niet meer, die draaide er al een jaar probleemloos op. Ik heb nu met Auto-Installer Deluxe v1.0 overschreven en probleem is verholpen. Ik heb daar nu wel iets nieuws mee gekregen. Ik krijg nu geen Iso`s via ftp met proggie C-XBox Tool, maak ik daar nou eerst van een Iso een gewone map mee, zet ik er die zo op met ftp. Iemand daar ideeen over ?
 
Je kunt eens met SUXX proberen, die kan ook iso's via ftp overzetten, alleen werkt die niet onder SP2.

Zelf heb ik de auto-installer Evox 2.6 draaien. Geen problemen mee. Een tijdje geleden heb ik wel van een newsgroup een Evox gedownload, na installatie had ik ook vage problemen.
Daarna ben ik hem rechtstreeks van source (van een irc kanaal) gaan afhalen en heb ik die gebrand en de ander overschreven en was het probleem over.
 
Eerst ander proggie geinstalleerd, dat werkte. Toen het proggie wat ik al gebruikte, ook opgelost. Bedankt allemaal maar weer.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan