netwerk vraagje

jack

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Hoi,

Ik heb weer eens een probleempje op mijn andere computer.

Deze had ik overgenomen via mijn werk, maar hij startte gisteren ineens niet meer op.

Ik heb er dus toen Windows home er opnieuw opgezet wat allemaal goed ging en hij werkt nu ook weer goed op 1 klein probleempje na.

Ik krijg er geen internet meer mee.

Heb geprobeerd met de livebox installatie cd een verbinding te maken maar krijg dan de melding dat hij geen netwerkkaart kan vinden.

Kwam er ook achter dat de geluidskaart ook niet werkt.

Ik heb gekeken maar volgens mij zit dit allemaal vast op het moederboard.

Weet iemand een oplossing hoe ik weer een lan verbinding kan aanmaken zodat ik weer internet heb en hoe ik de geluidskaart weer werkend kan krijgen.

Alvast bedankt.

Jack
 
Dan moet je de drivers van je geluidskaart en netwerkkaart installeren daarna zal alles wel weer werken.

Als je nu kijkt bij deze computer, rechts klikken eigenschappen,hardware, apparaatbeheer zul je wel wat gele vraagtekens zien dat zijn de apparaten met de ontbrekende drivers.
En de drivers staan op de cd van het moederbord als je die hebt anders wordt het moeilijker.:)
 
denk dat je de moederbord drivers moet zoeken
ff type moederbord en dan naar de site van het moederbord en de drivers ff op een usbstik

groetjes humana
 
aart1944;209265 zei:
Dan moet je de drivers van je geluidskaart en netwerkkaart installeren daarna zal alles wel weer werken.

Als je nu kijkt bij deze computer, rechts klikken eigenschappen,hardware, apparaatbeheer zul je wel wat gele vraagtekens zien dat zijn de apparaten met de ontbrekende drivers.
En de drivers staan op de cd van het moederbord als je die hebt anders wordt het moeilijker.:)



Hier even gekeken en waarbij een geel vinkje zat met rechtermuis naar drivers laten zoeken en werd er een en ander gedownload en nu doet alles het weer.

Bedankt weer voor de hulp :)
 
wel makkelijk dat je toch nog je drivers kunt downloaden terwijl je geen internet heb?
wou dat ik die mazel had ik moet het nog steeds via een andere pc doen en dan met usbstick heen een weer lopen :biggrin:
 
Waarschijnlijk een verborgen partitie op de harddisk waar ze wat op hebben gezet, de computer heeft hij overgenomen van zijn werk dus wie weet wat de systeembeheerder er op heeft gezet.:)
 
aart1944;209265 zei:
En de drivers staan op de cd van het moederbord als je die hebt anders wordt het moeilijker.:)

Vaak kun je op de site van en de producent van het moederbord of pc de drivers wel vinden als je geen drivers cd hebt of als windows de drivers zelf niet kan vinden.
Ik kan meestal van oude pc's of laptops de drivers zelf nog wel vinden.
Meet een beetje zoekwerk lukt dat vaak nog wel en maak daar dan zelf een driver cd van.
 
Eh ik heb de netwerk driver uiteraard gedownload van de intel site met mijn andere pc, die op een usb gezet en ge?nstalleerd op deze computer en had toen weer gelijk internet :)

Ik heb nu een cd op me werk gehad waar alle drivers op staan voor volgende keer :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan