nieuwe dreambox

X

XrAge

Lo :) vraagje als ik een dreambox ga halen welke is dan goed genoeg om lekker veel te zien ? heb nu een humax 5400z, maar zit toch erg te twijfelen om een dreambox te kopen, maar zou niet weten welke :)

En wat heb ik allemaal nodig ?
heb nu ook een motor en kan die gewoon houden ?

Thanx
groeten

Hmmz.... Wat je allemaal nodig hebt is nogal veel om op te noemen, ik zou zeggen lees hier de topics eens door, want daar staan al die dingen in genoemd.

Je schotel, kabel en lnb kun je gewoon houden.
De motor ook. De Dreambox is net een satellietontvanger als elke andere, alleen is het meer een pc en heeft hij wat meer opties.
Er zit wel gewoon dus diseqc ondersteuning in en nogwel diseqc 1.0, 1.1 en 1.2 en ook motorbesturing voor diseqc motoren.

Welke goed genoeg is om lekker veel te zien? Als je carsharing niet meetelt kun je eigenlijk niet meer zien momenteel dan met je Humax als ik het goed heb.

Welke je moet kopen? Moeilijke vraag, lees ook het andere topic hierover eens, staat er nog eentje hier.
De Dream 500 zou ik niet nemen, da's een uitgeklede versie van de Dream 7000s.
Dus dat beperkt de keuze tussen een Dream 7000s (liefst met hd of deze er zelf later in zetten) of zijn opvolger, de twintuner.
Deze keuze kun je alleen zelf maken.

Je ziet wel deglijk meer met de Dreambox
Digitaal op je harddisk opnemen
Het snelle zappen
Geen Fun 6-1 kaartjes meer updaten
TV kijken op je PC
Regelmatig nieuwe EMU's en firmware releases
Via je afstandsbediening vanuit je luie stoel de keyfiles updaten.

De Dreambox is absoluut de beste ontvanger van dit moment!

Internet radio, mp3tjes afspelen met de dreambox, zijn ook nog enkele opties die best intersant zijn!

De dreambox kan je ook aan het netwerk hangen, dus je kan alles lekker op de plaats laten staan, en er toch mee knutselen.

Gr Fred.

Je ziet wel deglijk meer met de Dreambox
Nee hoor, effe goed de exacte vraag en mijn antwoord lezen.;)

Je "ziet" niet echt meer met de Dreambox dan je met de Humax kunt op dit moment.

Maar je hebt -wel- veel meer mogelijkheden.
Met het "zien" doelde ik op momenteel te decoderen zenders.
Ik schreef ook erbij dat ie wat meer opties had dan de Humax.

De vraag was echter specifiek wat je er meer mee zien kon, en dat is dus zo goed als niets op dit moment.

Verder geen probleem hoor, er mag best vernoemd worden dat ie meer mogelijkheden heeft en dus ook meer kan dan de Humax, dat is zonder meer waar.:biggrin:

oke en waar ken ik hem het beste halen ? iemand adresje ?

en ken je die hd erzelf inzetten of kan dat niet ?

Je kunt 'em het beste halen in een winkel. Mijn adres krijg je niet, want dan zit ik weer met inbraak en gedoe met de verzekering. ;)

Maar kijk eens boven aan de pagina, daar staan onze sponsors. En als je daar de prijzen vergeleken hebt, weet je waar je moet zijn.

Zelf een hd er in zetten is een makkie. Dus als je goedkoper uit wilt zijn, koop je een Dreambox zonder hd, en zet je er zelf eentje in. Op de site van Dream Multimedia (zie mijn link in eerdere posting) staat daar meer over.

Probeer met een Humax maar eens Free-X te kijken....
Zonder Cam kan je dat wel vergeten!

Met de Dreambox kan dat wel

oke thanx allemaal :)

heb er 1 besteld hehehe !

hoop wel dat als ik er niet uit kom
iemand mij ken helpen, of een internet site heeft in het nederlands :) Mijn engels is niet al te best

In het begin kan het wat moeilijk zijn maar na verloop van tijd doe je het met je ogen dicht..

Firmware met Dreamup uploaden.
Wat je hiervoor nodig hebt is een DB9 kruiskabel en een laptop.
Ander is het raadzaam om je PC naast je Dreambox te zetten.
(dat scheelt een hoop heen en weer gesjouw met je Dreambox.
Een RJ45 kabel (gaat het uploaden van je firmware in 5 sec)

Nadat je je firmware erin gezet hebt...tijdens het booten (zie je een leuk plaatje) de knop linksboven ingedrukt houden totdat je Flashing image in je display ziet.

Dan na het flashen eerst je Motor settings (hier heb je vast3 waarden voor... bij mij 4.500 en 52.133 en dan je IP adres en je gateway enz. erin zetten.

Dan met Dreamboxedit je settings Kanalen erin zetten..
En over de rest mag op dit board niet gesproken worden...

kan hem toch ook aan het netwerk zetten ?
en zon kabel is een nul modem kabel of is dat weer iets anders ?

Ja, is inderdaad een nullmodem kabel.
Was even in de war met een UTP kruiskabel.

Dreamupdate over LAN is niet zonder risico's (zegt men)
Dus doe ik het altijd op de traditionele manier.
Het scheelt dat ik ook een laptop heb...

@Cliff: freex is maar 1 zender, en ik schreef al "en dat is dus zo goed als niets op dit moment".
Een of twee zenders meer is niet noemenswaardig, dus dat is ook zo goed als niets.:)

Overigens is het wel belangrijk dat men niet spreekt over Dreamupdate over Lan, maar echt over DreamupLan, dat is een programma.

Met het programma Dreamup kan men immers zowel via seriele nullmodemkabel alsook over LAN updaten en dat werkt prima over het LAN.
In dat geval wordt de firmware over het netwerk naar de Dream gestuurd, wat vele malen sneller is, en de overige besturing en terugmeldingen die komen via de nullmodemkabel.
Met die methode heb ik nog nooit problemen gehad.

Dit in tegenstelling tot DreamupLAN die dus alles over het netwerk doet. Dat kan ook -tig keer goed gaan, maar kan vaker problemen geven. Daarop dat dit programma niet geadviseerd wordt als een veilig programma.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan