New: allcam firmware Humax+cam 4.1

Inderdaad, niet de oplossing voor het TPS probleem.

Maar verder een prima versie, zapt sneller dan Greek en hangt weinig.(B)

 
Ik heb de 4.1. er gisteren op gezet. Volgens mij hangt-ie bij het leven als je hem Nederlands laat weergeven. Hoe dat technisch te verklaren zou zijn weet ik niet. Ik was te ongeduldig om te wachten of het aan mijn fantasie lag: dus snel weer op Engels gezet. Wat erg vreemd is: Premiere World had vanavond 2 uitzendingen in Dolby Digital: echter geen geluid bij te horen (dus maar weer gewoon op surround gezet). Op onze "vaste" Pro 7 waar ze permanent een DD signaal open hebben staan (ook al is het niet allemaal DD) als gebruikelijk no problemo met het geluid. Maar merkwaardig is wel dat op een VIERDE DD kanaal, namelijk 1 van de kanalen die we als NVODxxx op ons scherm zien (en die volgens mij ook in het Premiere World pakket horen (near video on demand), de Dolby Digital geen enkel probleem was. Ik vraag me zo langzamerhand af wat er met die DD van PW aan de hand is. Het kan toch niet zijn dat het op het ene kanaal wel en op het andere niet werkt ?

 
bij mij ook niets anders dan vastlopers met de 4.1

ik heb de h2.08 humax

de 3.2 werkt altans bij mij beter

groetjes

 
Nog even een goed voornemen uitvoeren, nl. de uitkomst van een vergelijkend warenonderzoek weergeven:

De software van de 4.1 is niet wezenlijk anders dan de 3.2 patch. Beide zijn gebaseerd op de originele 1.03.06 software van Humax. De Greek version die ook wel eens "3.2" wordt genoemd is gebaseerd op de originele 1.00.10 software (net zoals de 2.4-versie van de "patch" van PH).

De enige veranderingen, echt de ENIGE zijn tekstuele veranderingen, leuk voor de Nederlanders onder ons, want ze vervangen de duitse teksten.

Het is hartstikke leuk voor al diegenen die een stabielere software nu in hun hummie hebben, maar echt waar: als je de originele 3.2-patch nu zou laden dan zou je hummie net zo stabiel zijn!

Groetjes,

:cool:

 
Ik kan me voorstellen dat het een hoop gebruikers niet zo interesseert wie, wat en welke patch.

De hobbyist zal het wel interesseren; daarom voor diegene die één stap dieper willen op de site uitgelegd hoe je exact de hdf files in raw bin files breekt (kreeg er nl. nog steeds vragen over).

De gebroken files zijn heel gemakkelijk in een hexeditor te vergelijken met de al maanden oude +CAM 3.2 van Planet Hemp.

Zo kun je eenvoudig de Dolby Digital routine boven water halen en zien of er werkelijk iets aangepast is of slechts de softcell en compile datum (wat dat kan iedereen).

Zo hoef je dus niet zwaar in de (de)compiling om achter bepaalde zaken te komen.

Op satpage.de en satellite-board.de onstaat een steeds grotere weerzin tegen nederlanders, op zich niet goed maar wel heel begrijpelijk als je wat file compares maakt en leest wat sommige beweren met een nieuwe file te kunnen (er staat één heel leuk stukje op http://www.satellite-board.de waar van alles beweerd wordt tot en met beter beeld aan toe!).

Je kan kritiek hebben op Planet Hemp, of in het verleden op TeeBee of SchumiNL; één ding staat voor mij vast, zij deden meer dan alleen een softcell en compile datum aanpassen. Hoe meer gezeur hoe minder we van deze mensen zullen horen, maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

c-ya !

Viewer

 
Dat is ook precies wat MMM bedoelt,

er is ook namelijk geen verschil !

Alle nederlandse varianten maken gebuik van een onaangetaste BIN-1 raw file van de Planet Hemp +CAM 3.2

De enige aanpassing is een regel of 6 vertaling van duits naar Nederlands in de BIN-1 file en een wijziging in de naam (foei !) .

De werkelijke aanpassingen zitten in de BIN-3 file, daar is het duitse tekstgedeelte vervangen door nederlands

Wil dit zelf op een snelle en zeer eenvoudige wijze eens checken ?

ik heb het volgende op de site gezet:

* alle firmwares om te vergelijken

* HDFtool

* Hex-editors

tevens de uitleg hoe je dit kunt doen, maak een file compare en kom zelf (zoals inmiddels veel terecht boze duitsers) tot de conclusie dat alle zogenaamde verbetering uit de grote roze olifanten slurf komen.

Toen ILM (Italie) de Dolby Digital routine uit de BC 1.0 van Planet Hemp haalde en de plakte in de door hem ongelukkig gekozen XP patch deed Hemp publiekelijk uit de doeken hoe je dit doet.

Uit respect voor Planet Hemp hebben wij de originele +CAM 3.2 met de DD routine 2 januari jl. op het net gezet, alsmede de NL versie.

De Humax Support site zal nooit bewust onjuiste informatie verstrekken, openheid en onze naam vinden we belangrijk.

Het vertrek van de voorgrond van Teebee, SchumiNL en Planet Hemp hebben helaas de deur opengezet voor nederlandse kwakzalverij. Daar gaat onze NL geloofwaardigheid...

Viewer

Glasnost uit Satellitegrad

 
Naja, er waren meer mensen bij betrokken dan Teebee alleen, er was toch wel een Humax team.

Maar het is wat ik al voorspelt had, teveel gezeur en gezever, en de mensen met de kennis stoppen er dan mee omdat die geen zin hebben in dat gezeik, en er zijn dan altijd weer lieden die op een lamer manier hun naam er in gaan "patchen" en verder niets kunnen.

Daar schijnen wij Nederlanders toch erg goed in te zijn, vroeger in de bbs tijd al en we hebben het ook al meegemaakt in crdfiles en hexfiles.

Anyway, als de Duitsers daarom "de Nederlanders" over een kam scheren zijn ze geen haar beter.

Zij kunnen er immers ook wat van.

 
Klopt als een bus Black Tiger.

Ik noemde de NL'ers, met o.a. de commercieele Humax Patch van al weer een tijd geleden als voorbeeld. Deze zijn nu helaas op het patchvlak van de voorgrond verdwenen, jammer. Hemp is nu gevolgd, ook uitermate jammer.

En ja, met de file(s) werkt(e) dat inderdaad ook zo.

Vind het alleen geen goede reden om het voor me te houden en vond het nodig om dit te melden op een board dat ik kan waarderen, geen bull-shit staat en normaal gecommuniceerd kan worden.

Waarvoor dank !

ennuhhh... nog de beste wensen joh ! hahaha.....

Viewer

Glasnost in Satellitegrad

 
Dit had ik nou ook niet los willen maken, viewer.

Laat ik voorop stellen dat ik aan iedereen probeerde duidelijk te maken over wat voor een "product" we hier praten. En dat inderdaad niemand zich in de luren moet laten leggen door de verbeteringen die hij/zij hoopt te zien.

Laten we wel wezen voor een heleboel mensen is de "procedure" om de patch te laden (nl. de settings opnieuw te laden!) goed uitgepakt. En dat is mooi meegenomen.

Wat ik wel belangrijk vindt is dat als er iets "moois" op de markt gegooid wordt, want dat kun je wel verwachten met een naam als "4.1", dat dat dan ook hard gemaakt wordt! En dat is dus niet het geval, het woord "volksverlakkerij" kan hier wel bij gebruikt worden, maar dat zou weer een hele discussie op gang gaan brengen die we nou juist niet willen hebben ;) (snappie).

Mooi is dus jouw initiatief om duidelijk de tools voor iedereen aan te reiken, zodat het redelijk makkelijk is om een evt. volgende patch te controleren.

@satellitecity en iedereen die wel eens een nieuwe patch uit zou willen brengen:

Misschien een idee voor een "5.1" patch: vervang liever het ijslands voor nederlands, oh nee toch maar niet. Kijk eens of je het voor elkaar kunt krijgen om er ECHT een extra taal bij te krijgen dan kun je op heel wat meer rekenen ("roem" of zo?).

@iedereen

laat je niet dol maken met de verschillende "patches" voor je hummie: aangezien ze toch allemaal vrijwel hetzelfde zijn maakt het niet zoveel uit wat je in je ontvanger laadt. En als die "4.1" goed werkt? Prima! Als je 3.2 goed werkt? Ook goed.

Nog een kleine speldeprik: toch werkte de Greek versie het beste!

Groetjes,

:biggrin:

 
Ik ben buitengewoon extreem relaxed hoor (haha..)

Maar leren wordt er niet gedaan door de "heren", blijven onze mede satelliet hobbyisten een rad voor de ogen draaien ...

Wanneer zal het stoppen ?

Niet vandaag, helaas :

-----------------------------------------------------------------------------------

05 Januari 2002:

1.03.06 +CAM 4.1 Multi-Language ? wat is dat ? Wederom een plagiaat van de Planet Hemp +CAM 3.2 DD. Deze keer hebben de heren van Humsatsoft en Satellite City (Crazy Ivan) wederom niets aangepast in de firmware zelf, de complete Nederlandse taalmodule is ditmaal over Italiaans in plaats van over het Duits gekopieerd, kijk en vergelijk (RAW files) op onze Firmware pagina.

-----------------------------------------------------------------------------------

Als die tekstverwerkers net zulke lekkere billen hebben als Anita van onze boekhouding wil ik er wel in knijpen .... haha....

groeten, en ... Glasnost in Satellitegrad !

c-ya !

Viewer

 
@Realviewer

Iedereen die iets onderneemt om de hummie beter te laten presteren of gebruikersgemak toevoegt verdient zowieso een compliment. Dat niet iedere verandering meteen een verbetering is, is logisch en moeten we op de koop toe nemen. Tot nu toe is er door een aantal echte hobbyisten steeds weer iets toegevoegd en dat heeft de hummie het hedendaags succes gebracht. Iedereen heeft daarvan plezier: de hobbyist en de handel. De makers ervan horen de credits te krijgen van iedere gebruiker. Te koop lopen met andermans werk is natuurlijk niet netjes. Daarom vind ik het correct dat er steeds meer ontwikkelaars zijn die vermelden wiens werk zij als basis hebben gebruikt. Zo geef je de credits aan diegene die deze verdienen en staat de ontwikkeling niet stil.

Ik hoop dat we nog vaak verrast worden met nieuwe soft voor onze Hummies. Ook als er eens een versie tussen zit die minder presteerd dan verwacht. En natuurlijk zou het fijn zijn als de mensen van het eerste uur niet af zouden haken. Uiteindelijk zijn zij het die het meeste respect van ons medehobbyisten verdienen.

De hobby is goedSat

 
Helemaal mee eens beltwalker !

De mensen van het eerst uur lijken echter één voor één af te haken en dat vind ik heel erg jammer.

In de databases van deze en andere boards kun je zien dat een aantal echte kenners openheid gaven, ik noemde al eerder SchumiNL, TeeBee en Planet Hemp.

De laatste tijd duiken er slechts "ge-renamde" versies van Planet Hemp op, één van de redenen dat de grootmeester van de +CAM is gestopt.

Met de hele eenvoudige file-compares van de BIN-1 RAW files laat ik op de site zien dat er aan de 4.0, 4.1 enzovoort, niets maar dan ook echt helemaal niets aan de firmware zelf is aangepast.

Planet Hemp gaf "ons" de +CAM (de eerste versies van hem hadden heel veel kinderziektes, hij ontwikkelde dit door tot uiteindelijk de +CAM 3.2 die al heel, heel veel beter is)

Planet Hemp gaf "ons" HDFtool, een handig tooltje waarmee je de Humax firmware in 2 delen kunt splitsen, de BIN-1 RAW file met de eigenlijke firmware en Irdeto CA routines en de BIN-2 RAW file met de taalmodules voor het menu (de taalkeuze voor op de TV)

SchumiNL en TeeBee gaven op diverse nederlandse boards aan welke Hex-editors je kunt gebruiken om de taal aan te passen (de BIN RAW files te openen) en een toelichting op het gebruik van HDFtool (het aanpassen van o.a. system ID's geschiktmaken voor de Backgroundpatcher.

In de aanvankelijke vertaling (Ivan) zaten ook foutjes, dat geeft niets. Onder andere Planet Hemp, Lorisdam en ik (wellicht ook anderen, excuses als ik dit niet weet) hebben Ivan aangegeven dat de taal-edit problemen veroorzaakte in de Humax. Het afsluiten van de vertaalde regels diende aangepast te worden, hetgeen uiteindelijk gedaan is. Compliment daarvoor naar Ivan !

Het is niet moeilijk maar wel een stukje werk en daar zijn we altijd iedereen dankbaar voor.

Sinds enige tijd worden onze collega hobbyisten, en erger nog collega beginners geconfronteerd met allerlei "nieuwe" firmwares die op GEEN ENKELE wijze zijn aangepast in de BIN-1 (de eigenlijke firmware dus).

Onze collega hobbyisten blijven op die wijze Humax receivers upgraden terwijl dit volstrekt onnodig is.

Natuurlijk mag iedereen zo vaak upgraden als hij wil, maar vertel de mensen er dan wel EERLIJK bij dat er NIETS maar dan ook werkelijk NIETS is aangepast in de eigenlijke firmware.

Zo wordt er gepronkt met 100% Planet Hemp firmware.

Kijk en vergelijk zelf ?

Op de site geven wij informatie (openheid van zaken), zodra Satellite City, Humsatsoft en Crazy Ivan stoppen met het verkondigen van zogenaamde aanpassingen zullen wij de eerste zijn die dat op de site vermelden met een dikke pluim !

Zitten wij ernaast ? Laat het weten door middel van een omschrijving wat er technisch inhoudelijk aan de firmware ZELF (geen vertaling dus) is aangepast en ook dit zullen wij direct melden.

Succes met de hobby allemaal !

Viewer

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan