Nieuw en maagdelijk....

A

a.g

Heb na de avonturen met funcard opgehouden met spelen en lees nu veel over het updaten van de receiver. Ben een beetje confuus geworden en wil graag weten wat er mogelijk is en hoe er tegenwoordig gespeeld wordt. Wie wil en kan helpen een oude rot weer jong te maken?
 
Beetje vaag verzoek.
Funcard is in feite niet eens zo lang geleden,maar lijkt wel een lichtjaar,kijkend naar de ontwikkelingen.
Wil graag helpen,maar dan mag wel gerichter gevraagd worden.
Bijv.:Ik wil gratis zoveel mogelijk sat kanalen ontvangen,of zoiets...
Vermeldt wat voor apparatuur je hebt,en hoeveel geld je aan de hobby wilt besteden....
Gr.George
 
Funcard is in feite niet eens zo lang geleden,
Nja, toch al vlug een jaar of 3.

Er wordt tegenwoordig niet meer zo gek veel gespeeld, hoofdzakelijk wel met keys die je in een ontvanger kunt zetten zoals in de Humax 5400 en de Dreambox om maar iets te noemoen.

Verder wordt er meer gespeeld met Cardsharing. Over externe cardsharing mogen we niets vertellen want dat is illegaal. Over interne cardsharing (in eigen huis dus) echter wel, doch daar zit nauwelijks verschil in, hierover is ook hier en daar wel het nodige interessants terug te vinden in de Dreambox sectie.
 
Ik ben hier met hetzelfde als a.g.

Ik ben na de omschakeling naar seca 2 ook opgehouden met de kaartjes.... heb me gewoon op canaldigitaal geabonneerd en kijk gewoon braaf de zenders waar ik voor betaal.....

Ik ben nu een beetje aan het kijken naar een dreambox en me een beetje aan het orienteren wat de mogelijkheden zijn op het moment.....
 
Hoi,

Hier nog eentje... ;-))

Heb destijds een C***l D*****l abo afgesloten na de wisseling naar Seca 2.
Kon voor die tijd met behulp van het forum het spul leuk draaiend houden (Philips 5816/E33).
Maar nogmaals, na Seca 2 ging voor mij het licht uit.

Heb nu een Kathrein UFS 910 en nu ik ontdekt heb welke mogelijkheden deze ontvanger biedt, begint het wel weer te kriebelen... ;-)
Maar heel eerlijk, ik heb geen flauw idee hoe het vandaag de dag mogelijk is om bovengenoemde op "alternatieve" wijze te ontvangen.
Moet hier nog een CI module voor aanschaffen, maarja welke?

Het is voor de leek ook niet altijd eenvoudig om van alle cryptische teksten op een forum tabak te maken...
En we mogen nou eenmaal niet alles schrijven, dat begrijp ik.

Tot die tijd probeer ik zoveel mogelijk te lezen.

Hartelijke groeten,

Arne.
 
Hallo Arne.

Je mag hier over van alles praten,als je maar geen key,s vraagt kan er veel.

Vraag maar raak,meschien kunnen we je een eindje op weg helpen.

Tja een dreambox is wel een hele leuke ontvanger.

sat4ever.
 
Mannen leuk dat jullie er (weer) zijn.

Je hebt meer mogelijkheden als je een ontvanger hebt die via een RJ45 uitgang op een netwerk/internet (gewone netwerk (cat5) kabel dus) kan worden aangesloten en die draait onder linux.

Heb je dat niet, dan kan het evt. ook via een seriele uitgang met sommige ontvangers maar dan moet de seriele kabel aan een PC worden aangesloten. Nadeel hiervan is dat je PC aan moet staan.

Hoe verder e.e.a. in zijn werk gaat is een volgende stap. In ieder geval heb je software nodig, zowel op de ontvanger als - in voorkomend geval - op je PC.
 
Ik ben een beetje aan het orienteren voor een dreambos 7020 op het moment.... Ik denk dat dat de meest geschikte en betaalbare optie is voor wat ik zoek......

Ik heb nu een echostar 880 met 2*ci en een viaccess cardreader.... Maar een dreambox lijkt me toch echt een leuke vooruitgang en ook een uitdaging om weer een beetje met de techniek te gaan klooien...
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan