Newsleecher.

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 sep 2002
Berichten
595
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
47
Heren,

Een vraag sinds kort maak ik nu gebruik van het programma newsleecher 3.9 versie.
Ik had destijds altijd Grabit maar de laatste tijd had ik maars steeds problemen ermee met de programma GabIt.
Newsleecher werkt goed zonder probleem. Maar echter is de vraag van: is het mogelijk dat ik vanuit newsleecher programma de QUEUED te verhogen van 1 naar 6 of 8. Ik zag wel dat ik de verbinding kan wel verhogen de Connections.
Maar op GrabIT was de optie dat ik de download op zich zelf ook kon verhogen van aantal in plaats van 1 wil ik het graag verhogen naar 6.

Wie weet of dat kan en waar kan ik de optie vinden. Of is er een ander prog die beter is en stabiel en die ook meer download te gelijkertijd aan kan.

Graag hoor ik jullie mening hierover.

MvG,
Deliyurek007
 
ik gebruik hier newsbin-pro. een leuk progje. ;)
 
Wij werken met newsleecher en hebben een connectie met 12 lijnen waarvan het beste is er maar 8 te activeren zodat die mooi door blijft lopen (geen lost connecties); dit gaat NIET ten koste van de totale downloadtijd. Dit wordt ook zo vermeld op het forum van newsleecher.

Wat bedoel jij precies met download verhogen. De download is afhankelijk van het aantal connecties toch. Zolang al je connecties gebruikt worden gaat het toch voor jou op dat moment maximaal dan maakt het niet uit of je nu meer of minder bestanden tegelijk download. Of begrijpen we jou nu verkeerd...
 
Sorry Hemserim misschien was ik niet duidelijk geweest in mijn verhaal.
Waar het nu omgaat is als volgt:
Tijdens downloaden van een NZB bestand zie ik 60 jobs bv in QUEUED staan. Op dat moment is die bezig met 1 van de 60 jobs. Wanneer die 1 job klaar is begint die gelijk met de volgende 2'de en ga zo maar door.
Downloaden van 1 job doet die wel met 8 connecties.

De vraag was kan ik de rest van QUEUED betanden tegelijkertijd aan zetten dat die bv 4 a 6 te geleijkertijd kan downlaoden in plaats van 1 bestand dat die aan het downloaden is in het programma newsleacher.
Met de prog GrabIt kon dat wel namelijk dat ik aan kon geven dat die bv 6 tegelijkertijd kan downloaden in plaats van 1 en de rest stond op dat moment ook in wachtrij.

Dat was mijn vraag mbt newsleacher of het mogelijk is.

Gr,
deliyurek007
 
Je haalt een paar dingen door mekaar kerel.

De queue is de wachtrij van bestanden (files) die voor download geselekteerd zijn.
Daarnaast heb je het aantal lijnen of connections die daar voor gebruikt worden.
Die kun je in grabit en in newsleecher instellen.
Als je provider 8 connections toelaat kun je die op 8 zetten.
Je gaat dan downloaden met 8 lijntjes en op de maximale snelheid van je provider.
Als je echter maar 6 lijntjes instelt gaat de downloadsnelheid op diezelfde maximale waarde.
Je gaat dus nooit sneller met meer connecties.

Je kunt wel 2 programma's tegelijk laten werken bv grabit en newleecher.
Daarbij geef je ze beiden 4 connections en ze werken samen op die maximale snelheid.
Zodat je met de 2 programma's 2 verschillende dingen tegelijk doet op verschillende binaries.

Echter grabit gebruikt voor elk bestand een lijntje.
Newsleecher daarentegen gebruikt voor elk bestand de lijntjes die je hebt ingesteld.
En haalt dus elk bestand dat in de queue staat na mekaar over die lijntjes.

Er zijn inderdaad bij sommige usenet providers wat problemen met grabit.
Waaraan dat ligt, ik heb geen idee.
Download via de nzb geeft echter weinig problemen.
Newsleecher daarentegen lijkt erg stabiel te zijn met weinig problemen.

Grtz.
 
Ha Deli:)

Wat jij wil kan niet, newsleecher pakt de deze lijst 1 voor 1 !

Groet
 
Dankje Kliroy en Technodad bedankt voor de info.

Gr,
Deliyurek007
 
We zien het voordeel ook niet in wat deliyurek wil, want de totale downloadtijd van alle bestanden (of er nu 1 per keer wordt afgehandeld of meerdere tegelijk) is precies hetzelfde.
 
Dat is niet helemaal waar kerels.

Als je maar 1 lijntje opent dan loopt de downloadsnelheid langzaam op.
Maar niet tot de maximale waarde.
De volgende file gaat weer op dezelfde manier.
Er ontstaat geen constante downloadstream op de maximale waarde.
Maak je 2 of meer lijntjes dan gebeurt dat wel, althans in grabit.
De trein blijft mooi op de maximale waarde doordenderen.
Als je 4 of 6 lijntjes gebruikt dat maakt inderdaad niet uit.
Want bij beiden loopt hij op de maximale waarde.
Dat betekent dat die maximale waarde gedeeld wordt door het aantal lijntjes.

Bij newsleecher werkt het iets anders, maar is ook aan te bevelen meerdere lijntjes in te stellen.
Zodat je ook de maximale download snelheid haalt.

Grtz.
 
Kilroy heeft gelijk, want ik zit/zat de laatste tijd ook 1 en ander te proberen, zeker nu ik weer even in de "lappenmand" zit. En ik kom na mijn laatste snelheidsverhoging bij Ziggo er ook achter dat ik niet aan mijn maximale snelheid kwam, en had bij newsbinpro daarna de lijntjes die op 4 stonden op 8 gezet, en de snelheid steeg! Maar nog niet tot de 50....

Nu las ik een paar uur geleden dat de server van Eweka maar tot 50mbit dowload ondersteund, maar zag ook dat XLned tot 120mbit ondersteund. Dus die gaan we eens proberen.

Dus de snelheid die Deli wenst te krijgen zit hem volgens mij niet in de leecher die hij gebruikt, maar meer in de server die de snelheid biedt?

Misschien eens switchen van server?
 
Klopt, dat is de reden dat ik met Newsleecher snel klaar was. Vooral in het begin (nu is dat niet meer zo of niet meer zo erg) wachtte Newsleecher na elke download een paar seconden alvorens met de volgende in queue te beginnen.
Dat kon al gauw bij een total download op enkele minuten vertraging uitlopen. Dat is nu niet meer zozeer het geval, toch vind ik Grabit kinderlijk eenvoudig en Newsleecher lastiger. Daarnaast wekt het de indruk dat het sneller gaat als je ziet dat er aan 8 files tegelijk gewerkt wordt i.p.v. steeds maar aan 1 file.

Ik weet het, 't is slechts een indruk geen realiteit, maar het is wel een belangrijke indruk.:biggrin:

Ik begrijp overigens de problemen met Grabit niet, ik heb nog nooit problemen met Grabit gehad.
 
Kilroy;205636 zei:
Bij newsleecher werkt het iets anders, maar is ook aan te bevelen meerdere lijntjes in te stellen. Zodat je ook de maximale download snelheid haalt.
Precies, daarom hebben we ook geen problemen met newsleecher en halen we de maximale download. Wat je gebruikt is, zoals met zoveel software, een persoonlijke keuze.
 
Ja maar bij newsleecher haalt hij ook bij 1 lijntje de maximale waarde niet.
Daar moet je ook 2 of meer lijntjes instellen voor de max.

Een vertraging merk ik bij newsleecher niet.
Hij loopt gewoon met de max waarde door.
En verders lopen ze beiden even snel.
En bij beiden kun je de downloadsnelheid zien.

Bij grabit krijg je wel eens fouten als je van een (kleinere) groep de headers inleest.
En dan de files manueel gaat downloaden.
Ook als je headers van tekst berichten binnenhaalt.
Het kan ook tendele aan de provider liggen.
Maar newsleecher geeft nauwelijks problemen.
Ik weet nog niet waar het aan ligt.

Grtz.
 
Een vertraging merk ik bij newsleecher niet.
Hij loopt gewoon met de max waarde door.
Klopt, tegenwoordig wel, maar dat was dus in het verleden wel even anders, dan deed ie een check op een gedownloadde file of zoiets, waardoor hij even een aantal seconden wachtte, alvorens met het volgende bestand verder te gaan en dat leverde de vertraging op. Dat doet ie nu al een tijd niet meer of doet de check terwijl hij meteen met de volgende file begint zodat het niet meer merkbaar is.

Inderdaad kun je bij beiden de snelheid zien, maar ik kijk voor een goede controle op de klok, dan heb je meer zekerheid. Tegenwoordig inderdaad geen verschil meer.

Heel soms haal ik nog wel eens headers binnen om kleinere files te zoeken, maar heb dan geen problemen ermee. Headers van tekstberichten heb ik al jaren niet meer binnengehaald dus daar kan ik niet over meespreken.

Normaliter gebruik ik de search funktie of een nzb bestand, nooit problemen.

Beide programma's zijn in elk geval zeer aan elkaar gewaagd. Wat dat betreft ben ik het met het Eendenteam eens dat het gebruik dan eerder een persoonlijke keuze is.
 
Tja, tekst was toch eigelijk de oorspronkelijke opzet van usenet, vandaar de naam news server.
Om snel nieuws of berichten intenationaal te verspreiden.
Via usenet kon men vragen stellen aan anderen, wat nu veelal in forums wordt gedaan.
Later ging men via de binaries binaire files verzenden.

Via nzb werkt het natuurlijk uitstekend, maar is de grote hap voor de grote massa.
De search werkt ook goed, maar is alleen voor als je precies weet wat je wil hebben en gepost is.
Wil je echter specifieke dingen zoals treinen, luchtvaart, techniek, vintage films muziek etc dan moet je eerst weten wat gepost is.
En daarom moet je in die specifieke groepen kijken wat er gepost is.
Je kunt pas zoeken als je weet waarnaar.
Bv via luchtvaart, vintage films, muziek heb ik dingen gevonden die ik nergens anders gevonden zou hebben.

Zoals gezegd werkt grabit uitstekend met nzb, maar usenet is dus veel groter.
Newsleecher vind ik zelfs stabieler dan grabit, en werk echt perfekt.
Maar het blijft inderdaad een persoonlijke keuze.

Grtz.
 
Wat ik wel met Newsleecher heb is dat er vaak een paar bestanden als TMP worden neergezet, dan moet ik ze nog een keer downloaden om ze wel compleet binnen te krijgen.

Had dat probleem nooit is volgens mij sinds ik een nieuwere versie erop heb gezet, draai nu met 3.9 final
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan