Newcamd / Camd hoe...

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 sep 2002
Berichten
595
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
47
Collega's,

Ik heb echt gehad ik weet het gewoon niet meer van hoe en wat...

Ik kan wel een curusus krijgen van emu's zelf in dreambox plaatsen en in de menu beschikbaar maken alleen de vraag is hoe krijg ik dat en hoe doe ik dat...

Je gaat wel zeggen je kan het wel downloaden dat weet ik maar stel voor dat je het niet kan downloaden dat je het zelf erin dus handmatig moet zetten... en de vraag is hoe doe ik dat en in welk volgorde etc...

Daar kan ik wel een goede cursus van krijgen want een ding kan ik je wel zeggen dat ik ik zelf helemaal geen .... van snap !!!

En daat wil ik me zelf gaan verdiepen als het kan of is er iemand in staat dat het uiteleggen dat ik eprsoonlijk even langs kan komen of hij gezellig bij mij....

Een vb: In gemini2.20 kan je newcamd downloaden newcamd etc...
Rudream ook maar je niet welk versie is of wel mij is dat ieder geval niet bekend hoe en waar je het zie....

In gemini2.20 heb je newcamd 3 verschillende soorten zoals spider cardsrv en newcadm zelf..
En bij rudream een newcamd dus dat is de vraag al ???? hoe kan dat

En bij newcamd 5.28+betad versie was de oude is de newcamd 6.03 wel dezelfde of niet zo niet hoe krijg ik het dan dat het dezelfde wordt hoe pas ik dat aan...

Ik weet dat je niet alleen klaar bent newcamd dat je daar de cardserv en betadserv ook meekijkt de vraag is hoe en wat...

Misschien kan ik me verhaal hier wel niet goed duidelijk makne de reden is hier kan ik niet alles zeggen...

De vraag is wie o wie heb hier echter een kaas van gegeten dat die even de tijd kan maken om telatn zien hoe ik dit allemaal kan doen en ik welk images het ook mag zijn en met alle emu's....

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes,
deliyurek007
 
Misschien kun je die vraag beter hier stellen of kan hij daar naartoe verplaatst worden.:)
 
Ik heb hem inderdaad even verplaatst omdat jij hulp zoekt bij iemand die het jou "thuis" uit wil leggen. ;)

Ik heb wellicht ook nog een tip voor jou, maar dat doe ik even via pm.
 
@deliyurek

Je moet er eerst achter zien te komen hoe de image die jij in gebruik hebt, newcamd en de bijbehorende programma's opstart. We weten dat in de laatste rudreams dit gebeurt door een scriptfile. Die file heet: NEWCAMD.sh en staat in /var/bin. Net zoals alle binaire files zijn de attributes: 755.

Als je weet hoe newcamd wordt opgestart, weet je ook welke bestanden achtereenvolgens worden opgestart. Die volgorde is natuurlijk belangrijk maar ook de EXACTE bestandsnamen.

In het newcamd-pakket behoren een aantal bestanden te zitten. Het hoofdprogramma heet newcamd.ppc voor de dreambox. Daarnaast zie je nog andere bestanden zoals newcamd.i386, maar dat is voor b.v. een linux server.

RuDream gebruikt om newcamd op te starten in de scriptfile: newcamd (dus zonder extensie). Je moet dan dus uit het newcamd pakket de dreambox-variant van newcamd kopieren naar je dreambox (/var/bin). In dit geval kopieer je dus newcamd.ppc als newcamd (zonder extensie) naar /var/bin. Wat je ook kunt doen is newcamd.ppc als newcamd.ppc kopieren (dus met extensie), maar dan moet je de script file aanpassen (newcamd in script vervangen door: newcamd.ppc). Als laatste controleren of newcamd file in /var/bin ook 755 als attribuut heeft.

Nu zou je newcamd al op kunnen starten.

Heb je zelf kaarten die je gebruikt (in de slots of via de serial port) dan heb je cardserver nodig. Ook hier geldt hetzelfde: kijk eerst in de scriptfile hoe de cardserver file heet en kopieer uit newcamd pakket de cardserver file voor de dreambox naar /var/bin op de dreambox en zorg dat de naam gelijk is aan die uit de scriptfile.

Voor cardspider geldt hetzelfde. cardspider heb je alleen nodig als je wilt connecten met een cardspider server.

Voor betadserver geldt ook hetzelfde; betadserver heb je nodig als je bep. kaarten hebt zoals b.v. premiere world.

Dus: kijk goed hoe de file heet die wordt opgestart. Zorg dat het met die naam in /var/bin staat op je dream

In jouw geval heb je denken we alleen newcamd nodig. Heb je zelf kaarten dan cardserver gebruiken.

Opstarten gaat als volgt:

- telnet naar je dream
- login als root
- ga naar /var/bin
- kijk welke processen (prgs) actief zijn op je dream met: ps -aux
- kill newcamd prgs (dus cardserv, betadserb, cardspider en newcamd).dan worden alle newcamd prgs gestopt
- start newcamd op ./newcamd & of misschien zo: ./newcamd.ppc &
- kijk of je foutmeldingen krijgt en herstel die (meestal fouten uit je newcamd.conf of keyfiles)
- bedenk dat ook bij v6.03 van newcamd de config files moeten staan: /var/bin/tuxbox/config/newcamd

heb je zelf kaarten dan VOORDAT je newcamd opstart eerst cardserver opstarten.

Volgens ons moet je nu vooruit kunnen, suk6
 
Jongens heel erg bedankt maar toch het volgende:

De oude emu newcamd5.28+betad is dat dezelfde emu als nu zoals newcamd 6.03 ??
Zo ja, waarom krijg ik er dan geen beeld uit ??

De volgende is als ik die emu download via de image waarom krijg ik dan 3x newcamd tezien en welke newcamd moet ik dan gaan gebruiken en welke stappen moet ik dan gaan volgen zodat ik ook beeld krijg met deze emulator??

Want als ik dat doe krijg ik helaas geen beeld.

Ik wil dit zojuist ook aanpassen met de volgende emu's en image's die komen als er weer een nieuwe beschikbaar is.
Alleen de vraag is hoe??

Graag hoor ik van jullie hoe en wat.

Groetjes,
deliyurek007
 
Had iemand nog een antwoord collega's hoe ik deze probleem op kan lossen !!

Grotejs,
deliyurek007
 
Ik vindt het sonde om te moeten horen dat er niemand in de buurt van @Deliyurek enige hulp kan bieden...

Maar hopelijk komt hij nu verder met de door mijzelf geboden hulp.
 
Ik zou hem best willen helpen maar ik zou werkelijk niet weten waar dit al over gaat. (laat ik het zo zeggen ik weet waar het over gaat maar ik zou het ook niet weten, daarom volg ik dit draadje natuurlijk wel want ik zou het best willen weten)

;)
Nr.10
 
hey Deli,

als je de newcamd gaat gebruiken voor cardsharing dan kun je met een newcamd 6.03 niet connecten naar een 5.28 server ..... dus je moet eerste weten welke verzie er in de server zit.

op deze site kun je allerlei emu's downloaden,http://rudream.dvb.lv/autoupload/, dit zijn tar.gz exstenties die je dan moet uploaden naar je dreambox ( volgens mij naar temp ) en dan install addons, manual en dan kun je deze door jou geuploade bestanden uitpakken en instaleren ( gaat allemaal vanzelf ) dan is het een kwestie van de newcamd.conf aanpassen die staat in var/tuxbox/config.

ik hoop dat je hier ook wat aan hebt gehad.......
 
ik red het op het moment niet om je te komen helpen maar als het echt niet lukt dan probeer ik tijd vrij te maken.
als je op de dream newcamd wil is dat gewoon het makkelijkste met een oude hydra of opvolger daarvan(later kun je altijd nog met andere image`s gaan spelen) als je op newcamd 528 server wil inloggen maar die staat er niet meer bij om te installen kun je ook een nieuwere versie installen en dan de file`s in de dreambox overschrijven met een oude versie, dan klopt de naam wel niet maar dat is geen probleem.

gr blokker
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan