Nieuw topic voor de DM 920

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2003
Berichten
4.208
Waarderingsscore
159
Punten
63
Leeftijd
56
Locatie
Ridderkerk
Omdat er weer met zwart geschreven gaat worden bij sommige winkels, vond ik een leuke DM 920 Triple voor een mooi prijsje.
Helaas werkt OpenPli 7.3 niet echt lekker, ben nu dus op zoek naar een leuke handige image die veel zelf  kan dmv. automatische update van bv. zenderlijst van Hans.

Iemand een idee?
 
Ik zal me er eens in verdiepen, bedankt!
 
Omdat jij nog aan het testen bent @Nummer10 qua image en hoe ze werken, misschien kan/wil je deze ook eens installeren op de DM920: https://feed.newnigma2.to/daily/images/

En het forum: https://board.newnigma2.to/wbb4/index.php/Board/87-DM920UHD/
 
Top, bedankt. Voor vandaag testen we met Open Atv 6.4
 
Helaas werkt OpenPli 7.3 niet echt lekker,
Openpli ondersteund de nieuwe Dreamboxen toch helemaal niet meer? Ik kan op hun site ook geen DM920 vinden.
 
parabolica zei:
Maar hoe bevalt de DM920 tot nu toe?

Ben er lekker mee aan het stoeien.....

Maar de image is bepalend voor het goede gevoel. De OpenPli versie is dus alternatieve versie omdat OpenPli niet meer met de (nieuwe)Dreamboxen werkt.
De versie die ik had werkt niet echt prettig. Veel groene schermen, waarna de box automatisch weer opnieuw opstarten. Ik wilde vandaag met OpenAtv gaan draaien en ik zat in de verkeerde map waardoor ik nu met Openvision draai. En ik moet zeggen dat is een hele leuke image, veel onder de blauwe knop, waardoor je makkelijk kan gaan feedhunten, of automatisch key's kan binnenhalen. (moet daar nog mee spelen) maar tot nu toe geen groene schermen meer en een goed draaiende box.

Echter er is wel een probleem en dat is de interne kaartlezer. Daar moet ik me nog in verdiepen, het schijnt vaker voor te komen.
 
Black Tiger zei:
Helaas werkt OpenPli 7.3 niet echt lekker,
Openpli ondersteund de nieuwe Dreamboxen toch helemaal niet meer? Ik kan op hun site ook geen DM920 vinden.

Dat klop BT, er zijn een paar alternatieve Openpli aanbieders die wel op een Dreambox kunnen.
Ik weet niet of ik hier een linkje mag plaatsen?
 
Ik weet of niet of dat mag, maar het is me wel bekend dat er enkele alternatieve Openpli aanbieders zijn.
Mijn vermoeden is dat daar wel eens de oorzaak aan kan liggen dat hij niet echt lekker werkt op je DM920.

Wel mooi om te horen dat die OpenVision lekker draait.
Wat is het probleem met de interne kaartlezer? Als ik me niet vergis heeft een kennis van me ook een DM920 met interne kaartlezer met CD kaart er in, misschien dat ik bij die wat instellingen kan vragen.
Ik neem althans aan dat je er Oscam op hebt draaien
 
Black Tiger zei:
Wat is het probleem met de interne kaartlezer? Als ik me niet vergis heeft een kennis van me ook een DM920 met interne kaartlezer met CD kaart er in, misschien dat ik bij die wat instellingen kan vragen.
Ik neem althans aan dat je er Oscam op hebt draaien

De kaartlezer leest/kent de smartkaart niet. Ik ben dus aan het zoeken naar de instelling. Maar de ??n schrijft dit en de ander schrijft dat. Oscam krijg ik ook nog niet werkend, dus ik draai momenteel op CCcam 2.3.2 zonder smartkaart.
 
Whaaaaaaaaaa..........

Wat een ..... ben ik.
Het is zo simpel, je moet bij de DM920 de kaart omdraaien. De chip moet naar boven!

 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
Nummer10 zei:
Whaaaaaaaaaa..........

Wat een ..... ben ik.
Het is zo simpel, je moet bij de DM920 de kaart omdraaien. De chip moet naar boven!

Toen ik in jouw reacties las dat de kaartlezer niet werkte was dit het eerste wat bij mij opkwam. :) :)
 
Nummer10 zei:
Helaas werkt OpenPli 7.3 niet echt lekker, ben nu dus op zoek naar een leuke handige image die veel zelf  kan dmv. automatische update van bv. zenderlijst van Hans.
Neem gewoon de originele image van DP (voorheen DMM) en dan natuurlijk de unstable: klik
updaten zenderlijst kun je natuurlijk via een plugin laten doen. Niet elke gebruiker heeft verstand van python dus zelf plugin maken is niet voor iedereen weggelegd. Gelukkig is er daar een script optie voor die je via de blauwe knop kunt laten doen en als je dat wilt kun je dat ook nog automatiseren zodat je zelf niets hoeft te doen
 
Een beetje verlaat, maar ik ben ook aan het ‘spelen’ met de DM920. Zo heb ik de originele DreamOS 2.5 en Dream-Elite 7.1 getest. In mijn geval is CI+ ondersteuning een eis vanwege mijn fUPC Nagra module. De image backups heb ik hier ter download aangeboden. Veel gebruikers hebben problemen met installatie van OScam en vervallen naar nep OpenPli versies…
 
Ik blijf het jammer vinden, dat de samenwerking van DM en (org) ik OpenPli er niet is.
Hoop dat het ooit in de toekomst weer mogelijk wordt.
 
Gaat niet gebeuren. DM is volledig overgegaan op Closed Source en dat gaan ze niet meer terugdraaien. Ze zijn het patent op Enigma allang kwijt en moeten nu overal geld vandaan sprokkelen.. Dream-Multimedia is allang failliet alleen Dream Property is nog over. De rest is Chinees (Leontech als ik me niet vergis)
 
Helaas.
 
Overigens heb ik hier een OpenPli 8.0 develop (homebuild) draaien… Inclusief OScam..
 
Inmiddels BA XII (Barry Allen 12.89) geïnstalleerd en daarop ook alle DreamOS 2.5 gebaseerde images geïnstalleerd. Gewoon allemaal om te proberen… Dream-Elite 7.1 en NewNigma2 strijden om de hoofdprijs…
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan