Newcs installeren op OOzoon

exciter

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
Hallo allemaal,

Ik heb het forum afgezocht en ook het internet afgestruind, maar ik kan niet vinden hoe ik newscs kan installeren in OOzoon. Vanuit OOzoon kan ik het niet installeren. Heb wel een versie gedownload van het net (voor de 800HD), maar heb nog nooit met newcs gewerkt.

Ik wil dus newcs draaien en CCcam daar naar laten kijken en dat alles in OOzoon.

Mijn vraag is of iemand een tutorial heeft of een link naar een tutorial zodat ik kan lezen hoe dit moet in Oozoon?

Bijvoorbaat dank!

Exciter

is simpel: neem het juiste .ipk bestand voor de OoZooN image en wel: newcs en cccam
dan installeren als .ipk via telnet en daarna de news.xml, de config dus, aanpassen en klaar.

Dat heb ik dus allemaal gedaan. Had het ook allemaal even werkend. En toen...

Nou toen werkte het ineens niet meer. Wat ik ook probeerde geen succes. Via de info krijg ik te lezen dat het script wel gestart is maar "newcs not running".

Na een aantal uur te hebben doorgebracht zoek ik dus een suggestie die mij verder helpt.

Zoals ik al vertelde werkt het voor 2 minuten en toen niet meer.

CCcam. 2.1.4. - newcs 1.67 geen succes. Ook de CCcam 2.1.3 - newcs 1.67 geen succes.

Met de standaard newcs.xml zou hij eigenlijk al moeten starten. Doet hij niet en ook aangepaste usernaam en password ook niet. Heb een newcs.xml gevonden voor de 500hd. En de newcs versie

Heb 2 users aangemaakt. 1 voor lokaal en 1 voor de slaapkamer.

Ben benieuwd of iemand hetzelfde is tegengekomen.

Exciter

Versies:

enigma2-plugin-camd-newcs.1.67_2.4-r2_mipsel.ipk
enigma2-plugin-camd-newcs.config_1.0-r0_dm500hd.ipk

Hi,

Probeer hem eens handmatig te starten.
Ga naar start, uitvoeren, cmd, telnet ipadres dreambox, voer user en wachtwoord in en vervolgens /var/bin/newcs_1.67 &

B.

Nou Boets dat heb ik gedaan. Kwam er een melding dat het bestand niet gevonden was. Heb gekeken op die locatie en inderdaad geen bestand. Ik zal een nieuwe installatie doen en dan kijken wat er gebeurd.

Ik heb inmiddels geflashed naar Gemini. Dit omdat ik het meest ken. Als ik het hier werkend krijg ga ik het op OOzoon proberen. Maar goed ook na de flash wilde het niet werken. Newcs 1.67 geinstalleerd en CCcam 2.1.4. Heb in de /var/bin gezocht naar een newcs file maar die was niet te vinden. Toen de Newcs 1.65 gedownload. En he ik zag ineens een file.

Vervolgens handmatig gestart volgens de methode Boets. En kreeg de message dat een andere server was ingelogd. Ik heb in de CCcam.cfg SERVER LISTEN PORT : 0 geplaatst.

En de box opnieuw opgestart. Toen methode Boets uitgevoerd op newcs.165 en de server werkt. Connect en loopt goed. Maar het start schijnbaar niet omdat de file niet wordt geplaatst.

Kan ik ergens aangeven dat hij ipv newcs.167 de versie newcs.165 moet pakken. Zal wel ergens een file zijn waar ik dat kan doen. Ga op zoek, maar een tip zou welkom zijn.

Exciter

Hi Exiter,

Heb hier een dreambox 7000, die gaf met cccam 2.14 en newcs 1.67 ook problemen. Ik heb toen de file cccam_2.14_cam.sh aangepast (die staat bij enigma 1 onder var/scripts) waar dat bij enigma 2 staat weet ik niet. Maar hier heb je mijn aanpassingen. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

OUDE SCRIPT

CAMNAME="CCcam 2.1.4"
USERNAME=""
ZAPTIME=6
CAMID=6071
DVBSET=0
INFOFILE="ecm.info"
INFOFILELINES=
# end

remove_tmp () {
rm -rf /tmp/*.info* /tmp/*.tmp*
}

case "$1" in
start)
echo "[SCRIPT] $1: $CAMNAME"
remove_tmp
/var/bin/CCcam_2.1.4 &
;;
stop)
kill `pidof newcs_1.67 `
killall newcs_1.67 CCcam_2.1.4 2>/dev/null
sleep 2
remove_tmp
;;
*)
$0 stop
exit 0
;;
esac

exit 0

NIEUWE SCRIPT

CAMNAME="CCcam 2.1.4"
USERNAME=""
ZAPTIME=6
CAMID=6071
DVBSET=0
INFOFILE="ecm.info"
INFOFILELINES=
# end

remove_tmp () {
rm -rf /tmp/*.info* /tmp/*.tmp*
}

case "$1" in
start)
remove_tmp
/var/bin/CCcam_2.1.4 &
;;
stop)
killall -9 CCcam_2.1.4 2>/dev/null
remove_tmp
;;
*)
$0 stop
exit 0
;;
esac

exit 0

B.

Nee het script werkt niet. In principe loopt het maar nu het volgende:

Ik wil dat newcs automatisch opstart als ik de boot reboot. Dus bij het opstarten mee laten starten. Het zal wel in een script moeten gebeuren. Normaal zou je zoiets moeten aangeven in rc.local, maar die is dus niet op een dreambox te vinden.

Ik neem aan dat zo een soort zelfde file wel op de box staat maar waar?

Het volgende gevonden.

vi rc.local in telnet

Dan de regel van boets invoegen:

/var/bin/newcs_1.67 &

En reboot. Nu start hij mee bij het opstarten. Maar er wordt helemaal niets gestart. Niet met & of zonder &.

Voer je het commando handmatig in via telnet dan start en loop newcs constant.

Moet dus iets vinden waarbij /var/bin/newcs_1.67 & wordt gestart.

Kreeg het niet aan de gang met rc.local. Dus heb ik maar een script gemaakt dat wordt meegestart bij het booten van de dreambox.

Maak een file aan met telnet;

touch /etc/init.d/newscsauto

Geef dan opstartrechten:

chmod 755 /etc/init.d/newcsauto

Dan bestandje openen:

vi /etc/initd.d/newcsauto

Daar tik je het volgende in:

#!/bin/sh
sleep t 20s
/var/bin/newcs_1.67

Dan bestand saven.
Daarna zorgen dat het bestand met de standardscripts wordt opgestart:

update-rc.d newscsauto defaults

Opnieuw opstarten en nu laat je met dit script Newcs 20 seconde later op starten dan CCcam. En nu werkt het als een zonnetje. Maar hoe lang die blijft schijnen.....

In OoZoon is het zo simpel om het automatisch te laten starten:
blauwe knop - user scripts - execute user scripts - newcs/cccam - enable autostart

en niks met eigen scripts werken!

Ja Oozoon. Dat werkte dus ook niet. Ben niet voor niets deze weg ingeslagen. Ergens zit er een bug met mijn box. Kon op 3 verschillende images het niet voor elkaar krijgen.

Dus wel met eigen scripts werken als het niet anders kan.

OoZooN werkt uitstekend. Wellicht heb je ergens een fout in je cfg bestand.
Als je het in OoZooN heb geinstalleerd draaien newscs en cccam dan wel (controleer met: "ps -aux" in telnet). Zo ja dan is het je cfg; zo nee dan moet je eerst zorgen dat ze wel draaien (restart,auto-enable aan, etc). Bovendien kun je in telnet ze ook handmatig uitschakelen en/of opstarten en meekijken wat er gebeurt en desgewenst herstellen.

Ik ga vandaag weer Oozoon installeren en dan weer proberen om het voor elkaar te krijgen. Weet nu in ieder geval hoe het ook kan in noodsituaties. Nu nog op de normale manier. Maar waarom ik deze hele onderneming ben begonnen was omdat het niet direct werkte. Nu ik een werkende config heb ga ik er vandaag voor.

Exciter

Heb Oozoon er weer op staan. En het werkt nu wel, maar ik ik heb nu alleen newcs 165 - cccam 2.1.1 erop staan. Ben nu nog op zoek naar newcs 167 - cccam 2.1.4. Zodra ik dit voor elkaar heb ga ik voorlopig niet meer flashen. Heeft iemand een downloadverwijzing naar de gevraagde combi newcs - ccccam?

Neem newcs 1.67 voor OoZooN en installeer deze.
Neem cccam 2.1.4 voor OoZooN en installer deze.
Beide start autoenable on en voila.

Installeren?
- download de newcs .ipk
- kopieer de .ipk naar je box en wel naar: /tmp
- telnet naar je box, log in als root en tik: ipkg install /tmp/*.ipk

- download de cccam .ipk
- kopieer de .ipk naar je box en wel naar: /tmp
- telnet naar je box, log in als root en tik: ipkg install /tmp/*.ipk

Dan in telnet intikken: killall -9 enigma2
even wachten totdat je GUI (enigma2) is herstart
dan blauwe knop, execute user scripts, cccam en start autoenable
dan zelfde maar voor newcs start autoenable

dan de configs van beide bewerken (cfg bestanden kopieren naar /etc op je box)
dan pas beide dus cccam en newcs restarten via blauwe knop/execute userscripts.

klik hier voor newcs 1.67 voor OoZooN enigma2 image
klik hier voor cccam 2.1.4 voor OoZooN enigma2 image

exciter;210318 zei:
Zodra ik dit voor elkaar heb ga ik voorlopig niet meer flashen
Huh je hebt toch een DM 800 HD !!! Doe er een USB stick in en gebruik de plugin Barry Allen. Dan kun je met behulp van Barry Allen allerlei verschillende images op je USB stick zetten en tijdens een complete herstart van je box kun je kiezen welke image je wilt. Dan hoef je niet steeds opnieuw te flashen.

Barry Allen is een soort multiboot.

Heb geen 800HD, maar een 500HD.

Exciter

Hoi Eendenteam,

Ik heb je advies gevolgd en het loopt. Althans voor een aantal minuten want dan stopt newcs 1.67. Daarom wil ik ook newcs 1.65 gekoppeld zien met CCCam 2.1.4.

Als ik in het script iets verander dan wil het script niet meer lopen. CCcam 2.1.1 loopt perfect met newcs 1.65. Nu nog CCCam 2.1.4 - Newcs 1.65. En dan ben ik heel gelukkig.

Heeft iemand de gouden oplossing?

Exciter

Ik ben deze thread aardig aan het vol tikken. Maar ik heb nu gewoon CCcam_2.1.4 als autoenable gekozen. Vervolgens toch maar het scriptje gevolgd welk ik eerder hier heb geplaatst. Hou wel in de gaten dat de verwijzing anders is voor Oozoon dan Gemini. Dus geen: /var/bin/newcs_1.65 maar /usr/camd/newcs_1.65

Nu loopt het en ik blijf er af. In ieder geval bedankt voor het meedenken en de hulp met dit ongevalletje.

Exciter

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan