Nieuwe Gemini 2 versie voor de 7020

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.521
Waarderingsscore
648
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Gemini2 v4.3 Beta
Enigma vom 12.06.2009

An overview over most functions can be found here
Gemini-Wiki

Function Buttons:
* BLUE - Blue Panel (BP)
* BLUE long - Picture in Picture (DM7025)
* 2x BLUE - BP -> Gemini Extras
* BLUE RED - File-Manager
* RED - Recording (not for DM8000)
* GREEN - Quickbutton / Subservices
* YELLOW - Timeshift (not for DM8000)

Extras:
* Addon and Plugin Server
* Cryptinfos of the channel or Cam, Stick Cam to certain channels
* Function for managing many daemons / server (BP -> Services/Daemons)
* optical enhancements like HD-skin, additional icons or modification of the channel list
* Manager for format, setup or mount devices (BP -> Device-manager)
* Additional EPG-functionality like Autosave, Refresh or different EPG-format view
* Particular addons like Dreamnetcast, Jukebox, Calendar, eMail or eTorrent, just to name some of them
* Quickbutton, to define functionality of the Green button via menun
* Detailled information about your Dreambox (Menu -> Information)
* File-Manager, which can handle different format-types, regardless whether it is a picture-, audio-, videoformat, playlists, torrent, scripts or DVD-files (BP -> File-Manager)
* complete handling of hard disks, DVD-drives, USB-Sticks changed to udev (system handels those devices by itself)

Information about many other functions, like "the GP2 Controlr", Rezapp or the other settings can be found at the IhaD-Board or our Wiki.

New:
* Jukebook updated -> search for ID3-Tag or file name
* folder of BSOD-Logs can be edited (BP -> Settings -> General)
* brightness of the Power-LED (DM8000) can be adjusted (BP -> Settings -> General)
* multiple units can be released in the network with NFS-Server
* Skin of Samba, Crond and NFS standardized
* static Webinterface for mobile devices => /mobile/
* Online-Test can be configured (Server and Intervall) (BP -> Services)


Fixes + Updates:
* many fixes in case with udev (thx to all user that helped us)
* USB-Stick with partitions should be listed now correctly.
* see CVS


This image doesn't contain any keys or softcams!
Backups or other modified images are not released by us
and won't be supported in any way!!!


Thank you and have fun
Your Gemini-Team

http://www.i-have-a-dreambox.com
 
Ik wilde gaan testen maar ik krijg hem niet op mijn USB.

Is het jou wel gelukt?

:(
Nr.10
 
Da's niet vreemd Nummer10. Matrix had een klein typevoutje gemaakt hetgeen ik inmiddels gecorrigeerd heb.

Het gaat hier om de nieuwste Gemini versie voor de Dreambox 7025.
De nieuwste versie voor de 500/7000/7020 is nog steeds versie 4.6.
 
Ik geloof niet dat hij een foutje gemaakt heeft want in de database van die site staat hij wel bij de 7020 bij Enigma 2 Images (10), asl je daar op klikt is het de bovenste.

Of zouden ze daar ook een foutje hebben gemaakt?

;)
Nr.10
 
Huh wie heeft de kop veranderd in 7025???

Dit is niet goed hoor

Die image waar ik op doel is wel zeker voor de 7020 en is versie 4.3 beta

Ik heb deze image op een PCMCIA aan het werk gekregen, moet nog veel leren hoe de boel in te stellen maar het meeste werkt al.

Alleen zit ik te klooien met de sturing van de motor een en ander werkt niet zoals het zou moeten of ik begrijp het nog niet helemaal.
 
the matrix;202334 zei:
Huh wie heeft de kop veranderd in 7025???

Ik heb deze image op een PCMCIA aan het werk gekregen, moet nog veel leren hoe de boel in te stellen maar het meeste werkt al.

Dus niet op een USB of CF kaart?
Hoe werkt dat dan met die PCMCIA?

Ik krijg hem gewoon niet opgestart, het lijkt wel of de img. niet compleet is.

:(
Nr.10
 
Sorry ik bedoelde een CF kaart (voorin links naast de C+ kaart.)

Hm vreemd dat je hem niet opgestart krijgt. Hij is wel kompleet want bij mij draait ie. In de multibootmode.

Duurt wel een poos voordat ie opstart en op het einde lijkt het erop dat ie nog bezig is met installeren maar dan is ie gewoon klaar en wacht op een commando via de AB

Het enige probleem is de motorsturing op de een of andere manier krijg ik die nog niet goed.

Het lijkt erop dat de motor af en toe niet op gang wil komen. Misschien moet ik nog een instelling aanpassen. Er is ook zoveel in te stellen.
 
Het gaat allemaal wel zwaar hoor.
Nadat ik hem had geladen met FlashWizardPRO liep de boel al vast.
Heb hem toen maar gestart met knopje achterop liep alles weer vast.
Weer met knopje achterop gestart liep de image in de flash ook vast.
Eerst alles maar weer gewist nu loopt de image in de flash weer.
Had ook maar weinig tijd (vastlopers)maar kreeg het draaibaar systeem ook niet aan de praat.
 
Waarschijnlijk is dat het probleem. moet ik hem dus eerst helemaal leeg maken.

Ik hoop dat het de moeite waard is, we gaan zo nog eens stoeien.


;)
Nr.10
 
nee hoor ik heb hem gewoon als multiboot op de CF gezet en dat ging prima.

daarna is het installeren gewoon veel leren en puzzelen.

Mijn systeem draait nu af en toe en heb nog geen vastlopers gehad, Van een race monster is helaas nog geen sprake. Maar ten opzichte van verise 4.2 is dit al een hele grote stap voorwaarts.

Dit gaat nog wel wat worden.
 
Excuseer, ik was op de site gaan kijken en daar was hij op dat moment niet te vinden bij de 7020. Echer blijkt het wel degelijk een Enigma2 versie voor de 7020 te zijn.
Ik wist wel dat de 4.3 voor de 7025 uit was maar was me niet bekend dat Enigma2 ook op 7020 kon en dat Gemini daar eentje van gemaakt had.

Excuses voor de onjuiste aanpassing dus, was mijn fout.:bloos:
 
Je bent af en toe net een mens. :biggrin:
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Maar daar hoef je niet voor te gaan :bloos:


Ik maak geen fouten, ik krijg een aanwezigheidspremie :biggrin:

:biggrin::biggrin::biggrin:
Nr.10
 
Alles werkt keurig, draait naar de satellieten, CCcam werkt.
Toch maar even een SWAP aangemaakt omdat de resterende geheugen <1Mb was .

Een ding krijg ik niet voor elkaar en snap niet waar ik dit moet zoeken om op te lossen.

Zit ik op een satelliet bv Astra19.2 dan kan ik naar alle zenders zappen zonder probleem. Wordt keurig ingevangen en gedecodeerd .
Maar zap ik naar een andere satelliet bv Astra28.2 dan zie ik een mooie schotel als symbool en en en en en en ik kan wachten tot ik een ons weeg maar hij vindt op de een of ander manier de zender niet.
De schotel staat wel keurig op ASTRA28.2 Maar geen uitslag SNR. Zap ik vervolgens naar een ander kanaal dan springt de SNR naar de waarde en kan ik weer zappen naar hartelust zolang ik maar op dezelfde satelliet blijf.

Ga ik weer terug naar Astra 19.2 dan hetzelfde probleem.

Verder lijkt het me allemaal prima te werken. Stabiel en geen vastlopers tot nu toe.
 
Matrix hoe zit dat nu met de boeketlijst als je die Enigma2 op de 7020 hebt?

Bij de DM800 mis ik bijv. de "go up" optie bovenaan, zodat je naar de andere boeketten kunt. Daarvoor moet ik dan eerst de lijst nemen, dan de blauwe knop en dan het andere boekt (bijv. premiere) kiezen als ik in de CDS lijst zit en wil switchen.

Heb je dat bij deze Enigma2 versie ook of niet?

Ik heb wel begrepen dat daar een oplossing voor zou zijn maar die werkt dacht ik niet in elke firmware en moet hem nog uitproberen.
 
met die AB en boeketten werkt het op de 7020 precies hetzelfde .

Als ik trouwens op de Ab op help druk dan toggle je door de knoppen met de functies.
(is wel zo overzichtelijk ivg met Enigma 1)

Ik kon in mijn Enigma 1 kiezen tussen 2 AB's die dan net ietsjes anders reageerde op de functies "neutrino AB " was mijn voorkeur, alleen die kan ik niet meer vinden.

Zit nog steeds met het probleem dat als ik van satelliet verander de zender niet gevonden wordt . Als ik naar een volgendde zender zap springt die er wel in , de positie van de satelliet was dus goed.

Denk dat de kop niet goed gedefinieerd wordt.

Enne nog geen vastlopers gehad en dat is toch wel frapant.
 
the matrix;202417 zei:
Enne nog geen vastlopers gehad en dat is toch wel frapant.

Zeg dat wel bofkont.

Ik heb na tig keer wissen en laden op 1 satteliet beeld.
Sprong na het laden steeds op de duitse taal en je kon een beetje door het menu en dat was het.
Op eens kwam ik op het punt dat ik voor engels kon kiezen en ja hoor ik kon ook verder.
Met het laden van de zenderlijst heb ik nog veel problemen.
 
Dit is wat ze "Hobby" noemen.

Ik heb ook met de zenderlijst en het defieneren van de tuner liggen klooien maar na een gegeven moment wordt het allemaal duidelijker.

Dat kleine foutje eruit en dan is dit een gelikte image.

Het wordt nog wel wat met de Enigma 2 voor de DM7020.
 
Denk ik ook wel.
Alles wat nu werkt is goed.
Ik moet het er een beetje tussen door doen omdat ze ook tv willen kijken.
 
Het kan ook aan de firmware liggen, dat foutje met die sats, want ik heb daar met mijn Dream 800 totaal geen last van.
Ja eventjes, omdat de schotel dan aan het draaien is, maar als de schotel stil staat komt het beeld automatisch, zelfs nog ietsie eerder. Als het bij de 7020 niet op die wijze gebeurt, is er toch een kans dat het aan de firmware ligt.

Zijn er al echt voordelen te noemen v.w.b. de Enigma2 versie t.o.v. de Enigma1 versies?

Want misschien is het een kwestie van gewenning, maar ik ben niet zo kapot van dat Enigma2 gebeuren. Vindt het eerder omslachtiger geworden. Dus ben ik wel benieuwd of jullie er dingen aan ontdekken die echt fijner zijn dan bij Enigma1.
Iets anders dan de help knop dan.:)
 
Het enige voordeel wat ik heb kunnen ontdekken na flink wat liggen ploeteren is dat de 7020 ook uitgerust kan worden met enigma2. Er zitten nog wel een paar bugjes in, zoals ik al eerder gemeld heb.
Eea houdt dan in dat indien alleen ingezet gaat worden op Enigma 2 je steeds mee kunt liften met de updates hiervan.

Het verschil met Enigma 1 op een rijtje , (mijn ervaring)

1) Verwisselen van satelliet gaat niet zonder problemen
2) SNR waarden wijkt sterk af met de Gemini1
Zo heb ik op ASTRA19.2 met Gemini1 SNR 93% en AGC 92%
Met Gemini 2 kom ik niet hoger dan SNR 79 en AGC 82
Op Hispasat Gemini 1 SNR 80 en AGC 85
Met Gemini 2 SNR65 en AGC 76
Hier heb ik wel een kanttekening want bij Gemini 1 vertrouw ik de uitslag niet omdat de SNR NOOIT beneden de 60% komt

3) USB wordt niet herkend.

4) Zappen gaat trager dan bij Gemini 1

Het kijkgenot gaat er echt niet mee vooruit. je ontvangt hiermee echt geen zender meer mee.

En als je het puur op de man afvraagt maakt het niet uit welke image je gebruikt.
Je gaat tenslotte voor het beeld en het gebruik van de mogelijkheden.

De Kernel van iedere Image lijkt mij gewoon hetzelfde alleen de schilletjes erom heen maken een image preferred.

Ik ben klaar met mijn onderzoek van Enigma 2 wacht geduldig af op de update en ben weer terug gegaan naar de vertrouwde Enigma1 4.6

Rest me alleen nog de waardering uit te spreken voor de makers van Enigma2 voor een DM7020 met zijn beperkte geheugen.

Wat me wel tegenvalt is dat er maar een paar mensen zich aktief bezig houden met de 7020. zodat de uitwisseling van kennis sumier is. Maar misschien wordt het weer tijd voor een ontvanger update en de 7020 door te schuiven naar gebruikers die niet hobby-en.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan