Newbie needs help...

O

Ouwestomp

Mijn "gepatchte" Humax 5400 IRCI heeft het altijd redelijk gedaan op een "oude" 5in 1 funcard, al was er de laatste maanden niet veel meer te zien.
Nu heb ik een nieuwe card (AT90S8515A + 24LC256) maar nu zegt mijn Hummie: "Invalid card".
Wat is er aan de hand, wie kan mij helpen???
Zoals gezegd, ik ben een newbie.......

Ik weet niet met wat voor insteek jij de humax hebt gekocht, en wat er voor gouden bergen zijn beloofd, maarrrrr
a) de kaart die je er in hebt zitten is geen kwestie van een nieuwe kopen en dan doet ie het wel weer.
b) de keys op je "oude" kaart zijn gewoon verlopen, een update van de keys zal in ieder geval weer iets tevoorschijn moeten toveren
c) het is niet alleen een kwestie van de juiste keys maar ook van de juiste zenderinformatie, regelmatig een nieuwe settingslijst wil ook wel eens helpen
d) canal+ NL zal eerdaags ook niet meer werken, er zit dan (voorlopig ?!?) even niets anders op dan een originele smart card aan te schaffen.
e) het feit dat je "nieuwe" kaart invalid aangeeft, is waarschijnlijk omdat ie helemaal leeg is... je zult een programmer moeten kopen om de juiste keys er in te branden, of met behulp van samyhumy de keys via een 0-modem kabel "uploaden"

ik hoop dat je er iets aan hebt ...

Bedankt, ik ga weer aan de slag. Ik vermoedde al, dat de settings niet up to date meer waren, dus ga ik eerst daar maar eens wat aan doen.
Overigens, is het vrij lastig om de keys voor de "oude "funcard te vinden...... Stug doorzoeken maar, denk ik.
In ieder geval bedankt.

Hallo , dan zoek je niet goed het barst van de 6in1 files voor fun kaarten.
Welke loader en firmware is er in je humax aanwezig??
Als de loader H2.08 is kun je het beste de Firmware TOH 3.3 gebruiken met een emu van HOT (3.4) .
Je oude fun kaart heb je dan alleen nog nodig om de emu op gang te helpen.
Verder kun je proberen een irdeto2 NL kaart te bemachtigen voor je nederlandse kanalen. (deze dan inplaats van de fun kaart )
Dit werkt redelijk goed alleen moet je af en toe de emu op CRD zetten om de sleutels voor de kaart door te laaten.

Thx, ben al een eind op weg.
Heb inderdaad Loader V2.08, ToH is 3.3.
Ga weer lekker aan de slag.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan