nieuwe internet manier...

Tja…vond ook het water er verdacht uitzien.

Zag in de verlichting ondefinieerbare bellen rond gaan en mensen die even in het water zijn gedoken hebben heel de tijd naar de sterrenhemel zitten kijken.

 
Hmmz... daar zeg je zoiets... het water zag er ook wel blauw uit inderdaad, dus het zou er iets mee te maken kunnen hebben.

En ik heb er ook nog in gezwommen ook nog... maja.. tot nu toe geen probleem dus hopelijk blijf ik nog gezond. :)

 
Ik was laatst in Irak

Daar gebruiken ze oliepijpleidingen voor dat soort dingen.

Gigantische snelheden alleen worden behaald, alleen worden de leidingen vaak gesaboteerd.

Hier in Nederland ga ik het maar es in Slochteren proberen.

 
In Slochteren? Ik zou maar uitkijken, je kunt niet zomaar gaan lopen inbreken op de backbone van gas-internet.

Bij gewoon internet kom je immers ook niet zomaar even op de AMSIX terecht dus ik denk dat het met gas-internet ook wel beveiligd zal zijn.

Olie internet heeft weinig zin. Buiten de aanslagen en sabotage die op de leidingen gevoerd worden is de olievoorraad op aan het raken. Olie-internet is natuurlijk wel supersnel, maar duurt nog maar een paar jaar, tegen die tijd is gas-internet minstens even snel en goedkoper omdat de voorraad daarvan nog een stuk groter is. Voor mij dus ook geen olie-internet.

 
woon vlakbij het slochter gasveld....er bij komen was geen probleem, maar de splitters pasten niet.....de leidingen zijn daar vele malen dikker.....

groeten opeltje

 
Ah dus toch een soort van beveiliging.

Nja, wat je zou kunnen proberen is de maat opnemen van die splitters.

Dan kijk je of je een buis kunt krijgen in die maat, en dan zien of je een verloopstuk kunt maken.

Of even aan een loodgieter vragen. Wel zorgen dat die loodgieter dan een vriend is, niet dat ze het door gaan geven want die leidingen krijg je niet zomaar overal.

Wat je ook kunt doen is een klein gaatje boren net onder de afsluiter en daar dan je eigen interface aan koppelen, wel opletten met roken en vuur in dat geval.

 
Zo zie je maar hoe gek het kan lopen, internet over de gasleidingen is langzaam aan plaatsvervangende hobby aan het worden voor de sat hobby.

ach ja, je weet nooit hoe een kikkervisje een zebrapad vangt.

 
Dat laatste is ook niet meer moeilijk, hij gaat op de stoep liggen en doet een zebra na.:biggrin:

 
verek zeg,het werkt ook nog?

heb net een email verstuurd naar mijn vrouw,in de keuken.

ze staat voor het Cas fornuis,nu heb ik daar een opklapbaar deksel op zitten.

van glas,en daar kan zij mijn berichten af lezen (lol)

heb net als bij de dreambox,een popup met "biertje voor de baas"

verzonden.

alleen heb ik nog butacas dus het is niet zo snel als adsl.

ik zit op 0.2 kub per uur.

 
Dju, bof jij weer. Bij mij is iets mis. De interface blokkeert de throughput, zodat het gas maar 1 richting uit werkt.

Verleden week was het ook al niet alles, toen ging het mis bij de aansluiting van de interface op de pc. Niemand had me verteld dat je bij internet niet roken mag dus ik was fijn met een sigaretje de boel aan 't aansluiten en opeens BOEM.

Nja, ik denk dat ik voorlopig even op mijn gewone adsl blijf totdat wat meer mensen het aangesloten en werkend hebben, loop ik ook wat minder risico.:biggrin:

 
Na alle berichten eens zorgvuldig te hebben gelezen,wil ik ook eens een poging wagen.

Eerst de olieleiding eens geprobeert,wilde niet want de leiding eindigt in de kelder waar ik m'n eigen voorraadje heb van 6000 liter.

Elektriciteit wil wel maar geeft alleen maar duitse sites door.

Gasleiding heb ik nog niet kunnen vinden,moet ergens voor m'n huis liggen,ben nu bezig met grondboor,jullie horen of lezen het in de krant als ik 'm gevonden heb.

 
en ik die dacht dat ik teveel jointjes rookte......

heavy stuff

heb ademloos zitten lezen.

waar blijven jullie het halen

:)

 
Tja wij zijn alleen een beetje hobbygekken en als we eventjes niets of weinig te doen hebben is het net alsof een deurtje met enorm levendige fantasie opeens open gaat. En als we wel iets te doen hebben, sparen we de informatie op zodat -als- het deurtje open gaat, we ook voldoende voorraad hebben om eens goed aan de gang te kunnen.:biggrin:

 
Nu weet ik waarom bij ons in Walonie die gasleiding ontploft is , der was er eentje die gratis wilde internetten ahaaaaaah daarom

 
Ahaaaaaaa.... dus -dat- was het.. zo zie je maar weer, het kwaad straft zichzelf... Gij zult geen internet stelen. :biggrin::biggrin::biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan