Nieuwe hobby

Kun je nu alvast een schotel kopen.

Neem er 1 met een dubbele uitgang, en leg een kabel naar de woonkamer, en ook 1 naar de slaap (of hobby-) kamer.

Want zeg nou eerlijk.

Als je dat ding eenmaal hebt staan, wil je m gebruiken ook.

Zet de eerste tijd een standaard ontvanger in de woonkamer, en speel daar es mee.

Heb je dan de smaak te pakken, neem je een ontvanger met alles erop en eraan, waarmee je dan ook het draaien kunt bedienen.

En dan gaat dat "ouwe beestje" naar de slaapkamer.

 
In het begin van de topic staat dat je hobby ook computers is en dan is de Dreambox een leuke knutsel doos welke nog wel in de kinderschoenen staat maar komt steeds meer software voor.

Met een orginele seca kaart en een anston 1.05 moeten straks de Nederlandse kanalen zonder problemen op het scherm komen wanneer ze uitzenden uit in seca 2.

 
Als je de aankoop van een ontvanger uitstelt tot de allerlaatste ontwikkelingen geïmplementeerd zijn kan je waarschijnlijk wel blijven wachten. Er zit namelijk een permanente evolutie in de technische mogelijkheden zoals bij vele dingen (computer, GSM ed).

Een leuk toestel lijkt mij de UCAS Xtreme receiver op dit ogenblik.

Greetz

Ruff Rider

 
Dat ligt er aan wat je wilt. Overigens moet ik wat meningen van me die ik in de vorige berichtgeving deed toch veranderen.

Humax 5400 is nog altijd een uitstekende ontvanger en de Dreambox voldoet bij lange niet aan de verwachtingen. Dat zal in de toekomst nog wel gaan komen maar voorlopig dus niet.

Tja, je kunt natuurlijk blijven wachten, maar een Dreambox kopen zou ik echt niet doen.

Een mooi alternatief als je nu iets zou willen kopen zou bijvoorbeeld de Xtreme ontvanger zijn, deze heeft een Magic Module ingebouwd met Pentacrypt 1.09 erop en die is ook nog te programmeren heb ik begrepen.

 
Originally posted by Black Tiger Dat ligt er aan wat je wilt. Overigens moet ik wat meningen van me die ik in de vorige berichtgeving deed toch veranderen.

 


Humax 5400 is nog altijd een uitstekende ontvanger en de Dreambox voldoet bij lange niet aan de verwachtingen. Dat zal in de toekomst nog wel gaan komen maar voorlopig dus niet.


 


Tja, je kunt natuurlijk blijven wachten, maar een Dreambox kopen zou ik echt niet doen.



Een mooi alternatief als je nu iets zou willen kopen zou bijvoorbeeld de Xtreme ontvanger zijn, deze heeft een Magic Module ingebouwd met Pentacrypt 1.09 erop en die is ook nog te programmeren heb ik begrepen.
Nogmaals bedankt,

Is dit al een goede keuze ? Schotel Triax 110 cm ( 119 € ) met bijbehorende LNB en dubbele uitgang. en Diseqc rotor, STAB ( 156 € ) of Jaeger positioner EZ 2000 ( 99 € )

Wat betreft de receiverver zal ik dan nog wachten tot alles aangekocht en geplaatst is.

Een bijkomend vraagje: Op een website waar men satelite receivers verkocht stond te lezen : " Er blijven er weinig over, patchbare ontvangers. Dit is er een die de strijd aan kan met de Humax 5400."

Het ging over de Deltasat 1104.

Wat bedoeld men juist met "patchbare" ?

Een patch zoals ik het ken, is een nieuw bestand om een vorige ( gewoonlijk een foutief bestand, bug ) te overschrijven,maw de fout te herstellen..

 
Met die schotel en de stab kun je heel goed uit de voeten straks.

Voor wat betreft het begrip patchen:

Oorspronkelijk betekent dat oplappen (letterlijk), en is het bedoeld als verbetering van fouten.

Maar soms kun je ook dingen die foutloos zijn verbeteren....

(hehe)

Houd er rekening mee dat je als je nieuw spul koopt en gaat patchen op de hier bedoelde manier, de garantie zal vervallen, omdat je apparaat niet origineel meer is.

Zorg er dus voor dat je van te voren goed op de hoogte bent met het apparaat dat je gaat patchen, het is raadzaam om met een veelgekocht apparaat te beginnen.

Dan zijn er namelijk ook meer mensen die met hetzelfde bijltje gehakt hebben, en die je kunnen adviseren en helpen bij eventuele problemen.

In dat licht moet ik je helaas vertellen dat die deltasat nou niet direkt (bij mij) bekend staat als een populaire ontvanger.

 
Originally posted by MAS3 Met die schotel en de stab kun je heel goed uit de voeten straks.

 


Voor wat betreft het begrip patchen:



Oorspronkelijk betekent dat oplappen (letterlijk), en is het bedoeld als verbetering van fouten.



Maar soms kun je ook dingen die foutloos zijn verbeteren....



(hehe)



Houd er rekening mee dat je als je nieuw spul koopt en gaat patchen op de hier bedoelde manier, de garantie zal vervallen, omdat je apparaat niet origineel meer is.



Zorg er dus voor dat je van te voren goed op de hoogte bent met het apparaat dat je gaat patchen, het is raadzaam om met een veelgekocht apparaat te beginnen.



Dan zijn er namelijk ook meer mensen die met hetzelfde bijltje gehakt hebben, en die je kunnen adviseren en helpen bij eventuele problemen.



In dat licht moet ik je helaas vertellen dat die deltasat nou niet direkt (bij mij) bekend staat als een populaire ontvanger.
Als ik het dan goed begrepen heb is dit software / firmware voor uw receiver uptodate te houden. Maar dan begrijp ik toch niet waarom je hierdoor uw waarborg verliest.

Bij een PC gebeurd het ook wel eens dat je uw bios of bv. de firmware van uw cd-rom speler moet vervangen door een andere of nieuwere versie. Dit allemaal naar gelang wat je van deze hardware vereist.

Hugo.

 
Er zijn firmware updates van de fabrikant, en je kunt je firmware patchen.

Daarin zit een wezenlijk verschil:

Door te patchen wijzig je de firmware die de fabrikant in het apparaat heeft gezet.

Je kunt daarbij aan allerlei zaken denken.

Van het oplappen van een fout in de firmware, tot het toevoegen van funkties in die firmware.

Om bij het genoemde voorbeeld te blijven: als je een patch op je firmware van de cd rom uitvoert die er ineens een apparaat met een hogere snelheid van maakt, ben je je garantie ook kwijt.

Vaak stellen fabrikanten de firmware voor de ontvanger ter beschikking via een update via de satelliet, zodat de ontvanger dit na activeren door de gebruiker verder helemaal zelf regelt.

Deze firmwares staan ook vaak her en der op het internet verspreid, maar het erin zetten is dan voor risico van de gebruiker.

Fabrikanten geven dus doorgaans ook geen garantie wanneer de klant zelf een firmware update heeft uitgevoerd, en dit is misgegaan.

Als je het risico van een foutieve upload wil vermijden, moet je je apparaat dan maar opsturen lijkt men te denken.

 
Originally posted by MAS3 Er zijn firmware updates van de fabrikant, en je kunt je firmware patchen.


Daarin zit een wezenlijk verschil:



Door te patchen wijzig je de firmware die de fabrikant in het apparaat heeft gezet.



Je kunt daarbij aan allerlei zaken denken.



Van het oplappen van een fout in de firmware, tot het toevoegen van funkties in die firmware.



Om bij het genoemde voorbeeld te blijven: als je een patch op je firmware van de cd rom uitvoert die er ineens een apparaat met een hogere snelheid van maakt, ben je je garantie ook kwijt.


 


Vaak stellen fabrikanten de firmware voor de ontvanger ter beschikking via een update via de satelliet, zodat de ontvanger dit na activeren door de gebruiker verder helemaal zelf regelt.



Deze firmwares staan ook vaak her en der op het internet verspreid, maar het erin zetten is dan voor risico van de gebruiker.



Fabrikanten geven dus doorgaans ook geen garantie wanneer de klant zelf een firmware update heeft uitgevoerd, en dit is misgegaan.



Als je het risico van een foutieve upload wil vermijden, moet je je apparaat dan maar opsturen lijkt men te denken.
OK, Ik begrijp het.

Bij bv. een bios upgrade ben je ook dus zelf verantwoordelijk voor het al dan niet slagen hiervan.

Maar is het dan niet mogelijk voordat je gaat patchen, een kopie te nemen van uw bestaande firmware ?

 
@Eligio en andere mensen die veel quoten

Bij deze even het verzoek om niet steeds het vrijwel complete berichten te quoten, dat is nergens voor nodig want alle berichten staan netjes in de threads op een rijtje.

Daarnaast vergt dit onnodige database ruimte.

Mocht er iets staan in een bericht, quote dan a.u.b. alleen die paar regels die daarop van toepassing zijn, maar niet meer hele kwakken tekst.

Want zoals je nu ziet, een hele kwak tekst voor 3 regeltjes reply van jou, dat is overbodige luxe en het "staat" ook niet echt netjes/overzichtelijk op die wijze.

Bij voorbaat dank.

(p.s. dit is geen moderatie alleen een vriendelijk verzoek en geldt ook voor anderen die veel quoten)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar daar gaat het niet echt om.

Waar het om gaat is, dat je het risico loopt dat je apparaat helemaal niet meer te gebruiken is.

Zolang ie wel opstart maar niet helemaal doet wat je beoogd had, kun je weer terug andere firmware erin zetten.

En wat betreft BT's opmerking over het quoten, ik zelf vind dat alleen nodig als je een reply geeft op een andere reply dat al langer geleden is.

Als je direkt na een reply weer gaat quoten, dan is het net als wanneer je dat tijdens een normaal gesprek zou doen, staat ook een beetje vreemd :)

 
Bedankt voor de info.

"En wat betreft BT's opmerking over het quoten "

Hier zal ik in de toekomst zeker rekening mee houden !

Een mens is nooit oud genoeg om te leren hé !

Sorry hiervoor .

Hugo.

 
Ik ben naar de winkel geweest in knip, knip, Merksem

Daar hebben ze me het volgende aangeraden.

Ontvanger : ARNION 6410 met magic kaart

Schotel : Kathrein 75 cm + LNB en staB motor

Kabels en toebehoren inbegrepen.

Zelf plaatsing.

prijs : 1045 €

 
Ontvanger : ARNION 6410 met magic kaart

Schotel : Kathrein 75 cm + LNB en staB motor

Kabels en toebehoren inbegrepen.

Zelf plaatsing.

prijs : 1045 €

ontvanger @sat rond de 399 euro ( exact zelfde als de arnion )

schotel triax 88 cm rond de 37 euro

stab in belgie vast rond de 150 te vinden

kabel 0.75 per meter ( we doen duur)

lnb rond de 30 euro

geloof dat je dus even verder moet zoeken . en desnoods even over de grens moet gaan kijken .

voor je een beslissing neemt .

gr dj

 
Kan er soms iemand mij een adres ( via mail ) bezorgen in Nederland van een goede sat. shop ?

Ook een URL is OK

Liefst , als het mogelijk is, niet te ver van Antwerpen aub.

U kan mij mailen op : eligio.bbc@pandora.be

Dank U

Ik wil het ook nog even hebben over die Arnion 6410.

Ik ben eens gaan rond neuzen op het www, maar blijkbaar is dit toch geen bekend merk. Die verkoper althans beweerde dat dit de beste receiver is die er momenteel is. Van een Echostar zij hij vlak af dat dit niets voor mij is !

Hugo.

 
Als je een winkel zoekt die 'over de grens' is en niet te ver van Antwerpen zou ik in Sluis zoeken.

Een aanrader is misschien ook; een magazine kopen zoals 'Satellite' wat verkrijgbaar is in bijna elke krantewinkel. Hierin zal je een groot aantal advertenties vinden.

Greetz

Ruff Rider

PS: Moest de verwijzing naar Sluis niet duidelijk zijn stuur dan maar even een PM dan geef ik je de exacte gegevens.

 
De schotel staat op het dak.

Nu nog enkel een ontvanger aankopen.

Doch door het veel opzoekwerk heb ik steeds maar meer vragen.

Zoals " Eenmaal dreemboot in je receiver kun je er de populaire pentacrypt 1.09 software inzetten."

Wat is dreemboot en pentacrypt en hoe zet je dat in je receiver ?

Moet je dan deze soft; op een kaartje, zoals een pic of fun zetten ?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan