Neutrino img geladen in de DB, nu start ie niet meer op

L

Loek

Nou ik heb het voor elkaar, ge-emmer nu echt helemaal vast komen te zitten :(

de Neutrino geladen, heel ander menu en ook heel veel kanalen gecodeerd...

wilde snel terug naar de vorige img, gedaan volgens de richtlijnen (img in de tmp en dan update v/d image, reboot met pijl omhoog ingedrukt houden) maar zag alleen een blode dame en verder functioneerd de DB helemaal niet meer (reageerd op geen enkele knop :(

wat is hier nog aan te doen?

wat ik zou doen is om hem even 5 minuten van het stroom te laten en dan weer proberen.
je moet de knop pas indrukken als je die foto ziet.

gedaan, maar reageerd totaal niet, "dream multimedia" blijft in het venstertje staan en blote dame is niet van het beeld te krijgen...

Stekker eruit ff wachten stekker erin en na het verschijnen van de dream-logo de linkerbovenknop ingedrukt houden.

Net zolang totdat er flash erase (of zoiets dergelijks) verschijnt, dan pas de knop loslaten. ff wachten daarna kun je hem weer opnieuw instellen.

werkt niet eric, er veranderd niets in het scherm, db er 8 uur uit gehad en nog steeds probs...

het probleem 'lijkt' op deze : http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=19482&highlight=dreamup (topic: 'dream kapot') behalve dan dat ik nog wel de "Dream multimedia" in beeld krijg, volgens Eendenteam is het waarschijnlijk ook niet stuk (http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=16248&highlight=dreamup)

ik moet dus maar geduld hebben tot morgen 13:00 dan zijn de winkels open en kan ik ff een 0-modem kabel halen...

ook lees ik veel over "cas2" en over een bootloader die je op die manier kunt herstellen, maar hoe kom ik aan zo'n ding en wat is het precies?

bedankt voor de reacties tot dusver

serieel een andere image er in zetten met dreamup..... das de enigste mogelijkheid om hem weer werkende te krijgen.

Zoalng je het reamlogo ziet staan is het goed en kan je serieel aan het werk.

Dream van de stroom halen, daarna serieele kabel aansluiten, daarna dreamup opstarten, dreambox weer aan het stroom hangen en als het goed is zie je dat dreamup nu verbinding aan het maken is met de dreambox, daana de flas erinztten (image van ronaldd doet het erg goed maar das ieder zijn eigen keuze!)

Het flashen met de seriele kabel durrt ongeveer een 20 min.....

Hopenlijk ben jehier mee geholpen.

bedankt rat2002 voor je reactie, ik ga het morgen proberen, moet eerst zo'n verdomde 0-modem kabel hebben..

ik laat nog wel een berichtie achter of het wel/niet gelukt is.

Originally posted by Loek
[Bmoet eerst zo'n verdomde 0-modem kabel hebben..
[/B]

Niet gelijk die kabel vervloeken zal nog wel vaker je redding zijn gezien je update history zonder 0 modem.

Tip:wacht ff op de results van bepaalde images.

Originally posted by rat2002
serieel een andere image er in zetten met dreamup..... das de enigste mogelijkheid om hem weer werkende te krijgen.

Zoalng je het reamlogo ziet staan is het goed en kan je serieel aan het werk.

Dream van de stroom halen, daarna serieele kabel aansluiten, daarna dreamup opstarten, dreambox weer aan het stroom hangen en als het goed is zie je dat dreamup nu verbinding aan het maken is met de dreambox, daana de flas erinztten (image van ronaldd doet het erg goed maar das ieder zijn eigen keuze!)

Het flashen met de seriele kabel durrt ongeveer een 20 min.....

Hopenlijk ben jehier mee geholpen.

Ik had ongeveer hetzelfde probleem en gedaan zoals hierboven alleen wel lastig in het Pools dus hoop dat ik het goed heb gedaan, maar nu start hij op in systeem wizard en reageerd niet op de AB, wat nog te proberen?

Greetings, Panocho

Originally posted by Guardian
Niet gelijk die kabel vervloeken zal nog wel vaker je redding zijn gezien je update history zonder 0 modem.

Tip:wacht ff op de results van bepaalde images.

daar hebbie gelijk in, ik had er gewoon de koelere in dat het zaterdagavond vlak voordat ik naar me bed moest, met de wetenschap dat pas maandag zo'n kabeltje te kopen is, maar goed, idd zo'n kabel is altijd handig (onbegrijpelijk dat ik niet meteen zo'n ding heb gekocht)

maar goed, tis GELUKT :) :) :) :) hij draait weer als een zonnetje, nu nog wat andere images proberen en dan issie gereed voor komende zomer, wimbledon, voetbal, OS

bedankt allemaal voor jullie reactie :)

Prbeer wel zo veel mogelijk als je er een andere image inzet omdat te doen via de nul-modemkabel, oftewel serieel, de kans dat het dan verkeerd gaat is niet zo groot als bij het flashen via LAN.

Via LAN heb je nogal eens vastlopers, iets wat met serieel bijna nooit voorkomt!!

Originally posted by rat2002
Prbeer wel zo veel mogelijk als je er een andere image inzet omdat te doen via de nul-modemkabel, oftewel serieel, de kans dat het dan verkeerd gaat is niet zo groot als bij het flashen via LAN.

Via LAN heb je nogal eens vastlopers, iets wat met serieel bijna nooit voorkomt!!

yeps, ik heb exact zo'n kabeltje en dat werkt prima, nu kan ik met een gerust hart 'experimenteren' :)

he, he Ik had het Progje eerst alleen in het Pools en per abuis dus eerst een backup gemaakt van de foute soft over de goede in mijn pc en zo blijft een mens bezig, nu alles weer oke thanks voor je info Rat.

groet, Panocho

Een andere "veilige" methode is de root.cramfs methode :

Dat doe je zo:

1 - wijzig de naam van het image dat je erop wil zetten
naar root.cramfs.
2 - Stuur dit bestand mbv FTP naar de var/tmp dir.
3 - Kies in het menu van de Dreambox voor - software update
4 - In het volgende menu kiezen voor manual.
5 - Nog een paar x op OK en vervolgens wordt de nieuwe image geinstalleerd na de reboot altijd ff een flash erase (links boven).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan