Nieuwe RuDream

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,

gisteren de nieuwe RuDream via het internet geinstalleerd.
Dat ging allemaal goed, daarna de EMU's er bij gezet.

Met hulp, remote, van Elroy de zaak op de dream goed gemaakt en het werkte weer.

Hellaas de spansezon bleef dicht, maar dat vond ik niet zo erg als het andere probleem wat ik had.

Het ZAPPEN duurde ongeveer 10 seconden, dat vond ik niet leuk.

Vanavond, als ik geen oplossing er voor vindt gaat hij terug naar RuDream van 27-2 van dit jaar. Daar was het zappen suppersnel.

Uitleg.
wat ik gedaan heb na de installatie van het image was misschien niet netjes. De instelling van Disecq was ik vergeten die heb ik dus later ingesteld, het kan zijn dat het slecht zappen daar aan ligt.

Groetjes Bert

Doe even de flash erase opnieuw. Neem ook de tijd dat ie helemaal klaar is met erasen.
Hij start waarschijnlijk zelf opnieuw op.
Daarna weer opnieuw search doen etc...

Hier nog een andere tip.
Zet er niet teveel emu's in, het img zit al redelijk vol en als je er teveel in gaat duwen gaat ie lastig doen en da's bij elk image zo.

Ik heb hem hier draaien zonder problemen, snel zappen, werkt perfekt.
Maar wel alleen de radegast en newcamd er in zitten, dit gezien er ook een draaibare settingslijst in zit (ook al veel files) als je dan ook nog de Gbox en nog een emu er in gaat zetten zit ie al te vol, althans dat iks mijn ervaring.
Wat je niet gebruikt hoeft er ook niet in.

De april versie van rudream liep hier ook perfekt.

Ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben.

Ik heb de RuDream gewist en PP er in gezet, nu zapt hij weer als vanouds.

Maar nu weet ik niet welke Emue hij gebruikt, kan het niet vinden.

Momenteel werken de nederlandse kanale maar nog niet de Multivision.

Iets heb ik schijnbaar nog niet goed gedaan, maar wat ik ben nog niet bekent.

Vroeger had je de blauwe knop om de emue te kiezen, nu werken die knoppen niet meer.

Heeft iemand een idee,

Groetjes Bert

Met de nieuwe rudream wil het wel eens helpen als je de op de harddisk de directory var verwijdert...

Open telnet sessie met dreambox
dan type:
'rm -r /hdd/var'

met de ronaldd is het zappen snel plus dat je veel kanalen weer kunt zien, als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel......

Ik snap niet dat er zoveel problemen met de Rudream versie's zijn,Ik gebruik deze al een hele tijd en ben er zeer tevreden over.

Helemaal in love ben ik met de Newcamd Emu, omdat je hiermee alles zelf kunt wijzigen, Ook kan je zelf hash tabellen toevoegen als je eens wat testen wilt, Ook is er ruimte om je ppua's erin te zetten, zodat bijna alles AU wordt....

Het enigste nadeel is dat waneer je een rudream versie op de dreambox zet, het soms voorkomt dat Newcamd niet werkt.

Het copyeren van de map var/scce naar de C: schijf, en deze daarna terug plaatsen in de dreambox is vaak de oplossing van dit probleem.

Kortom, Rudream met Newcamd als Emu, vindt ik de beste software tot nu toe, snel zappen, alles AU met de juiste keys!, en zeer stabiel.

GR Fred.

Awel Fred, ik denk dat hier sprake kan zijn van het reeds bekende probleem dat images per ontvanger verschillend kunnen werken.
Zo lopen de Ronald images bij veel mensen perfekt, terwijl die op mijn ontvanger en sommige andere ontvangers spontane resets oplevert etc.
Zo kan het dus ook zijn dat bij mensen de rudreams niet lekker draaien.

Bij mij draait de rudream prima, alleen heb ik weer het probleem dat met newcamd geconnect met een cardshare server regelmatig het beeld freezed.
Soms draait ie 2 uur zonder probs, soms moet ik de emu 3-5 keer binnen een uur resetten omdat ie freezes geeft, terwijl iemand anders die connect met dezelfde server nooit freezes heeft.

Het blijft toch een beetje een vage materie soms.

Nou het hoeft natuurlijk niet altijd aan de image te liggen.

Want er zit nog een andere bepalende factor tussen, namelijk het internet.

Ik heb hier zelf een behoorlijke snelle verbinding, maar een kennis van mij heeft dit niet, cardsharing loopt bijna altijd slecht bij hem, terwijl het bij mij veel beter loopt.

Let er maar eens op, Bij de wat goedkopere adsl pakketjes loopt het dataverkeer nooit constand, dit kan je mooi testen met internet radio, en dan even het buffer gedrag in de gaten houden!

GR Fred.

heb dat probleem met freezes ook gehad, wat bleek, er zat schade aan mijn kabel, kabel vernieuwd en geen last meer van.

Als er schade aan je kabel is en je hebt er een versterker tussen zitten is het enigste wat ie versterkt het zwakkere signaal.... oftewel hij maakt het nog zwakker.....

Let dus op dat je een geheel ONBESCHADIGDE kabel hebt liggen, daarna een versterker ertussen en je freezes kunnen daarmee verholpen zijn, dat was bij mij wel het geval....

Ik dank jullie alle voor de goede raad.

Persoonlijk vind ik de RuDream ook goed, maar bij een update kreeg ik problemen vandaar de PP eens geprobeerd.

in het weekend ga ik een Erase en de laatste RuDream er op zetten met alleen de NewCam als emu.
Als hij dan weer zapt als voorheen, dus snel laat ik hem staan.
De intranet pagina die je krijgt als je met Internet er naar toe gaat vind ik zeer mooi en uitgebreid.

Dus als ik Zaterdag avond de zaak weer goed heb zal ik dat zeker melden.

Bedankt voor alle tips,

Groetjes Bert

Nou het hoeft natuurlijk niet altijd aan de image te liggen.
Heb je volkomen gelijk in Twilight, maar daarom schreef ik ook "sprake kan zijn", hoeft dus niet, er zijn inderdaad meer factoren die er oorzaak van kunnen zijn.

@Rat2002: bedankt voor je tip maar de bekabeling is het niet die is prima in orde. Immers... op radegast als client heb ik totaal geen problemen, urenlang kijken zonder ook maar 1 enkele freeze.
Als de kabels niet in orde waren lijkt me dat ik dan op radegast ook problemen zou moeten hebben maar dat is niet het geval. Maar toch bedankt voor het meedenken!

Ik denk dat jullie de belangrijkste verschillende factor over het hoofd zien, namelijk de gebruiker !

Zelfs al zeg je dat ze serieel moeten flashen, en flash erase doen, en de usb stick moeten formateren etc telkens je een nieuwe image plaatst ... dikwijls zal de gebruiker met problemen zeggen dat hij dat allemaal doet terwijl dat helemaal niet zo is ... al dikwijls genoeg meegemaakt.

CU
Red

Hallo allemaal.

Heb er de laatste PP ingezet via het internet, flashe doet hij dan zelf.

en nu heb ik ook taq open, zeer leuk.

Groetjes Bert

Ik moet even een uitspraak van me corrigeren. Bij mij zelf liep de april versie van de rudream en goed ook.
De mei versie heb ik er nu op gezet gehad, maar heeft toch wel rare kuren vertoont, dit in tegenstelling tot een kennis van me waar de mei versie zonder problemen vlekkeloos en snel loopt.

De nieuwste Peter Pan heb ik gisteren ook geprobeerd, maar daar zat weer geen emu onder de blauwe knop en aangezien ik geen zin had om weer vanalles te gaan op zoeken heb ik de april rudream er weer terug op gezet.

Nu valt me 1 ding op.
Vanaf de 1 mei versie van rudream, kon ik niet meer zien als ik een emu wisselde terwijl er eerst mooi kwam te staan dat er even gewacht moest worden op het herstarten van de emu, en ook als dat gebeurd was kwam er "emu succesfully started" of iets in die geest. Dit gebeurde met de mei-rudream dus totaal -niet- op mijn db.

Na het terugzetten (via de peter pan dus) naar de april rudream versie, heeft hij dat schermpje nog een paar keer aangegeven, maar nu dus ook niet meer.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan