nieuwe harddisk

boris

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Hallo,

Wie kan mij helpen om mijn harde schijf aan de praat te krijgen.

Het is een toshiba 500 gig.

Gisteren ingebouwd en toen de dm800 opnieuw opgestart.

Onder device is hij zichtbaar, maar sleeping

Maar opnemen ho maar.

Vandaag DCC geinstalleerd op mijn laptop.

Daarop is de harddisk niet te zien

Ik ben een beginneling, maar heb het wel allemaal voor elkaar gekregen dat ik op mijn laptop naar mijn dreambox kan kijken via mijn draadloos netwerk.

dus ik begin wel overal aan. Maar hier kom ik niet uit.

Groet Boris

Laatst bewerkt door een moderator:
Na restarten ga je naar menu/Instellingen/systeem/harde schijf/initialiseren(of te wel format).

Succes

Hoi Boris, welkom op Satellite Fun.

De tip van Seas zal je zeker verder op weg kunnen helpen. Helaas leert de ervaring dat Dreamboxen niet altijd hun harddisk willen zien danwel formatteren vanuit het menu.

Mocht de tip van Seas dus niet lukken, kun je het proberen middels Flashwizard, deze is in onze downloadsectie te downloaden.

Mocht ook dat niet lukken is het mogelijk de harddisk uit te bouwen en middels de pc te formatteren, liefst naar FAT32 formaat of eigenlijk is formatteren niet nodig, als er maar een Fat32 partitie aanwezig is. De Dreambox kan deze herkennen en zal dan wel de formattering doen als het goed is.

Maar met een beetje geluk werkt het al via de Dreambox zelf zoals Seas aangaf.

Als het met onze tips niet lukt is er nog een optie!

GParted-Live-Version dit is soort linux live cd.

Hiermee kan je harddisk van alle formateren voorzien!

Bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag.

Ik laat nog wel even weten of het lukt.

Groet Boris

Hallo,

Ik heb de harde schijf inderdaad buiten de dreambox geformateerd (Fat 32)

Daarna werkte het nog steeds niet.

Toen via DCC (telnet) gemount, en daarna op nieuw alles opgestart,

Time shift werkt nu perfect en neemt dus ook op.

Alleen normaal opnemen werkt nu nog steeds niet.

Wat moet ik nu nog aan instellingen veranderen??

Groet Boris

Hoi boris.

Ik heb een 7000, das Enigma (1) en kan daarmee op onder andere dit soort zaken afwijken van jouw Enigma 2 machine.

Bij mijn box moet de map /media/hdd/movie aanwezig zijn, want daar worden opnames opgeslagen.

Ik weet dus niet zeker of dat bij jou ook het geval is, maar kijk even of je deze (of een vergelijkbare) map hebt.

Anders gewoon even maken (en eventueel de rechten zetten) en kijken of het dan wel wil.

Time shift werkt nu perfect en neemt dus ook op.Alleen normaal opnemen werkt nu nog steeds niet.
Ik begrijp dit niet helemaal. Time shift werkt en opnames ook. Dat betekent dat feitelijk alles in orde is.

Maar je schrijft dat normaal opnemen nog niet werkt? Wat versta je onder "normaal opnemen" en gebruik je wel de juiste knoppen daarvoor? Want in de DM800 is nogal het een en ander afwijkend t.o.v. andere ontvangers.

Het zou zomaar kunnen zijn dat je via de instellingen ergens moet aangeven waar naartoe je normale opnames geschreven wilt hebben.

Helaas heb ik mijn DM800 momenteel niet aangesloten anders zocht ik het voor je op.

Dag,

Het werkt nu allemaal perfect.

Ik had gisteren inderdaad de verkeerde knoppen op de afstandsbediening gebruikt.

Fijn dat ik snel van jullie antwoord krijg op mijn vragen.

Nogmaals bedankt.

Groet Boris

Fijn te horen dat het toch goed werkt.

V.w.b. de antwoorden graag gedaan en jij bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan