Nieuwe Nederlandse F1 coureur?

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Mijne heren, het is niet mijn bedoeling een stammen oorlog te beginnen want ik ken intussen wat meningen.

Maar volgens de Telegraaf gaat Max Verstappen in 2015 in de F1 rijden bij Toro Rosso en daar dus een stoeltje krijgen.
Zijn vader Jos Verstappen wilde er niet concreet op ingaan maar zei wel dat het een optie zou kunnen zijn.

De 16 jarige Max gaat momenteel erg goed in de Formule 3 en won al 8 wedstrijden hetgeen op RTL-7 te zien is.
Het is opmerkelijk dat hij het zo goed doet, want hij heeft natuurlijk niet eens een rijbewijs.
Of het werkelijk allemaal zo snel kan gaan moeten we dus nog zien.

Grtz.

Altijd leuk een nl coureur in f1 dit verhoogd het kijkgenot. Sinds er geen nl rijder meer aanwezig is is het aantal kijkers drastisch gedaald.
Ik hoop dat Max het voor elkaar krijgt.

Klopt zijn fam woont hier zoeen 30 km vandaan ik zie max en jos ook vaker !!!

saat

Haha, gaat ie het dadelijk nog beter doen als zijn vader. Dat zou wat zijn. :biggrin:
Maar het klopt, ik hoorde het gisteravond ook al op L1 Nieuws.

Als ik me goed herinner was zijn Belgische moeder ook autocoureur dus hij kan het dubbelop ge?rft hebben.
Feit blijft dat de Red Bull (RBR) baas de Verstappens uitgebreid meerdere keren gesproken heeft in Oostenrijk, en dus alles goed in de gaten heeft gehouden.
Ongeacht wat er uit gaat komen opent dat natuurlijk perspectieven.

Als reakties (ook buitenlandse) lees ik de bekende spreuken.
Hij is erg goed en snel, hij is te jong met maar 1 jaar formule 3 ervaring, hij heeft een ongelooflijk talent, te jong voor F1, etc.
Vergne verliest zijn stoeltje volgend jaar en dat kan Verstappen worden of Frijns.

Men denkt dus dat Robin Frijns meer recht zou hebben op een stoeltje en beter zou zijn.
Maar met Frijns gaat het toch ook niet zo goed de laatste jaren in de F1.
In 2013 wat GP2 en testrijder, en in 2014 weer testrijder.
Als hij zo goed was dan had hij toch al een stoeltje gehad!

Nog een Nederlandse F1 coureur Guido van der Garde reed voor Caterham in 2013 en is nu testrijder bij Sauber, dus dat schiet ook niet echt op.
Hij zou een rijke vriendin hebben, maar wat daar van klopt weet ik niet.

Grtz.

Het zal gegarandeerd wel weer uitdraaien op geld zoals altijd, dus wie brengt de dikste sponsor mee.

Max Verstappen zal komend seizoen al te bewonderen zijn in de Formule 1. De zoon van voormalig formule 1-coureur Jos Verstappen zou gaan rijden voor Scuderia Toro Rosso, het Italiaanse satellietteam van Red Bull Racing. Dat heeft een bron binnen Toro Rosso aan De Telegraaf laten weten.

Volgens De Telegraaf zou Verstappen junior (16) intensief worden klaargestoomd om volgend jaar op 15 maart aan de start van de Grand Prix van Australi? te kunnen verschijnen. Mocht hij daadwerkelijk van start gaan in Melbourne, dan is hij met zijn 17 jaar en 164 dagen de jongste debutant ooit in de koningsklasse van de autosport.

Max Verstappen werd dinsdag bij Red Bull gepresenteerd als aanwinst voor het Junior Team.

Bij de Italiaanse renstal neemt Verstappen vermoedelijk de plaats in van de Fransman Jean-Eric Vergne, wiens contract afloopt. Bij Verstappen gaat het ? naar goed Red Bull-gebruik ? om een meerjarige verbintenis.
Zowel Max Verstappen als zijn vader Jos wil vooralsnog niets kwijt over de sportieve vooruitzichten voor komend seizoen. ?Dat gaan we eerst bespreken met Red Bull en vervolgens kijken we wat er mogelijk is binnen het Red Bull-programma?, stelt Verstappen senior. Dat laatste is echter al gebeurd. Een bron binnen Toro Rosso bevestigt dat Nederland er vanaf komend seizoen weer een nieuwe Formule 1-coureur bij heeft. Komende week, voor de Grand Prix van Belgi? op Spa-Francorchamps, moet ??n en ander officieel worden bekendgemaakt. Gisteren werkte Max Verstappen op de Red Bull Ring in Spielberg voor promotionele doeleinden al een test af in een Formule Renault 3.5.

Pffff op die leeftijd speelde ik nog met Mecano, maar ja mijn ouders he, die hadden nog geen geld voor een fiets.

Vraag me eerlijk gezegd af waar die Jos dan al dat geld vandaan haalt, of kreeg die zoveel geld als die weer een grindbak in reed :)

Nou, ik neem toch aan dat hij de meeste tijd toch buiten de grindbak heeft gereden.
Maar geld verdient heeft hij in elk geval in zijn F1 carriere.

Jos heeft ook nog een 14 jarige dochter Victoria die ook steeds gekart heeft.
Nu hebben ze haar in Belgie meen ik eens in zo'n high performance kart gezet om het eens te proberen.
En dat ging haar toch vrij goed af dacht ik.
Als ze het wil zal Jos haar er ook in steunen.
Ik meen dat er iets van op de verstappen site staat.

Grtz.

Het is verdorie net of ik Frank Snoeks hoor praten.

Nu nog even de gegevens van Max zijn grootouders graag.

Correctie:

Jos heeft inderdaad meer buiten de grindbak gereden dan erin.

Grtz.

Het is toch effe niet niks wat nu gebeurt!

De grote baas van Red Bull, Helmut Marko zegt dat Max Verstappen wereldkampioen kan worden.
Maar ook deskundige mannen als Jan Lammers en Tom Coronel vonden het.
Het is dus wel wat meer als een Nederlander in de F1.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan