Newcamd werkt niet?

A

Angelo

Heb sinds korte tijd een DM7000 en ben met emu's aan de slag gegaan. Maar eigenlijk zonder veel succes op de een of andere manier doe ik iets systematisch fout. Bij mij werken de emu's niet.
Gelukkig heb ik nog een MR cam die ik er dan maar in prik om toch beeld te hebben maar dit zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn.
Ik heb dreamflash 1.3 geinstalleerd met daarop laatste image van hydra. Image draait prima voor zover ik dat kan zeggen. De files keylist, rsakeylist, ppua, tpscrypt, priority, mappings incl keys staan in var/scce. Wanneer ik de dm zonder cam gebruik decodeerd ie geen zenders. Zou bv willen dat de nl zenders werken, simpel lijkt me, goeie oude i...to. Maar no-go. Als ik op blauwe knop druk en dan in "softcam setting" en dan "sm@rtcam" zegt ie 5 softcam's geinstalleerd te hebben. Per default gebruikt ie radegast. Ik kan dan per zender een softcam selecteren of per boeket. Wat ik ook probeer het werkt niet, behalve freex die werkt.

Wat kan hier mis zijn? Kan mij iemand de verschillen per softcam uitleggen? Wanneer gebruik je radegast en wanneer newcamd etc? Waarvoor dient eigenlijk de knop "stick" of "unstick"? Zoals je ziet heb ik vele vragen.

Iedere tip naar meer info of begrip is welkom, al vast bedankt.

Gr uit het zonnige zuiden
 
Het is natuurlijk een hobbydoos maar als je zonder al te veel poespas wat zenders wilt bekijken zou ik met de Peter Pan image beginnen.

Geen afzonderlijke EMU selectie nee gewoon gaan met dat ding.
Let op...met PP gaat het updaten van de keys net iets anders..

Vervolgens zou ik met watr image expirimenten op een stick gaan werken.
Is wat minder belastend voor je interne flash geheugen.

Tip: Kijk ook even op de Sjerom site en zoek voor antwoorden onder de search button (rechts boven)
Veel vragen zijn inmiddels al beantwoord en dat is daar te vinden.

Succes met de Dream.

Groetjes,

Cliff
 
@angelo

het beste kun je beginnen bij het begin daar bedoelen we mee doe er eerst een kale image in. Daarna ga je via internet de emus downloaden. Beste is ze niet allemaal te nemen, maar alleen die je nodig hebt. Zo kun je volstaan met radegast, newcamd en ucas.

Als je dat hebt gedaan dan weet je zeker dat de juiste files in de juiste map op je dreambox staan.

Dan zul je nog geen beeld hebben want je hebt nog andere zaken nodig zoals keys. Die keys zet je in de diverse bestanden; voor newcamd is dat idd de map: /var/scce. Je kunt niet volstaan met de bestanden die je b.v. in een zipfile vindt, want daar zitten de keys niet in.

Welke emu je gebruikt is net zo persoonlijlk als welke image je gebruikt. Een hoop mensen gebruiken alleen newcamd (voor bijna alle zenders) omdat deze echt veel sneller zapt dan de laatste radegast.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan