Nieuwe DM7020 HD met 1 Gb flash

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.246
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
Van 3 t/m 5 Mei 2011 is de jaarlijkse Anga Cable gehouden. Vanzelfsprekend was Dream Multi Media (DMM) ook vertegenwoordigd. Volgens de hardware chef van DMM (J?rgen) zal de DM7020 HD een flash geheugen hebben van 1 Gb !!! Goed nieuws dus en nog mooier: de insteektuners zullen ook in de DM8000 HD passen omdat de DM8000 serial mode aan kan die daar nl.voor wordt gebruikt.

De DM7020 zal naar verwachting in Juli dit jaar in de verkoop gaan; de prijs zal rond de 699 Euro liggen.

De volgende Anga Cable wordt gehouden van 22-05-2012 t/m 24-05-2012

{ Dank aan Ibrahim c.s. voor de informatie }
 
ZESHONDERDNEGENENNEGENTIG EURO, WAUW Dat is geen kattepis.
 
Is dat een dual turner of single?

Jammer van de prijs... voor 500 zou ik het nog overwegen.
 
500 Euro zou mooie prijs zijn; 599 ook nog maar voor velen zal 699 net te veel zijn.
Wij hebben ook een DM8000 dus we zetten daar wel 1 GB in ;)
De DM 7020 HD is een single tuner.

Overigens er wordt hard gewerkt om de images maar ook de plugins beter te beschermen (men denkt zelfs dit via de hardware te doen) zodat ontvangers zoals de VU+ en de ET9000 niet meer de plugins die ze nu gebruiken, kunnen blijven gebruiken en ook de opstartcheck - welke nu nog software matig gebeurd - zal veranderen.
 
Dan zal er m.i. geen afzetmarkt voor zijn, de prijs voor een single is gewoon veel te duur.
Ik begrijp dat DMM zoveel mogelijk het product willen beschermen, maar hoop dat we niet weer met de "magic cam" grappen te maken krijgen. Dat zou echt dodelijk voor het product zijn.
We wachten rustig af, voorlopig ben ik nog steeds dik tevreden met de VU+ en plugings gebruik ik bijna niet.
 
je hebt al voor 806 euro een DM8000 , waarbij je meer kan.....
 
Ik ben het eens met het eendenteam dat € 599,00 een mooie maar ook een maximale prijs is voor deze ontvanger. Met de prijs van € 699,00 vult hij niet het gat op dat er is tussen de DM800 ( € 444,00) en de DM8000 (€ 849.00).

Achteraf gezien ben ik blij dat ik niet op de 7020HD heb gewacht maar de DM8000 heb aangeschaft.
 
Heeft als grote voordeel dat je meer in je flash kwijt kunt. Veel dingen die bij de oudere ontvangers op USB, CF en/of HDD moeten, kunnen dan dus in flash. Denk hier bij aan picons en sommige plugins die dingen weg laten schrijven naar eerder genoemde opslagmedia, etc.

Neem bijvoorbeeld de OpenPLi2 images daar kun je met goed fatsoen niet eens je picons in flash schrijven. Wij gebruiken picons voor 4 satellieten maar die kunnen dus niet in flash bij PLi2 (zelfs niet indien we de overbodige talen - welke (relatief)veel ruimte vragen - verwijderen), terwijl al weer enige weken geleden het flash geheugen in de nieuwste images is uitgebreid naar 256 Mb. In de PLi images heb je nog steeds geen 256 Mb flash. Met meer flash heb je dus meer mogelijkheden en zal je ontvanger ook sneller zijn, alleen mogelijk niet met PLi maar wel met andere images.

Verder loopt je flash natuurlijk niet zo snel vol. Echter, of die 1 GB echt nodig is voor flash blijft thans natuurlijk een vraag, omdat momenteel 256 prima voldoet en die 256 Mb is heden ten dage eigenlijk wel het minimum dat beschikbaar behoort te zijn. Wij hebben nu 21% in gebruik en voorheen zaten we toch tussen de 90% en 100% aan; met alle gevolgen van dien.

Code:
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
/dev/root               248.0M     51.9M    196.1M  21% /
 
21% van de 256MB poe he dan heb je met 1 Gb wel een flinke winterjas over je T-shirt Lijkt me overdone en je betaald daar 100 euro meer voor ......
 
Ja maar we weten niet wat de toekomst gaat brengen. Wij kunnen ons niet voorstellen dat 1 GB wordt aangeboden terwijl het bij lange na niet nodig is.
 
De eerste 7020HD ontvangers zijn beschikbaar en reeds aan klanten afgeleverd.
 
Alleen zo jammer dat DMM van de opensource phylosofie is afgestapt... Er zijn geen .cpp files meer te krijgen van Enigma Release 3.2... Dus buiten een licentie is er nog meer veranderd...
 
@littlesat99: ja dat klopt, maar dat heeft niets met sec de 7020HD te doen; dat is een verandering van beleid bij DMM en is in dit draadje dus eigenlijk off topic.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan