nickelodeon op zwart

• Topic starter gerardusadrianus
  • Startdatum
G

gerardusadrianus

Vrienden,

Ik heb een DB7000/Gemini draaien met ccam 2.14

Om een of andere reden geven alle zenders gewoon beeld behalve Nickelodeon. En laat dit nou juist de zender zijn waar zoonlief..enfin,je snapt het probleem. Ik heb er al een paar keer een nieuwe settingslijst ingeschoten maar geen efect. Op de DB800 heb ik wel gewoon deze zender dus het moet ergens in een instelling in de DB7000 zitten. Zou vast wel weer iets heel simpels zijn maar je moet het maar net weer even weten...wie o wie ???:sad:

Het ligt niet aan je DB7000

Ik heb hier Nickelodion draaien.

In de box zit Darkstar II

De CCCam versie is 2.12

Ergens is er dus iets niet goed, maar aan het type ontvanger ligt het dus niet.

De zaplijst is behoorlijk oud, dus lijken er ook geen zendergegevens gewijzigd tw zijn.

Hay Dirk,

Bedankt voor je reactie.

Voorheen had ik hem inderdaad wel op de DB7000.

Ik heb de zender al verwijderd en opnieuw op transponder laten zoeken maar ook dit geeft geen resultaat. Snap er dus niets van..:neenee:

Ik kan de 7000 niet meer opstarten met andere firmware.

De usb stick, waar de andere versies opstonden, heb ik nu in gebruik in de VU+

Mijn DB7020 draait op Gemini 4.6 met CCCam 2.14

Daar geeft Nickelodeon keurig beeld en geluid.

Vreemd dat hij het bij jou dan niet doet.

Maakt Nickelodeon toevallig ook deel uit van de MTV transponders?

Daar zijn nogal wat problemen met de codeersystemen, op de één of andere manier geeft de kaart nogal wat fake cw's terwijl dezelfde kaart op een andere ontvanger gewoon beeld geeft.

Levert het ook niets op als je de ontvanger een tijd (kwartier of zo) op dat kanaal laat staan?

Ik heb nog even geprobeerd wat Tech voorstelde (uurtje aan laten staan) maar helaas dit had geen effect.

Aangezien de zender vroeger wel beeld gaf ben ik gewoon eens terug gegaan naar CCcam 2.13 en wat denk je...nu doet ie het wel ??? Wie het weet mag het zeggen...:confused:

Nu had ik die CCcam versie 2.14 volgens mij wel nodig voor eredivisie live 2 ofzo dus helemaal opgelost is het nog steeds niet maar zoonlief heeft gelukkig weer een beetje vertrouwen in me :verliefd2:

Wachten maar op versie 2.15 denk ik ??

CCCam 2.1.4 is volgens mij eerder voor Sky Italia te ontvangen. Bij mijn weten niet nodig voor eredivisie live want die gaat hier gewoon open met 2.1.3 dus geen probleem. En anders kom je de probleemzender vanzelf wel tegen.:)

Mocht je keys gedownload hebben op je Dreambox, dan verwijder de constantcw en constant.cw eens uit je /var/keys directory (voor zover zo'n bestand aanwezig is daar), die kan ook veroorzaken dat bepaalde zenders niet meer wensen te werken.

Ik draai al tijden tot volle tevredenheid met 2.1.1, dit omdat er in de hogere versies een lullige check is ingebouwd om te kijken of je wel met een 'echte' CCcam client connect, vdr-sc bijvoorbeeld krijgt na een kleine 20 minuten gewoon een fake (oneven) cw voorgeschoteld.

Voor mij dus absoluut geen reden om naar 2.1.4 te gaan.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan