newsgroups

S

silverfox

hoi,
sorry dat ik een tweede posting open maar ik vind geen goede bedieningsaanleiding voor newsbin pro. Heb verbinding met de server maar kan geen bepaalde file ingeven om te zoeken.
Eergisteren heb ik een aanleiding gezien maar weet niet meer waar het was. Iemand een linkje, mag ook in duits zijn.

Groetjes Silverfox

Na het intikken van de server moet je nog even de groepen laten zoeken

Ga hiervoor naar icoon group In mijn versie Pro4.3 is dat Run the edit groups Dialog

Klik in dat venster download groups en alle groepen van de server worden gedownload.

Daarna kun je in het linker hoofdscherm een van de groepen aanvinken (mijn ervaring is niet meer dan 1 groep aanvinken bij het inleren.

Groepje aangevinkt dan start je de header download

Groene wereldbol en alle files die in die groep en op die server staan worden in rechter scherm in de lijst gezet.

Die kun je sorteren en dan maar snuffelen of er iets bij zit, zo ja aanvinken en downloaden
die hap.

Dit is wel heel omslachtig omdat je niet weet wat en hoeveel files je totaal MOET downloaden.

Een prachtig programma is FTD.

Dit programnma leest alle nieuwe geposte programma's en zet deze overzichtelijk in een viertal rubrieken

Beeld
Geluid
spellen
applicaties

tevens krijgen deze bestanden een FTD nummer die je weer kunt gebruiken als zoekcriteria in Newsbin en die zoekt dan op zijn beurt alleen maar die bestanden
Zo genoeg stof tot de volgende vraag

Hoi,

bedankt voor het antwoord Matrix.
Ik heb dus nu al wel files kunnen downloaden maar net zoals je zegt is het vervelend omdat je niet weet wat je nog moet downloaden.
Ik zoek deze ftd eventjes .Moet je dat trouwens tegelijkertijd laten lopen of hoe zit dat.
Heb nu trouwens downloadsnelheden boven 400kbs en dat haalde ik met dc++ nooit.

Groetjes Silverfox

Hoi Jack,

bedankt . Dat wordt weer lezen morgen want nu moet ik er in duiken.

groetjes Silverfox

Maar je kan toch gewoon de file naam ingeven en op search klikken,, dan geeft die alleen die files met die naam,, althans met newsbin pro,, gebruik de laatste tijd nu zelf grabit.

Ik gebruik newsleecher, een super progje zeker als je nzb files hebt.
Die haalt hij automatisch uit de juiste nieuwsgroep,hoef je niet al die headers te downloaden, vindt ik nogal omslachtig dat.
Verder download die niet uit 6 bestanden tegelijk maar 6 deeltjes uit 1 bestand zo verlies je niet teveel data bij een serverstop of zo.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan