Nieuwe Gemini 2 versie voor de 7020

Ik krijg hem er nog steeds niet op.
Ik ga maandag proberen om hem op een CF kaart te krijgen, misschien dat, dat beter gaat

Wil er toch ook mee stoeien.

@Matrix, jij alvast bedankt voor je verslag.
Raar dat er verschil in ontvangst zit, ik weet wel dat er verschil zit tussen een 7000 en een 7020 maar dat, dat in enigma zit wist ik niet.

;)
Nr.10
 
Onnodige quote verwijderd, a.u.b. niet de quote knop gebruiken

Bij mij lukte het met flashwizard om bij smartsettings...... en set new image......de vinkjes weg te halen.
 
nummer10 zei:
verschil zit tussen een 7000 en een 7020 maar dat, dat in enigma zit wist ik niet.
Dat is ook niet zo, het verschil in Enigma1 en 2 zit hem tussende 7000 en 7020 met Enigma1 en de DM800/8000 en ook 7025 (600 weet ik niet zeker) met Enigma2.

Er is nu pas een versie Enigma2 voor de 7020, maar daar is Enigma2 in eerste instantie niet voor bedoeld.
Het verschil tussen de 7000 en 7020 zit hem onder andere daarin dat de 7020 een betere voeding heeft die ook los staat, een snellere processor en meer geheugen.;)

@Matrix: Ik pruts nog wel met mijn 7020, vindt het nog altijd een van de beste single-tuner ontvangers van Dream, even de HD ontvangers niet meegerekend. En zal er ook nog wel wat mee blijven stoeien, want de vrouw kan niet met de 800 overweg.:)
Alleen ga ik er geen Enigma2 op testen.

Voor zover ik het van jou gelezen heb zie ik er ook geen voordelen aan tot nu toe, alleen wat nadelen zoals de door jou reeds genoemde bugs, dus blijft hier lekker de Nabilo er op staan voorlopig.
 
Ik bedoelde dat verschil in meeting van het signaal tussen de 7000 en de 7020.
Hier zit n.l. een redelijk verschil in maar in de 7000s zit volgens mij een philips tuner in en in de ander niet.
Ik dacht dus dat daar het verschil in zou zitten. (7020 een nieuwer dus misschien wel betere tuner)
Nu begrijp ik uit het verhaal dat het dus ligt aan Enigma want als je in 1 een hoge waarde krijgt en in 2 een lagere, lijkt mij dat Enigma de boosdoener is. (misschien geeft hij de echte waarden aan)

;)
Nr.10
 
Ik bedoelde dat verschil in meeting van het signaal tussen de 7000 en de 7020.
Ahzo, nou in dat geval kan ik je weer happy maken want tussen alle modellen Dreamboxen zit er verschil in meting.
De 7000 geeft over het algemeen een minder sterk signaal aan dan een 7020, een DM500 weer een beter dan de 7020 alhoewel daar niet veel in zit en een DM800 vele malen minder dan een 7000 zelfs.
Voorbeeld van waardes bij mij thuis... 7020 geeft 88%, een 7000 geeft dan 01-75, de 500 geeft 92-95% en de DM800... schrik niet.... 39%.:)

Het ligt dus niet alleen aan Enigma 1, want de 7000, 7020 en 500 werken allemaal met Enigma 1 en hebben dus ook verschillende waardes.
 
Black Tiger;202498 zei:
Het ligt dus niet alleen aan Enigma 1, want de 7000, 7020 en 500 werken allemaal met Enigma 1 en hebben dus ook verschillende waardes.

Maar het is toch raar dat er onderling verschil in zit in Enigma 1 en Enigma 2, er is verder niets aan de tuner veranderd.

Geef hij nog wel beeld met 39%? Lijk me erg lastig met afstellen.

;)
Nr.10
 
De signaalsterkte die wordt aangegeven wordt bepaald door het image dat in de flash zit.
In hoeverre die klopt is maar de vraag.

Toen ik de oude nabilo in de flash had gaf die een verkeerde AGC aan.
En vervolgens gaven alle images in de multiboot exact dezelfde fout weer.
Met darkstar 2 in de flash geeft hij wel een acceptabele waarde weer.
En alle images in de multiboot geven ook weer die waarde weer.

Het is dus het dream model en image type wat de waarden bepalen.

Grtz.
 
Geef hij nog wel beeld met 39%? Lijk me erg lastig met afstellen.
Hij geeft zeker nog beeld, want het signaal is vele malen beter. De weergave van de DM800 is gewoon onjuist.
Dat ligt ook niet aan Enigma2 want de 7025 heeft ook Enigma2 en geeft veel betere waardes aan.

De signaalsterkte die wordt aangegeven wordt bepaald door het image dat in de flash zit.
Nee dat heeft er volgens mij weinig invloed op. De image is alleen een doorgifteluik. De signaal sterkte wordt gemeten door de hardware.
Ik kan je 5 verschillende imagesin een 7020 zetten en allemaal geven ze ongeveer dezelfde waarde aan.
In de DM800 heb ik al de Nabilo, Gemini en LT gehad en allen gaven 39% aan. Ook andere DM800's geven die lage waarde aan.

Ik kan me wel voorstellen dat net omdat die lage waarde er is, er images zullen zijn die er een bepaald percentage c.q. bepaalde waarde zullen gaan bijtellen om het meer normaal te laten lijken.
 
Maar BT, ik heb toch geconstateerd (in een paar topics) dat nabilo een foute AGC gaf.
Die zou 100% zijn, maar later gaf darkstar2 75% aan wat kan kloppen.
In dit geval geeft niet de hardware, maar de software de foute waarde.

De hardware geeft een signaaltje en de sofware maakt daar een plaatje en sterkte van.
Die sofware kan daar elke waarde van maken die je wil.
Het is geen absolute exacte waarde (zoals in dB).
Er zit echt geen echte geijkte meter in de dream.

Mogelijk wordt wel voor de meeste images hetzelfde stukje software gebruikt.
Dan zul je ook wel gelijksoortige waarden krijgen.
Dat bij de 800 maar 39% wordt weergegeven kan alleen maar aan de software liggen.
Immers die signaalsterkte wordt bepaald door de schotel/lnb/kabel.
En is evensterk of je er een 600 70xx of 800 op aansluit.
Ik kan me niet voorstellen dat de 800 het signaal nog eens gaat verzwakken.
Je kunt echter de software elke waarde laten weergeven die je wil.

Grtz.
 
Dat er mee gerotzooid wordt dat had ik al geopperd. Immers met Enigma 1 krijg ik de SNR niet lager dan 59-60 % ook al zet ik de schotel achterstevoren ;-)

In Enigma 2 op dezelfde ontvanger gaat ie wel keurig naar 0 % als ik flink naast de sat zit.

Software is vreselijk te manipuleren ergens zit er een analoog naar digitaal conversie en met digitalica kun je maken wat je wilt laten geloven.

en als je niet wilt goochelen met getallen dan sluit je de digitale uitgang van de ADC verkeerd aan. Zo bouw je een automatische offset in je systeem. Niemand die het in de gaten heeft.


Of toch....
 
Je zegt het!
Een ADC (analoog digitaal converter) zet een analoog signaal om in een binaire waarde.
En met de software zet je de offset goed, zodat de goede waarde verschijnt.

Die SNR is hier tussen de 95 en 98% (voor astra meestal rond de 98%).
Dat zegt de dream (600) tenminste.
Die SNR betekent Signal Noise Ratio, oftewel signaal/ruis verhouding.
En omdat het een verhouding is wordt hij dan ook in dB weer gegeven.
Maar in principe moet hij zo hoog mogelijk zijn.
Ik weet niet waar ze die procenten vandaan halen, maar het is zeker geen norm.
Anyway, je kunt je ermee behelpen, maar in absolute zin zegt het niet veel.
Tenzij om je buurman mee te imponeren, haha!

Grtz.
 
Er is zeker mee te rotzooien, dat heb ik ook niet ontkend, maar ik geloof ook niet dat het puur en alleen aan de software ligt. De hardware geeft weliswaar een signaaltje, maar de gevoeligheid van de tuners verschilt ook, met als gevolg een ander signaaltje, toch?

Als je bijv. de Gemini 4.6 op een 7000 bekijkt en de Gemini 4.7 op een 7020 heb je toch dat verschil wat ik noemde, terwijl je dezelfde software hebt, beiden Gemini 4.6.

En het is niet 1 software maar het maakt niet uit wat je er op zet, dat verschil tussen de 7000, 7020 en DM800 is er gewoon.
Misschien dat Mas3 hier nog zijn licht over kan laten schijnen?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan