nieuw boardsoftware

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.528
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Nieuw boardsoftware kost dus ca 150 euro.
Mss ophoesten door trouwe leden voor de vele uren vermaak op dit gezellige forum.

Ik zeg hierbij tien euro toe zeg maar waar dat geboekt moet worden
 
ik doe ook mee
gr frweber:biggrin::biggrin::biggrin:
 
114 loerders op dit moment en slechts 1 reactie

Dan kun je het forum beter sluiten of het moeten allemaal gasten zijn
 
Doe mee laat maar weten waarnaar toe.........
Hebben er toch allemaal profijt van...
Dan maar een paar drankjes minder........................
oops drink niet.
 
Ik doe ook mee, naar wie?
gr
rolsat
 
Is nieuwe board software nodig?
 
In de loop van volgend jaar wel ja. De huidige versie draait niet meer op php 5.3. Een upgrade naar 3.8.8 kost even veel als een upgrade naar 5.5. Het nieuwe licentiebeleid is knudde dus Duck Beheer zal zich gaan beraden wat te doen.
Maar je kunt er beter tijdig over nadenken en ermee aan de slag gaan dan op het laatste moment.
Zie ook deze aankondiging:
http://www.duckfiles.org/board/showthread.php?p=229162#post229162
 
Dank voor de reacties. We hebben ook via PM een aantal reacties gehad inzake dit onderwerp.Goed te vernemen dat er mensen willen ondersteunen, echter het gaat ons niet om de donaties. We wilden jullie alleen informeren over de ontwikkelingen qua boardsoftware en zoals Black Tiger al aangaf kun je daar beter vroeg over nadenken dan straks alles op het laatst te moeten doen, met alle gevolgen van dien.
 
Donatie is bij mij spontaan opgekomen . En waarom hier geen gebruik van maken?
Het is voor een goede zaak.
 
Ik heb ook geen probleem mee om een donatie te doen.
Gr Blokker
 
Ik denk dat de meeste leden daar geen probleem mee hebben. Ik heb er in ieder geval geen probleem mee.
Dus waarom voor die goedkope software van 150 euro? Koop gewoon wat goeds :biggrin:
 
Het probleem is dat het feitelijk niet meer goedkoop is. Ik zal eens uitleggen wat er precies speelt.

Je kocht vroeger een lifetime license en wat gebeurt er nu? Ze verklaren het gewoon end of life en je bent klaar.
Dan wordt er nog gezegd dat er geen versie 3.x nieuwer meer zou komen dan 3.8.7 pl3 en dat het dan echt gedaan zou zijn.
En wat gebeurt er? Tegen alle afspraken in komt er dus toch nog een 3.8.8 die dan wel met php 5.5 overweg kan. Maar die is alleen te krijgen voor licentiehouders van versie 4 en 5 die nog graag liever die oude versie hebben draaien.
Dat noem ik contractbreuk, want een lifetime licene voor 3.x betekend dat je recht hebt op alle 3.x versies want pas als die niet meer uitkomen, dan pas is het end of life.
Toch hebben ze 3.8.8 buiten end of life verklaring uitgebracht en alleen 3.x klanten kunnen er gewoon niet meer aan komen, behalve bij betaling van 209 dollar upgradekosten voor een versie 4 of 5. Dat is toch gewoon te gek voor woorden?

Goed... dan kun je nog steeds stellen dat het misschien tijd is om te upgraden. Versie 4 is al bijna 3 jaar uit en wordt ook over niet al te lange tijd en of life. Dus kun je het beste versie 5 kopen. Hoop omzetwerk.

Maar dan lopen we over een 3-4 jaar weer tegen hetzelfde probleem aan. Weer 209 dollar en misschien staat de dollar dan wel hoger. Waar leg je de grens.

Het is dus bijzonder fijn dat mensen Duck zo'n warm hart toedragen, maar het gaat niet zozeer om het geld als wel om dat nieuwe licentie beleid en of je daaraan mee wilt doen als forum eigenaar.
Er zijn genoeg andere forum softwares, ook betaalde, die even duur, goedkoper of gratis zijn en wel langer versie downloads bieden zoals vBulletin dat vroeger ook deed.
Er liggen dus een aantal keuzes en daar moet even serieus over nagedacht worden, los van wat het wel of niet kost.

Uiteraard is iedereen van het team erg dankbaar voor jullie spontane reacties!!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan