Nieuwe settings, Dreambox draaibaar. ***TEST***

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Ik ben al een tijdje bezig om een settingslijst te maken die up to date is, en ik heb bijna mijn eerste lijst klaar. :banaan:

Vanavond weer een paar uur bezig geweest om er voor mezelf een overzichtelijke lijst van te maken, en ik wil eens weten wat jullie ervan vinden, en waar 1 en ander nog beter zou kunnen worden.

Want als er eenmaal een lijst klaar is, dan is het updaten niet zo moeilijk. :biggrin:

Dus voor degene die willen testen en meekijken dan is er hier link werkt niet meer!!! een draaibare lijst te downloaden, die nu op mijn Dreambox 7000 staat.

Graag jullie mening

Ps mocht Rapidshare niet werken dan kunnen jullie hem ook vinden in de downloadsectie van satellitefun...

Ik weet hoe moeilijk het is om een goede zenderlijst te editten en deze naar je zinnen te zetten.

vragen die me nu oppoppen:
IS deze lijst een eigen maaksel of een aftreksel van een bestaande.

voor mijn eigen gecreerde lijst heb ik nogal wat wensen.

Alleen de satellieten die ik wil en dat houdt bij een handje vol satellieten op:
Hispasat , Thor, Sirius, Hotbird, Astra 19.2, Astra 23.5, Astra28.2 en in de winter Turksat.

Dan wat moet ik met al die Data lijnen in de lijst hoppa weg ermee.
Vervolgens Radio alles wat anderstalig is dan NL ,Canal plus plus nog enkel BBC en de rest hopla in de klikko.

En dan de Favorieten lijst

Waarom een favorieten lijst waarin alles zo'n beetje 4 tot 5 keer voorkomt..

Pffff gebruik ik never nooit niet.

Favorieten:
1) Canaal digitaal plus vlaanderen 19.2
2) Regionaal op 23.5
3) Movie 28.2E
4) Movie 19.2E (overigen)
5) Movie 13E
6 Movie 5E
7) Movie 1W
8) Movie 30W
9) 10) Muziek 19.2E, 13E meer niet
11) 12) 13) nieuws 28.2E 19.2 E 13 E
14) Adult .

Dit was een paar avonden zwoegen en werkt naar mijn tevredenheid.

Maar hete grootste probleem is het onderhoud dat is wel ZO ontmoedigend om ieder keer de lijsten op te schonen.

Kortom petje af voor je inspanningen , ik heb hem bekeken maar kan mij niet bekoren.

Voor nu is het een mengeling van verschillende lijsten daar ben ik eerlijk in, en ik heb inderdaad in de gaten dat het een hoop werk is, want om de lijst een beetje naar mijn eigen zin aan te passen ben ik al diverse avonden bezig geweest...

Ik leer intussen de programma's kennen die er bij nodig zijn, en als dat eenmaal onder de knie is gaan we er echt eentje maken die helemaal van mezelf is, dus niet een aftrek van een bestaande lijst, maargoed je moet ergens beginnen. ;)

Maar ik vindt de opbouwende kritiek fijn om te horen, dat is velen malen beter dan er om heen draaien, want de insteek is wel om een lijst te maken waar velen wat aan kunnen hebben.

Pfoeh...

Ik ben nou alweer lekker heel de avond bezig, en zou eigenlijk naar mijn bed moeten, maar ik begin het leuk te vinden!

Ik heb intusen alweer door het stoeien met diverse programma's weer beeld op kanalen die niet meer werkten of uit de lijst verdwenen waren. :sex:

Maar intussen leer ik ook de programma's kennen, en komt er vanzelf een lijst van mezelf.

Maargoed dat het zo affentoe 'savonds wat vroeger donker is, dan kun je weer eens wat aan de hobby doen.

Als eerst wil ik je bedanken.
Ik heb weer een fijne lijst en weer wat zenders open.

De kleine aanpassingen die ik gedaan heb is de zenders die ik niet gebruikt te deleten.
De andere was de zenders die niet open zijn naar beneden te brengen. Zodat er bij de beginzenders alleen die zenders staan die open zijn of soms open zijn.

Na het lezen van de post hier en -> daar. Ga ik de satelieten er uit gooien die ik niet gebruikt.
Misschien gaat het draaien/zappen dan ook wat sneller?

;)
Nr.10

en nu even een lijstje met de werkende zenders dat bespaart mij 3 dagen zappen

Zeg dan even welke abbo's je hebt! ;)

Dat is goed werk freggel maar ik kan de settings inderdaad niet downloaden via je link

Is het misschien mogelijk ze per PM te versturen of een andere link aan te maken??

Ik heb maar 4 satelieten nodig en ik gebruik geen draaibaar systeem maar werk met diseqc

Dus ik zal zeker wel het een ander weer moeten omzetten maar ik ben wel benieuwd naar jouw settings en wat er dan weer open gaat?

Nu maak ik gebruik van kingofsat via dreamset die ik dan ook moet bewerken naar mijn eigen zin uiteraard /

Hoop te horen van je

Hier op de site hebben we helaas geen downloadsectie, maar ik heb de lijst bij Satellitefun staan, een collegaforum.

Niet nou snel daar naartoe gaan, maar hier heb je de link. ;)

Op dit moment heb ik alleen nog maar een draaibaarlijst gemaakt, omdat ik hier met een draaiend systeem werk, maar de 4 satellieten lijst zit er ook aan te komen, daar ben ik nog mee bezigt.

Zodra deze er is, dan lees je het hier wel.

Ik kom er zojuist achter dat de link in de eerste posting niet meer werkt, ik ben nog even aan het zoeken hoe ik dit op moet gaan losen...

Toch misschien eens wat ruimte bij de banner rechtsboven gaan huren denk ik.

wel dat was een snell respons zeg, ik ben natuurlijk direkt naar het andere board gegaan maar geen paniek daar was ik al lid hoor dus even de list opgehaald en ga hem nu even bekijken.

Wanneer hij bruikbaar is voor me zal ik het zeker melden, wie weet kom je straks ook wel in de download van een image voor de dreambox want momenteel zitten daar niet veel up to date settings in .

nogmaals bedankt

Ik heb uuhmmmmm en ook ..........

Heeft het duckteam geen plekje op zijn Qnapje???

@ The M Sint

Ik heb de lijst er al een dag of wat in met gemini 4.50.
Kijk nu premiere dicht is naar alles wat open is bij C+ en nu heb ik af en een vast loper.
Hier wordt het meest gekeken naar ned 1,2,3 en film 1,2,3.
Misschien gebeurt dit alleen bij mij ik weet het niet.
Het beeld is dan helemaal weg en de box reageert nergens meer op.
Schakelaar uit op de achterkant en dat moet soms 2 keer.
Met de 7020 is dit voor mij voor het eerst.
Deel jij ook deze ervaring?????

ik heb mijn eigen setting lijst en heb daar geen problemen mee.

Ik denk ook niet dat dat aan de settinglijst ligt.

Ik wil je wel mijn lijst opsturen als je wilt.

Dat mag wel.

Normaal heb ik de lijst uit het xml bestand van luxsat.
Met die lijst heb ik dat nog niet gehad.
Ik vond de lijst van Freggel 1 wel prettig om mee te kijken.

Ik heb de lijst van freggel1 gewist en de lijst van the matrix er in gezet.
Kan zappen tot ik er bij neer val maar geen vast lopers.

Maar dan wil ik wel even weten waar er dan een fout gaat zitten?

Binnenkort met de kerst 2 weken vrij, dus we gaan er dan eens voor zitten.

Want bij mij beginnen er enkele dingen te dagen...

freggel1 ik weet het ook niet waar het aan ligt.
De jongens (21 en 24) kwamen alle bij vragen wat ik had uit gespookt.
Alle bij het zelfde verhaal hij loopt zo nu en dan vast.
Eergisteren de lijst er in gezet en nog geen vast loper.
Heb alleen de de lijst vervangen.

Bij mijn loopt hij goed. Ik heb geen vastloppers dus ik ben benieuwd wat er dan aan de habd kan zijn.

;)
Nr.10

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan