netwerk probleem

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.515
Waarderingsscore
647
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
ik heb zowat alle apparaten in mijn netwerk staan en kan de QNAP DM800 Mediaplayer etc .

Kan overal naar toe en heb lees en schrijfrechten (Windows pre release 10)

Maar de laptop van mijn vrouw krijg ik met geen mogelijkheid open. (windows 7ultimate NL)

Heb op haar PC enkele partities laten delen en heb in de machtigingen "iedereen" toegevoegd met volledige rechten
Ook in het mapje beveiliging van deze partitie ook "iedereen" toegevoegd met volledige rechten.

Daarnaast heb ik ik de netwerkopties toegang verlenen zonder password gezet.

Op mijn laptop heb ik hetzelfde gedaan.

De laptop is wel in mijn netwerk te zien maar als ik die aanklik krijg ik de melding
laptop is not accessible. You might not have permissions to enz..
The account is not authorized  to log in from this station

Snap er geen reet van

Het vreemde is dat zij wel op mijn laptop kan komen
 
Kijk even of ze toevallig op haar laptop de thuisgroep geactiveerd heeft. Zoja dan moet je die verwijderen, anders kun je er alleen via thuisgroeprechten en toegang op als ik het goed begrepen heb allemaal.

Netwerkdetectie moet ingeschakeld staan bij haar.
Ook "bestands en printerdeling".
En bij Openbare mappen "openbare mappen delen inschakelen" etc. etc.

Dit is allemaal te vinden in Configuratiescherm -> Netwerkcentrum -> "geavanceerde instellingen voor delen wijzigen" maar normaliter staat dit altijd goed.
Thuisgroep hoeft dus niet aanwezig te zijn, liever niet zelfs, maar wel dezelfde werkgroep gebruiken.

Het kan daarnaast ook nog aan de firewall liggen.
 
op beide laptops geen thuisgroep gedefinieerd
Netwerkdetectie staat aan evenals bestands en printerdeling
Zowel in prive als openbaar

Beide ingesteld op  WORKGROUP

Firewall alles uit ,

Alles herstart en nada geen toegang
Schiet mij maar lek
 
Vreemd. Durf het zo ook niet te zeggen. Is de onbereikbare laptop wel te pingen?
 
Ja is te pingen. Snap het niet en het ergste is dat ik niet langdurig bij haar laptop mag.;-(
Dat krijg je als je beide klaar bent met werken voor een baas
 
Als het de bedoeling is dat je iets er af haalt, kun je dat het beste dan maar andersom doen, aangezien je wel vanaf haar laptop bij jouw shares kan komen.

Andere optie is om in het configuratiescherm dezelfde accountnaam en wachtwoord aan te maken als op jouw computer/laptop aanwezig is. Die hoef je dan verder niet te gebruiken, maar dat zorgt er vaak wel voor dat je zonder problemen een share op haar machine kunt benaderen.
 
die werkwjze die je voorstelt dat doen we al, gelukkig zitten we nog steeds in de zelfde kamer. ;-))

 
Probleem ligt aan laptop met Windows prerelease 10.
Heb een oude back-up van Windows 8.1 terug gezet en dit werkt als een tierelier.
Er zijn veel klachten die identiek zijn met de pre releas
 
Ah... ik vond het al vreemd toen ik net las dat je al dezelfde accountnamen en wachtwoorden gebruikte, want dan mag het gewoon niet mis gaan. Kon dus inderdaad niets anders zijn dan een bug in prerelease 10.
Gelukkig is het dat ook. Weten we dat ook weer als er nog iemand naar vraagt ergens.

Bedankt voor de terugkoppeling!
 
Voor de liefhebber en voor de professional

Oplossing voor gemeld probleem:
A fix for this issue appears to be setting in regedit:
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters\AllowInsecureGuestAuth (DWORD) to 1.

Of vertaald in het NL  ga in Regedit naar:
hkey_local_machine  >System  >CurrentControlSet  >Services  >LanmanWorkstatiom >Parameters

Hierin toevoegen in rechter window nieuwe key
AllowInsecureGuestAuth (Reg_Dword)  ->  data 0x00000001 (1)

Hier werkt deze oplossing en heb weer contact


Ow ja en het betreft een bug in w10 preview build 9926 !!!!
 
Ehmz... dat lijkt me dus GEEN oplossing maar een workaround.
Deze instelling zorgt er voor dat onveilige gasten toegang krijgen. Het normaliter uitgeschakelde gastaccount zet je hiermee dus deels open. Zo heeft niet alleen een andere share toegang maar iedereen die op het netwerk zit.  Dat is feitelijk niet hoe het hoort.
In dat geval kun je net zo goed het gast account activeren, zelfde effect.
 
Ow. Bedoel je dat iedereen op mijn netwerk nu verbinding kan maken.
Dat is ook de bedoeling,  in de security staat ook iedereen op alle rechten.
Of bedoel je dat nu iedereen buiten mijn netwerk ook toegang heeft. Dus bv mijn overbuurman dan moet hij wel eerst door de beveiliging van de router. En de wpa zoveel code weten.
 
Ow. Bedoel je dat iedereen op mijn netwerk nu verbinding kan maken.
Ja maar ook gasten, niet alleen ingelogde gebruikers op een pc die op het netwerk hangt. Is tegenwoordig niet meer zo heel erg, tenzij je pc zonder router rechtstreeks aan een modem hangt en dus het externe (internet) ip krijgt.
Soms maakt dit het ook gemakkelijker voor malware om toegang te krijgen. Daarom is standaard de gasttoegang altijd uitgeschakeld.

Maar voor de gewone mensen, ja die moeten dan wel nog altijd door de router en gelukkig is netbios verkeer tegenwoordig standaard afgeschermd.
Dus het kan niet meer zo heel veel kwaad tegenwoordig, maar een oplossing is het niet, niet netjes. Het blijft dus een workaround.

Met wat gelukt is dat bij de volgende update gefixed.
 
Bedankt voor de heldere uitleg.
Sinds kort caiway losse modem en losse asus router
 
Netwerk bug is in build 10041 (Enterprise NL versie) opgelost.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan