netwerk traag

D

dadaman

Hallo

ik heb een dreambox in het netwerk gehangen bij mijn maat.
en het ip-adres met 1 verhoogd
en als ik dan met totaalcommander verbinding probeer te maken met de dreambox dan gaat dat heel traag
niet altijd maar meestal wel
met dezelfde dreambox bij mij thuis gaat het zoals het hoort
wie weet waarom het de ene keer heel traag gaat en de andere keer snel
zou het kunnen liggen aan de kabel?? ik denk niet ,maar!!!??

Hoe ziet het netwerk er daar uit? Zit er een hub tussen of een switch, is er misschien gebruik gemaakt van een cross-over kabel i.p.v. een normale utp (zgn. 1:1)?

Is er misschien een ip of misschien zelfs naamsconflict met een pc of apparaat elders op het netwerk?

Ha die BT

er staan 3 pc in het netwerk die verbonden zijn met een routermodem
hij heeft adsl van mxtream
de 3 pc gaan prima en ik heb de dreambox met een 1 op 1 kabel
die ik zelf heb gemaakt verbonden
het netwerk werkt met dhcp en de dreambox ook
en krijgt 192.168.1.5 toegewezen
de andere pc heben 192.168.1.2 enz
de modem is 192.168.1.1
normaal moet dit toch goed zijn

kan de kabel niet goed zijn ??
maar dan moet hij het toch helmaal niet doen??

Ofschoon je "in discussie" bent met BlackTiger willen we ons er niet te veel mee bemoeien, maar wij geven de voorkeur aan g??n dhcp gebruiken voor de dreambox.

In dat geval zou je je dreambox een vast ip moeten geven (dedicated ip). Hoe je systeem precies is geconfigureerd weten we niet, maar vaak wordt voor dhcp de range x.x.x.0 tot en met x.x.x.199 gebruikt, waardoor je het ip van je dreambox dus: x.x.x.200 (of hoger) moet maken. In jouw voorbeeld dus: 192.168.1.200 (of hoger).

Bovendien kun je - afhankelijk van je image - ook nog via het menu van de dream dhcp voor je dream uit of aan zetten.

Bovenstaande is maar een idee en heeft niet zo veel te maken met je "instabiele" verbinding, maar daar was je met blacktiger over bezig.

Kleine tip: vervang je eigen gemaakte utp kabel eens door een originele kabel.

Ik kan niets meer toevoegen aan wat Eendenteam voor advies geeft. Ben het helemaal eens want DHCP met de Dream werkt niet altijd even lekker.

Ook wat betreft de kabel kan ik alleen de tip beamen. De kabel heb je zelf gedaan, dit hoeft niet slecht gebeurt te zijn.
Ik maak ze zelf bijv. ook altijd, heb er dus best wel de nodige ervaring in maar toch gaat het nog regelmatig mis zoals laatst bij de kabel van m'n dochter.
Of dat nu het pinnetje is of dat de tang niet diep genoeg knipte geen idee. De kabel werkte echter wel, maar niet echt lekker.

Indien de kabel dus niet goed is, wil dat nog niet zeggen dat ie het dan helemaal niet doet, hij kan het dus best doen maar dan kunnen er bijv. fluctuaties optreden of vertragingen.
Vandaar dat de tip van Eendenteam om ook eens een andere (liefst kant en klare) kabel te proberen (eventueel lenen) ook een goede is.

oke Heren

bedankt voor de tips ik ga het proberen
maar dat word woensdag of donderdag
ik laat het wel even weten

Ga alle netwerkapparaten langs, en zet ze vast op 10BaseT of allemaal vast op 100BaseT. Kijk of je probleem zich dan nog voor doet. De kans is dat er autonegotiation kaarten zijn die constant aan het switchen gaan, als beide gebruikt worden.

En controlleer de kabels ook met het voorbeeld in het cursus gedeelte hier op Duckfiles. Kijk of de kleuren juist zijn aangesloten op de goede volgorde.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan