Neutrino i.c.m met 1 draaibare + 3 vaste schotels

T

The Star

Hallo,

HowTo.

Hoe-het-Moet

:biggrin: Neutrino met 1 draaibare + 3 vaste schotels :biggrin:

Eerst men moet een diseqc switch 4in1 zoals de al bekende Spaun sar/sur 4in1 hebben!

Ik ging er wel vanuit dat men een draaibare diseqc 1.2 schotel met 2 a 3 vaste schotels heeft aangesloten op slechts ??n coaxkabel die gaat vanuit de ontvanger (DBox2 in dit geval) naar die Spaun switch toe?
Allereerst sluit je je draaibare schotel zijn coaxkabel op de ingang Diseqc Receiver van de switch aan daarna gaat een coaxkabel vanuit ingang nr. 1 van die Spaun switch naar die draaibare schotel dsq 1.2 motor in dan gaat de lnb kabel (Lees vanuit dsq 1.2 motor!) gewoon naar de lnb van de schotel toe? Dus een coaxkabel vanuit de ontvanger -> de switch DR in dan vanuit die switch lnb-1 -> de motor in daarna van die lnb motor naar de lnb van de draaibare schotel toe? Duidelijk??? Goed zo? Altijd bij de les blijven joh :biggrin:

Nu sluit je de Astra schotel (Lees Vaste schotel !!!) op ingang nr. 2 aan en die voor Hotbird op ingang nr. 3 en die voor Sirius Of Astra2 op ingang nr. 4? is het nu wel of nog net niet duidelijk genoeg bij??? Goed zo jonge? dat dacht ik al ;)

Hierna m.b.v van b.v.b dat EditPadPro Editor programma open dat service.xml van jouwe settings of van derde er mee, ga naar Astra sat en zet der een 1 in dat diseqc vakje maar zoals hieronder te zien is:
</sat>
<sat name="Astra (019.2)" diseqc="1" position="192">

Voor Hotbird:
</sat>
<sat name="Hotbird (013.0)" diseqc="2" position="130">

Voor Sirius of Atra2:
</sat>
<sat name="Sirius 3 (005.0)" diseqc="3" position="50">

Voor de rest van die draaibare satelliet posities moet het ongewijzigd blijven dus als voorbeeld:

</sat>
<sat name="Hispasat (030.0)" diseqc="0" position="-300">
</sat>
<sat name="Telstar 12 (015.0)" diseqc="0" position="-150">
</sat>
<sat name="Nilesat (007.0)" diseqc="0" position="-70">
Enzovoort?

Daarna opslaan vervolgens downloaden naar jouwe DBox2 ontvanger (overschrijven mag ook!) m.b.v van Total Commander 6.51 FTP programma of dergelijk dan jouwe DBox2 een seconde of 10 uit het stroom net (stopcontact) weg halen.

In jouwe DBox2 Menu voor de Diseqc setting MOET het op dsq 1.2 ingesteld zijn !!!

Veel succes ermee toegewenst :) bij deze.

Oja, het WERKT 100% !!!

PS: Mocht het door een of ander reden zou niet werken ermee dan ligt het 100% zeker weten aan de settings lijst die men gebruikte!!!

MVG

;)

The Star still a Starrrr.
 
Hallo,

Die handleiding had ik geschreven naar aanleiding van een Mod verzoek op dat s4a boord die zelf niet eruit kwam ermee? That?s All :)

Nogmaals ik wens iedereen veel 6cus ermee toe... bij deze ;)

MVG
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan