Nieuwe gebruiker

mivako09

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
64
Beste,

Ik heb nog geen dreambox, maar wil deze snel gaan aanschaffen. Mijn provider is Ziggo en ik zou graag voordelig willen kijken. Kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb en welke box en software ik het beste kan aanschaffen.

Als je Ziggo hebt, dan heb je dus kabel en geen satelliet. In dat geval een dreambox kopen met een DVB-C tuner (kabel dus).

Heb je beide, kabel en satelliet dan kun je het beste een kopen waarbij meerdere tuners beschikbaar zijn DVB-S en DVB-C (satelliet enk kabel). In het laatste geval kun je dan het beste een DM7020HD aanschaffen. Enige wat je dan niet hebt, t.o.v. de DM8000 HD, is PIP op HD kanalen.

Heb je alleen kabel dan is de DM800HDse versie 2 een goede keus (maar dan wel letten op die DVB-C tuner).

Echter, koop wel een originele dreambox en geen kloon gelet op de huidige ontwikkelngen.

Ik zou niet weten waarom hij geen clone mag aanschaffen

Bv een sunraySR4 is een clone dm800 se en die voldoet prima vooral voor Ziggo en voor satelliet met de geplaatste tripple tuner

ICM met een a8p sim kun je die boxen voorzien van alle originele firmwares zonder enig probleem.

Hij had het over goedkoop kijken, originele dreambox??????

Hij moet natuurlijk zelf weten wat die aanschaft, dus mag die zeker een clone kopen. Niemand kan hem dat verbieden. Het is echter wel zo, dat je (grote) risico's loopt met een clone. Immers sommige images en plugins zullen het niet doen op een clone en nu enigma2 core closed source is geworden, is het de vraag of je in de toekomst nog de nieuwste updates kunt hebben op een clone. Blijft de vraag of je dat allemaal wilt.

Immers sommige images en plugins zullen het niet doen op een clone en nu enigma2 core closed source is geworden, is het de vraag of je in de toekomst nog de nieuwste updates kunt hebben op een clone.
Datzelfde probleem heb je met originelen ook. Want gezien de nieuwe modellen closed source is, heeft o.a. Openpli ook al terecht besloten voor de nieuwe modellen verder geen ondersteuning te bieden, ergo geen firmware.
Dat wordt ook erg moeilijk als de source van de ontvanger gesloten is en je het maar verder moet bekijken.

Het is ook niet zo dat Enigma2 closed source zou worden, want Enigma2 is de open source firmware waar de ontvangers gebruik gaan maken. Dream Multimedia stapt daar klaarblijkelijk vanaf, zie ook hier:
http://openpli.org/forums/topic/309...t-het-ondersteunen-van-dream-multimedia-stbs/

Dus een 7020HD prima, maar met een 7020HDv2 heb je pech.
Even los van het behoorlijke prijsverschil met een clone. Van die Sunrays heb ik ook al goede ervaringen gehoord voor op de kabel.
De keuze moet Mivako09 inderdaad zelf maken.

Pli is een verhaal apart. Die gebruikte oude drivers (en nog meer) en gaf DMM de schuld bij bepaalde problemen terwijl het dus aan hen zelf lag (zie ook DMM forum). Pli kan nu met DMM E2 niet meer wat ze graag zouden willen. omdat de E2 core closed source is geworden.

Met orignele dreamboxen kun je prima "state-of-the-art" images en plugins gebruiken. Met clones kun je bepaalde images voorzien van de laatste ontwikkelingen niet gebruiken, hetzelfde geldt voor bepaalde plugins.

Nja, we zullen zien, ik denk dat het nogal eens afwachten wordt straks hoeveel er nog gesupport gaat worden. Newnigma zegt nu van wel.
V.w.b. de discussie tussen OpenPli en DMM.... waar er 2 kiften hebben er ook 2 schuld.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan