New au file Hispasat

Waar is dat eeprom tooltje voor nodig??

Die Boanerges333 files hebben toch alleen maar een Flash file en geen eeprom??

@parabolica,

In de file die je geforward hebt staat helemaal niets voor de Eeprom. Misschien (idee) moet je gewoon de OP keys invullen in het EEPROM gedeelte, ook voor D+ en het moet werken. Let op, de D+ key begint niet meer met 71.... met een Dreambox kun je controleren wat deze moet zijn.

Het werkt dan niet Autoroll... maar kan functioneren!!!

Beste Victor en andere,

Wat ik momenteel aanpas is alleen de boxkey en time zone in de Flash, de oude procedure dus, En niks in de Eeprom.

ter info:

Mijn laatste file boanerges333_v02e_MR opent wel D+ en ook CABO op de MR.

De eerste goed werkende file had ik zo voor mekaar dat deze in 5 seconden opende door de goede info (Card en Ird) erin te zetten, en zappen liep snel.
Alleen heb ik hem overschreven verdorie en ik vind de juiste file niet meer tussen de andere.. grr........
Deze kon ik later makkelijk bewerken met Picbined.
Met de orginele file lukt dat dus niet.

Probeer bijv. eens de org. file boanerges333_v02e_fun te proggen, deze gaat open in 1 seconden en stopt na 4 seconden.

Het voordeel van deze file :

Deze prog je veel sneller op een kaart, lekker met testen.
Geen 3 files meer met Flash, int en ext eeprom.
Alleen kom ik nu niet aan het opnieuw testen toe, maar ga zelf maar spelen met de ird en card settings van de file, en hij word sneller.
Vandaar dat ik uit mijn dak ging.

Groetjes Parabolica,

welke programmaatje gebruiken jullie voor het proggen ,ik chipcat3.0 maar die geeft een error terwijl ik die van qui _zo kon proggen met chipcat 3.0 en die doet nog steeds op cabo ,maar zou leuk zijn dat D+ ooko pen ging nu ...

DAt die filel af en toe werkt en soms weer niet heeft niks te maken met BK, IRD of wat dan ook voor settings.

Je hebt maar 1 Boxkey en de IRD kan je bedenken bij de MR. IRD wijzigen maakt niets uit! Het enige wat kan helpen is om met de cam waardes te spellen en er iets in te vullen in plaats van de c's te laten staan. Deze zijn eigenlijk bedoeld voor sommige nagra modules die eigenwijs zijn. De MR is dat ook zo te zien.

De boanerges file gebruikt Flash en Int. EEP. Geen externe !
Er is geen juiste of verkeerde file. de file is altijd hetzelfde dus graag geen verwarring. Alles hangt van boxkey en timing af.
Wil je de file wijzigen dan mag je met sources en AVRstudio gaan spelen.

Stop die file met juiste boxkey en ird in een nagra cam en je zal zien dat hij het altijd doet, 100% zeker. De MR kan gewoon niet goed overweg met au files en vertoont dus dit soort verschijnselen. De reden is onbekend. Ligt absoluut niet aan de file of de settings.

Nog effe het volgende: Je hoeft de interne niet the proggen aangezien deze vanzelf wordt aangemaakt in de kaart zelf. Hij wordt dus wel gebruikt !

Cardwriter is perfect voor dit soort bestanden. Checksum errors worden gefixed.

Als je met de file van quinelson D+ niet kan openen dan zal het met deze denk ik ook niet lukken. Ligt aan je cam.

Even een laatste uitleg over de file.

Ik heb van oudere files met andere Card id?s en andere id?s getest.
Ook heb ik met verschillende file editors en prog programma?s getest.
De eerste file van Boanerges (de D versie) die ik bewerkte kon ik middels picbined bewerken en alle invoer kwam op de goede plaats in de flash.

De file opende op de MR heel rap en zapte rap over de diverse kanalen.
Want alleen met de MR 1.055 komt de blauwe balk nogal in beeld met het zappen.
Ik heb de file laten testen door iemand en hij had een goed resultaat op de MR maar op de MM ging alleen Cabo open. Enkel nu laat deze file (als ik hem opnieuw prog) de MR flippen?

Ik denk 2 dingen :

Dat de Nagra kaart graag met een id en misschien een card nummer werkt en als dit mist in de flash, dit zijn snelheid niet ten goede komt.
Met de door mij ingevoerde gegevens liep de aangepaste file bijna perfect.
Met de FFFF?s erin dus niet.

Wat ook kan is, dat met gewoon geluk, door hem door diverse progjes te halen er een andere structuur kwam in de flash en hem toch niet deed beschadigen.
Misschien is de emm log functie naar de eeprom op de kaart met geluk uitgeschakeld wat de snelheid bevordert. Daarom het heeft dus zin om deze (eenvoudige) file te bewerken waardoor hij echt sneller word. Ik denk dat het laatste het meest voor de hand liggend is.
Ik prakkizeer me suf waarom de file nu opeens niet meer loopt terwijl er nadien niks verandert is aan de flash file. Beginners geluk zullen de profs roepen.
Ik ga opnieuw aan de slag, maar de file gaat pas het internet op als hij stabiel en snel blijft werken.
Heel veel dank aan Jack om zijn page beschikbaar te stellen voor de file.
Als ik tikken roep begrijpt Jack wat ik bedoel.

Groetjes parabolica.

Sorry parabolica, maar dat klopt niet wat je zegt. Of je codeert zelf een hele nieuwe flash of de file blijft hetzelfde en is het dus puur geluk en toeval.

lees mijn eerdere uitleg nogmaals. En gebruik nooit picbined omdat je nooit weet wat je aanpast.

kan iemand even uit leggen het verschil tussen edit en not edit files en zoja waarmee en hoe kan ik dat dan zelf. want ik kom nog wel eens not edit files tegen of kan ik ze toch zo in de fun kaart proggen.

bvd
@dy

Als ze niet geedited zijn moet je ze eerst zelf editen met bv notepad ofzo.

Als je hem daar in opend en naar beneden scrolled zie je vanzelf waar je je Boxkey en ird, ed. neer moet zetten.

Mocht je er niet uitkomen laat maar weten dan stuur ik je wel effe een uitleg hierover.

Files mag je ook sturen :)

Maar het ziet er ongeveer uit als dit dan:

EXAMPLE:
:101D10000...
:101D20000...
:101D30000...
:101D40000...
:101D50000...
:101D60000... etc

{editted by moderator}

Hosting Fun

Advertenties