Nieuwe ruDream image 16-04-2004

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.250
Waarderingsscore
43
Punten
48
Leeftijd
121
Er is een nieuwe ruDream image van 16-04-2004.
Er is veel commentaar op de diverse boarden op deze image.
Enerzijds komt dit omdat deze image nog niet 100% goed loopt, maar anderzijds omdat die nu via flash wordt weggezet op je dreambox.

Dat laatste betekent, dat niet iedereen weet hoe je nu dingen kunt toevoegen veranderen etc. Via het menu (external addons - manager addons - download emus e.d.) kom je een heel eind, maar via telnet of ftp zullen een hoop gebruikers moeten zoeken om dingen aan te (kunnen) passen.

Daar komt bij, dat radegast nog niet via addons te verkrijgen is. W?l is b.v. newcamd emu beschikbaar, dat minstens hetzelfde kan als radegast.

In de chat (#duckfiles) zijn nu de Addons te downloaden ?n eveneens is er een taalmodule voor de nederlandse taal te downloaden.

Overigens wordt er hard gewerkt om radegast 3.0 via Addon menu beschikbaar te maken. Er zijn momenteel nog wat problemen met mgcamd, zodra die verholpen zijn, zal radegast - zo is de verwachting - beschikbaar komen.

Samenvattend: bezint voordat je de nieuwe ruDream image gaat gebruiken, hij is nog lang niet 100%. Via de chat zijn leuke dingen te downloaden.
 
maar anderzijds omdat die nu via flash wordt weggezet op je dreambox.
Wordt een image niet altijd in de flash weggezet? Althans als je geen hd hebt? Of waar komt ie precies terecht?
Ik weet dat als je een flash erase doet, je het image normaliter nog wel hebt, maar de settingslijsten en instellingen kwijt bent. Zet het image zelf zich dan in een eeprom ofzo?

Ik weet zo niet wat er mis is met de 1604, hij draait hier heel stabiel en als een tiet.

Het enige waar ik echter -wel- problemen mee heb, maar dat was in de 27-1 ook al zo en nu alleen maar meer, is de newcamd enwel bij cs gebruik. Regelmatig blijft het beeld hangen of valt het gewoon compleet weg.
Wat dat betreft had ik met de radegast nooit of nauwelijks problemen en met deze is het vaak mis (of mijn provider heeft een probleem dat kan ook).
De image op zich loopt hier in elk geval lekker soepel en stabiel en gisteren heb ik er ook nog een radegast addon voor gekregen dus die schijnt er toch te zijn.
Ben wel reuze benieuwd overigens hoe die radegast 3.x die gaat komen, er uit gaat zien.
 
Gewoon de RUDREAM Image hernoemen naar ROOT.CRAMFS, en deze uploaden met ftp naar Var/Tmp

Dan handmatige software update doen, dit gaat altijd goed!

GR Fred.
 
mmmmmmmm,
heb het voor elkaar gekregen om in de chat te komen, maar hoe download ik daar de language addon????

niemand daar reageerd:( , zitten zeker allemaal idols te kijken:biggrin::biggrin::biggrin:
 
als je inlogt staat er een tekst dat je in een venster wat moet typen. als je de tekst volgt kan het niet missen
 
ben eruit gekomen:)
was toch nog iemand online die me ff geholpen heeft:biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan