Netwerkje en de Dreambox

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
190
Punten
63
Vraagje over de download mogelijkheden van de dreambox.
Met de dream kan je via internet updates ophalen.
Maar kan ik nu ook vertellen dat de dream in een map op mijn harddisk (server) moet kijken.
Bijvoorbeeld ftp://Ipadresserver(is op de computer)/plekopdeharddisk.
Moet toch een script voor te schrijven zijn?
Dit omdat ik geen ADSL en het netwerkje naar buiten nog niet klaar is.

Groetjes parabolica.

@Parabolica, als je een netwerk hebt met je pc, dan moet het andersom, van je pc naar de Dream, met dcc bijvoorbeeld. ;)

Via de Dream updates ophalen op het internet, zit voor zover ik begrepen heb in de ondersteuning die bij de Firmware zit die je erin hebt zitten.

Je kunt de softcam.key file toch gewoon handmatig op de Dreambox zetten.....

Freggel1, ik ben nog aan het uitzoeken hoe of wat. LOL
Maar eigenlijk zoek ik de weg van de minste weerstand.
Nu staat alles namelijk op de harddisk.

Ik kan de softcam.key er handmatig inzetten, maar het leek me gewoon makkelijk als hij naar de computer kijkt en daar de updates vindt die ik gedownload heb.
Gewoon omdat ik met windows98 en telefoon niet kan blijven testen of het netwerk werkt.
Maar ik hoorde van iemand dat dit alleen met Linux op de server gaat?
Vandaar eigenlijk mijn vraag hier of het via de harddisk kan en hoe.

Groetjes Parabolica.

Ook wat makkelijk is voor mij, ik hoef niet nadat elke keer de Dream gewist heb (want fout gaat het weleens), opnieuw het internet op.
Eenmaal de updates downloaden en daarna vrolijk testen, toch ??

We blijven testen en vragen :)

Jongens, om misverstanden te voorkomen, het gaat hier om een DB500s zonder HDD.
Anders denken jullie mischien dat ik een 7000 gebruik.

Ik zit hier ook nog in de leerfase, heb zelf wel een 7000, en mijn ervaring hier is dat ik het via mijn pc doe, ik heb ook geen problemen met de internetverbinding omdat hij hier aan de kabel en router hangt....

Hoe een 500 pcies werkt weet ik ook niet, ik weet dus ook niet of er een usbstick aankan, maar als dat zo is maak maar eens een backup op je HD, als het dan fout gaan is het ook weer zo opgelost....

Ik hoop dat de knappe koppen de boel gaan onderschrijven of verbeteren, want ik weet ook "nog" niet alles op het gebied van Dreamen ;)

@parabolica

Wat je hebt gehoord over linux servers klopt. De truc zit hem in het feit waar de emu wordt opgestart. Als je de emu op de dreambox start, dan zoekt de emu de bestanden op de dreambox.

Start je de emu op een server (b.v. linux) dan zoekt de emu die op de server draait de bestanden op je server. Vervolgens kun je de config van je emu op je dreambox zo maken dat de emu op de dreambox, inlogt op de server en daar de gegevens vandaan haalt. Je moet dan wel zorgen dat er goede kaartdata van de server naar de dreambox gaat. Dat doe je door b.v. je kaart (met geldig abonnement) te koppelen aan je server. De emu op de server leest de kaart gegevens en geeft die door aan je dreambox als de emu van de dreambox daar om vraagt.

Het spreekt voor zich dat je dan wel dezelfde emu's moet gebruiken, dus als op dreambox newcamd wordt geselecteer, moet je op de server ook newcamd draaien (in dit geval dus cardserver). Dus niet: radegast en newcamd aan elkaar koppelen.

Om het iets gecompliceerder te maken: er zijn emus die overweg kunnen met data van andere emus. GBox kan b.v. newcamd gegevens aan.

Ik moet maar eens linux gaan leren :)
Voorlopig zit ik me suf te patchen. Kreeg veel open maar hispa net niet. Maar de Dreambox500s is wel een hobby bak moet ik zeggen, het loopt of het loopt niet.
Bedankt zover jongens. Als ik wat meer tijd heb ga ik er weer mee verder.

Groetjes parabolica.

Originally posted by parabolica
Als ik wat meer tijd heb ga ik er weer mee verder.

Groetjes parabolica.

Wat tijd betreft zit ik er net zo krap in als jou ;)

De ellende is dat ik soms met ftp ik niet in een bepaalde dir kan komen van de Dreambox.
Het installeren gaat niet echt lekker met de hand of via het menu Bleu button/addons. Online via internet ging perfect bij een kennis. En ik kan haast niet testen want de hummy is constant met de video bezig :)
Dus het wordt elke keer nachtwerk :)
Maar het gaat lukken.

groetjes parabolica.

@parabolica

je moet ftp'n naar je dream als root (login) en dreambox (password). Dan heb je alle rechten die je van de makers van de image kunt krijgen.

Niet in elke dir (map) kun je schrijven dat is expres gedaan. Waar je wel alle rechten hebt is de dir (map) /var en alle subdirs daaronder. Daarnaast in /tmp. Dat is voldoende, daarmee moet je een image e.d. volledig mee kunnen draaien.

Ja. Eendenteam...... ik kwam er achter, maar je wil steeds meer toegang. :)

Zucht....... maar eindelijk beeld op 30w. Natuurlijk moet ik mijzelf de schuld geven. Geeft wel weer voldoening als het lukt. Waarschijnlijk zat het in het Cam-menu van de Newcam.
Klopt het dat de Scam Emu zwart blijft op 30W?

Groetjes Parabolica.

Als ik zeg nr 755 en 644, weten de freaks genoeg denk ik.
Deze waarden moesten aangepast worden.
Nu is alles OK en kan ik me verdiepen in DCC.
Bedankt voor de tip Freggel1.
Nu even de KPN ontzien en mijn huis opruimen en de asbak leeg gooien. ;-)

Groetjes en bedank jongens.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan