Nieuwe ziekte

Kilroy

Addicted Member
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
3.349
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
14
Het schijnt dat veel Nederlanders hem hebben!

Digibesitas, oftewel het gevangen zitten in een digitaal vangnet en er niet meer aan kunnen ontsnappen.
Zoals Facebook, Twitter, Skype, SMS etc.
Veel moeten om de minuut naar SMS kijken of er niets is.
Er zijn berichten op tv dat mensen er slechtgehumeurd van worden of chacharijnig of niet meer achter de computer wegkunnen.

Ook heeft half Nederland stressklachten.

Grtz.
 
Misschien schat jij het verkeerd in...?
En kijken alle mensen alleen maar, hoe laat het is....

Ik zit veel achter de computer, maar word daar niet chagrijnig van...
Beetje natuur brengt mij juist in goed humeur...
Aan de andere kant: Als ik weer eens potje schaak heb verloren, tegen dezelfde computer, heb ik wel even de pest in....
De medicijn is dan koud flesje bier.....
" Half Nederland stressklachten"???
Daarvoor zouden we even rondvraag moeten doen, want ik denk, dat je iets te pessimistisch bent...
Ik zou dan niet mee mogen doen, want ik woon niet in Nederland, en Freggel ook niet, want die zou tegenstemmers met een Leopard tank te lijf gaan.. :piraat: :piraat:  gr. George
 
Er is een groot verschil tussen dwangmatig of doelmatig gebruik maken van de sociale media en alle troep er omheen dus ik kan me wel vinden in die diagnose van die nieuwe ziekte 'digibesitas'. Ook ik merkte het weleens dat er een berichtje kwam via WhatsApp zoiets als "hallo hoe is het?". Reageer je niet op tijd dan hoor je dagen niks meer dus zo belangrijk was het niet.

En als ik zo om mij heen kijk, en vooral in het openbaar vervoer, dan zit zo'n 60% hopeloos en laveloos op zijn telefoon te kijken. In Amsterdam loop je nog eens het risico om flink knock-out te gaan door die toeristen met een selfie-stick die alle kanten opzwaaien.

Nederland heeft inderdaad stress klachten en voelt zich depressief en ook al doet men alsof hij/zij gelukkig is zeker is dat de generatie die nu niet meer mee telt het flink voelt nu er 50 miljard is wegbezuinigt door dit kabinet.

Maar ook de jeugd gaat het nu merken omdat zij starten met een (studie)schuld die eerst niet zou meetellen voor de hypotheek en nu opeens weer wel. Ik let op de signalen die zich voordoen in de maatschappij en ik zie dat de tijden langzaam veranderen maar het steeds meer in een stroomversnelling komt waarbij de sociale media nog eens voor extra stress zorgt.
 
Een gewoon normaal woord daarvoor is computerverslaving en dat is niets nieuws maar bestaat al jaaaaaaren.
Ik ben ook iemand die aan die ziekte lijdt.
Het is alleen nu uitgebreid naar mobiele apparaten zoals tablets en telefoons en met meer programma's en diensten uitgebreid (lees Fb messenger, Skype, sms, whatsapp).
Wel leuk dat ze er een nieuwe naam aan geven.

Ik ben het wel met Parabolica eens. De verslaving en de opkomst van (van Amerika overgewaaide) 24-uurs en prestatie economie zorgt alleen voor stress.
Money is everything, de regering wil daar het meest van dus de bevolking wordt uitgeknepen, met name daar waar het meeste te halen is dus daar waar er de meesten van zijn (lees: lage inkomens en uitkeringsgerechtigden) en dat zorgt nog voor meer stress.
Als het daar niet meer kan is de rest aan de beurt, dus daar dan ook weer stress. Steeds minder vrij, steeds meer moeten presteren, ook in 't weekend en avond en vaak nacht.
Zelfs zonder digibesitas gaat dat nog wel een keer zijn uitwerking laten zien.
 
Helemaal waar BT een 24 uur economie is funest voor de momenten van ontspanning van onze geest en het lichaam. 24 uur bereikbaar zijn zelfs al ben je met vakantie.
Op de ??n of andere manier moet je die stress ook weer ventileren en sociale media met alles er omheen is voor sommige een welkom platform.

In het begin ben ik er ook in mee gegaan maar nu heb ik besloten om er net zo hard weer mee te stoppen. :)
 
Heren, zien jullie het niet allemaal veel te somber in?
Er worden verschillende zaken door elkaar gehaald, waarover je best een mening mag hebben, maar die weinig met elkaar van doen hebben.
Digibesitas en computerverslaving worden in een zin gebruikt met bezuinigingen, alsdat ze mensen in de stress zouden helpen??? De vraagtekens, die ik daarbij zet, staan al achter de laatste zin...

Ik kan jullie situatie niet, maar ik ben gepensioneerd, en vind, dat als je jezelf bezig houdt, voor zover je gezondheid dat toelaat, stress makkelijk onderdrukt kan worden.
Hier komt om de hoek kijken, hoezeer je jezelf opwindt over zaken, die bij nader inzien misschien zo'n drukte niet verdiend hadden.

Maar misschien heb ik te makkelijk praten, met mijn rustige blokhut in het bos, en een veeleisende, maar dikwijls ook lieve vrouw....
Dat is wat anders, dan ik enige tijd terug in Rotterdam op een plein zag, en hoorde, waar een gestoorde op het balkon van een flat drums zat te spelen.... Als ik daar in de buurt zou wonen, zou stress ook mijn deel zijn...

Whatsapp, facebook en andere nieuwerwetse communicatiemiddelen gebruik ik niet, omdat ik niet snap, hoe ik ermee moet omgaan. Zelfs telefoon vind ik storend werken, en als mijn telefoon gaat, antwoord ik steevast met : " Hello pussy..." Waarop wel eens vreemd op gereageerd wordt, door een mevrouw van de bank of post, die op slinkse wijze aan mijn nummer zijn gekomen... Want bij mijn weten heeft alleen mijn vrouw dat...
Samenvattend ben ik dus van mening, dat als half Nederland in de stress zit, zij dit aan zichzelf te wijten heeft. En zou dat deel van het volk toch wel gedrags stoornissen hebben gehad, zonder moderne media... Gewoon steekje bij los, wat vroeger door sociale controle werd bedekt, maar nu, door al die verschillende bevolkingsgroepen, met andere zeden en waarden, niet in stand gehouden wordt.

Als ik er wat bij nadenk, zou het best kunnen, dat half Nederland in de zenuwen zit... Want die woont dan in tentenkampen, zonder werk, papieren, familie, of uitzicht op beter...
Bij nader inzien heeft de andere helft dan ook goede reden, om in de stress te raken...

Om jullie pessimisme in context te zetten: jullie geven de moderne communicatie middelen de schuld van de stress, en nog wel " half Nederland"....???
Welk procent van jullie mooie land was pakweg 15 jaar terug constant op van de zenuwen, toen satelliet tv vaart begon te maken... .??? Jullie zijn, meen ik, ook sat vogels van het eerste uur, en hoeveel nachten heb je wel niet op het internet lopen struinen, voor de juiste sleuteltjes ? En hoeveel geld hebben jullie wel niet verspild, aan iedere keer weer nieuwe programmer, print waar je funkaart in kon, zodat je ontvanger de funkaart kon lezen, en iedere keer weer andere kaarten...?
Dat zou je spanning van de hobby kunnen noemen, maar achteraf bekeken was dat ook gekkenwerk...!

Waarom zouden wij de bevolkingsgroep, die nu alle mogelijkheden uit hun toestelletjes persen, dat plezier niet gunnen...?
Als ik in de krant lees, dat naaktfoto's van mooie meisjes op facebook rondgestuurd worden, sta ik wel eens in dubio, of ik toch maar aan facebook moet.... Dat zou op mijn leeftijd pas voor stress kunnen zorgen.... Als niemand die aan mij doorstuurt....
Dus, heren, maak jezelf niet te dik, want dun zou de mode moeten zijn, zet je mobieltje uit, pak een oorlam, en stoor je niet zoveel aan Chinese toeristen, die bij het selfie-en per ongeluk je oog uitsteken....  :clown:
Prettig weekend, gr. George
 
Ik kan zien dat jij met pensioen bent George en zou ik in die situatie verkeren dan zou ik mezelf ook niet meer zo druk maken. Maar lekker hobbyen of dwangmatig contact zoeken via het internet ik zie daar zelf toch een groot verschil in hoe je het internet gebruikt.
 
Het schijnt dat de ziekte vooral in Belgi? heerst Google maar eens op digibesitas.
14 jan. 2016 - De Marez spreekt van 'digibesitas'. Vooral late twintigers en jonge dertigers hebben er last van

Waar de ts het vandaan haalt dat half Nederland er last van heeft? 
 
Ik vind het leuk dat jullie erop reageren en jullie reakties ook.
Ik had namelijk nog geen tijd te reageren.

Allereerst heb ik dit natuurlijk niet zelf verzonnen maar is het de laatste tijd in diverse programma's op tv ter sprake gekomen maar weet niet meer precies wanneer en waar, maar het waren wel Nederlandse zenders.
Het viel betroffen personen niet op dat ze anders op hun leefgenoten waren gaan reageren of minder humeur hadden en zeker niet dat het aan hun computer gebruik lag.
Dat half Nederland stressklachten heeft is ook op een Nederlandse tv zender geweest op het nieuws en heeft nog een tijd op teletekst gestaan.

Over twitter wordt op tv al uitgebreid gesproken en dat het ontaardt in ordinaire scheldpartijen die men anoniem doet maar waar blijkbaar niets tegen te doen is zegt men.
Over Facebook zijn ook een paar kwalijke dingen te zeggen.
Maar ik kom er later nog eens op terug.

Grtz.



 
Samenvattend ben ik dus van mening, dat als half Nederland in de stress zit, zij dit aan zichzelf te wijten heeft.
Ik denk net als Parabolica dat het duidelijk is dat je met pensioen bent. Kom maar eens uit die blokhut en dan hier leven in een stad met 24 uurs economie dan zou het zomaar kunnen dat de stress ook toe slaat.
Aan onszelf te wijten? Nee niet echt, er worden aan ons eisen gesteld. Zaken waar ook onze kinderen gestresst van worden.
Een voorbeeld wat totaal niets met computerverslaving te maken heeft. Wil je als kind wat van school komt een uitkering, krijg je heel weinig en daar wordt dan het eerste jaar ook nog op gekort omdat je van school komt.
Dan moet je minimaal 3x per week solliciteren, maar de meeste contactpersonen bij Soza vinden dat te weinig en eisen 4-5 sollicitaties. Buiten het feit dat er geen werk is wordt dat afwijzen steeds ook erg irriterend en op een gegeven moment ben je uitgesolliciteerd en heb je alle bedrijven wel zo'n beetje gehad.

Dan moet je nog een tiental weken bij het transferium gaan werken, wat is dat?
Door het verrichten van werkzaamheden, kunt u (weer) wennen aan een arbeidsritme, het samenwerken met collega?s, gezagsverhoudingen en andere vaardigheden. Dit kan u helpen bij uw reintegratie
Welke reintegratie? Ze komen net van school af, of als je gewerkt hebt helpt dit ook niet. Het is gewoon een melkkoe van de gemeente, goedkoop lekker krachten naar (v.w.b. Maastricht) naar de MTB sturen. Want er is wel gebleken dat je gewoon simpel werk krijgt wat bij toeleveringsbedrijven hoort, en dat er geen hond kijkt naar je ritme en samenwerking en enige vaardigheden.
Tenzij je naar iemand begint te meppen, maar voor de rest dus totaal niet. Dat helpt echt niet voor arbeid.
Kunnen ze dan een baan krijgen en het is niet genoeg uren, moeten ze toch maar diezelfde hoeveelheid sollicitaties blijven doen terwijl er geen werk is.

En dan hebben we het dus niet eens gehad over hobby's, computers, twitter, Facebook en noem maar op.
 
@B.T. : het is een heikel punt, dat ik kritiek lever op het voorbeeld, wat je geeft van je eigen kind.
Wat is een te lage uitkering? Ik begon te varen op mijn 16e, 1963, met fl.98,- brutto in de maand. Daarvoor zou ik ook in die tijd niet iedere dag ham op mijn brood gehad hebben, laat staan eigen schoenen kopen....

Maar hoe is het gesteld met andere scholing? Ik verneem ook de zorgen van Nederandse studenten, over terugbetaling van studieschulden. Maar dat is niets nieuws. Ik betaalde na mijn zeevaartschool ook nog jaren, en dat bracht mij op een gegeven ogenblik in grote zorgen, door ziekte.
Door die radicale omscholing heb in later wel altijd goed betaald werk gehad.

Ik moet echter toch iets fouts gedaan hebben. Op een gegeven ogenblik kreeg ik een 2 e machinist aan boord, getrouwd met 2 kinderen, die juist eenzelfde diploma als het mijne had behaald, maar alles betaald door de Nederlandse staat... Zelfs de treinreizen tussen Amsterdam, waar hij woonde, en Rotterdam, waar die cursus gegeven werd... Ik misgunde het die vent niet, maar ergens voelde het als ongelijke behandeling...

Hier in Finland is ook werkeloosheid. Maar wordt wel alle mogelijkheid gegeven tot omscholing, met behoud van redelijke uitkering. Zo heeft mijn vrouw op haar 50e nog verdere verpleegsters opleiding gedaan. Ook twee jaar naar dagschool. Ik geef het je te doen, op die leeftijd.
Dank zij dat extra diploma heeft zij na die tijd altijd werk kunnen vinden.

Als ik dan als voorbeeld onze zoons aanhaal. Daarvan heeft de jongste juist in enkele jaren een hogeschool ( brandweer) afgemaakt, op 400 km van hier, terwijl hij er een volledige dagtaak bij had....
Daar is wel wat doorzettings vermogen voor nodig, en medewerking van je werkgever. Omdat hij eerder al een computer opleiding had gedaan, heeft hij werk voor het uitkiezen, 7 dagen in de week, en nog beetje meer ook, als hij wil...

Kan een deel van de jeugd nog wel de discipline opbrengen, om in zichzelf te investeren, en te proberen betere scholing te volgen. Waarbij zij zeker door hun ouders ondersteund zullen worden.

Omdat Black Tiger dit onderwerp aansneed, en dat erg persoonlijke zaken zijn, hoeft hij inhoudelijk hier niet op te reageren. Onze oudste zoon kan ook aan alle kanten werk krijgen, maar is door omstandigheden in de schulden gekomen. En wordt zijn inkomen afgeroomd. Dit is een zeer droevig verhaal, en het grootste deel van zijn schuld bestaat nu uit de rente, die over het bedrag wordt berekend, en 12 % is...
Hij verdomd het dus zoveel te verdienen, dat hij ten onrechte een schuld afbetaalt, waarvoor hij door het hoogste rechtscollege is vrijgesproken, maar door kromme wetten toch verantwoordelijk gehouden blijft worden. Dit geeft af en toe wel problemen, vanzelf.... Reparatie aan zijn auto...??? Daar springt mama maar bij.... Grootste probleem bij deze is, dat knakker volwassen is, zijn eigen beslissingen neemt, en goede raad alleen aanneemt van vriendjes, maar niet van zijn ouders of oma.... ( niet, dat die nou de wijsheid in pacht hebben...!)

Parabolica o.a. vermoedt, dat ik geen inzicht heb, in de problemen die werkende mensen in de steden in Nederland hebben. Ik krijg daar echter het nodige over mee. Door contacten met kennissen en vrienden in Nederland.
Twee van mijn kennissen zijn juist verhuisd, omdat zij het lawaai van buren, of de verslonzing van hun flat en woonomgeving niet meer aan konden. Zij waren in de gelukkige omstandigheid, dat zij een betere woning konden vinden.
Tevens heb ik de hele dag Radio npo 1 opstaan, en heb ik Nederlandse tv, zodat ik ook veel geconfronteerd word met allerlei problemen, die een normaal mens in de stress zouden helpen. En die ikzelf niet aan zou kunnen, moet ik toegeven.

Dit soort stress problemen komen overigens hier in Finland ook veelvuldig voor, door overmatige werkdruk, waartegen een deel van de mensen niet tegen opgewassen is...

Ik hoop voor jullie, dat de komende lente een remedie is voor jullie overwerkte zenuwen, en dat Nederland een relaxte zomer tegemoet gaat.... Zonder, dat er tanks aan te pas komen, om tot oplossingen te komen....
Prettig weekend, gr. George
 
Dit topic begint een vreemde vorm aan te nemen ts heeft het over digibesitas,  dat half Nederland onder de stress zit neem ik direct aan maar dat is niet te wijten aan al dat digitale spul fb twitter etc dat zijn hulpmiddelen voor je uitlaat. 
Werkloosheid onzekere baan lasten verzwaringen kortingen op toeslagen dat zorgt voor een enorme stress en ja dan is fb een manier om je te uiten.  Helpt natuurlijk niet maar je bent het wel kwijt.  Wat zorgelijker is dat de agressie toeneemt.  En dat is wel merkbaar conducteurs die in elkaar geslaan worden. Voetballers die ter schande gezet worden.  Bejaarden die beroofd worden. 
Honden die ter plekke afgemaakt worden. 

Rutte kan wel zeggen dat we uit de recessie zijn.  Maar half Nederland voelt dat anders en die laten zich steeds meer horen die agressie handgemeen vocaal geweld op fb en twitter. 

Idd half Nederland is ziek maar dat is niet te scharen onder het kopje digibesitas.

Schuld ligt hogerop.


Marie heeft deels gelijk maar idd vanuit een blokhut is dat kort door de bocht met een verkeerde bril gezien

En hou nu eens op met vroeger toen was enz mijn startsalaris destijds was 4800 gulden per jaar  we leven nu en de normen en waarden van vroeger doen nu niet meer ter zake. .

BT heeft mi dezelfde gevoelens als ik. En ja ik ben ook gepensioneerd. En eerlijk gezegd ondanks een enorme aderlating qua financi?n ben ik ontzettend dankbaar dat ik niets meer MOET maar alles MAG. 
 
@Marie: Ik zie het niet als een heikel punt, je mag rustig kritiek of je mening op iets geven. Zo gauw ik het schrijf heeft een ander ook het recht er op te reageren, althans zo zie ik dat.

In vroeger jaren waren dingen heel anders. Herscholing haal je aan als voorbeeld, maar daar spelen een aantal dingen een rol.
Allereerst moet je ook het kopje hebben om bepaalde scholingen te doen. Mijn oudste dochter heeft 3 opleidingen gedaan 1x vmbo en 2 andere opleidingen op MBO niveau.
Waarom niet hoger? Omdat zij er niet 100% zeker van was dat ze dit ook zou gaan halen en noch zij, noch wij kunnen dan de studieschuld die ze opbouwt als ze niet slaagt, terug betalen. Want zo is dat tegenwoordig. Het is een lening, slaag je dan hoef je niks terug te betalen, slaag je niet moet je terugbetalen.

Toen ik nog jong was, kon ik via het Arbeidsbureau een opleiding krijgen en die werd dan ook nog voor me betaald, mits ik dan ook werk kon krijgen. Zo heb ik mijn chauffeursdiploma gekregen. Toen ging dat allemaal nog veel gemakkelijker, dat is allemaal niet meer tegenwoordig.
Alles is wegbezuinigd.
Later ben ik bij Provincie gaan werken en verdiende daar toen 3300 gulden netto, dat geeft een partij rust.
Zelfs toen dat omgezet werd naar minder dan de helft omdat we naar de euro moesten, was nog alles goed te betalen. Spreken we over nog geen 14 jaar geleden.
Maar dan komt de WAO, alles blijft hetzelfde maar kosten stijgen enorm. Alleen al de huur is in 13 jaar meer dan 100 euro omhoog gegaan. De uitkering 6 euro.
Dan hebben we het nog niet eens over boodschappen en andere kosten gehad.
Dezelfde functie als ik had, betaald nu 2700 euro netto, dus wij zitten met een gat van meer dan de helft van dit bedrag. Simpel gezegd zitten we aan uitkeringsnorm en doordat er nog invaliditeitspensioen van 250 euro bij komt, zitten we net boven alle normen om ergens kwijtschelding voor te krijgen of korting voor te krijgen of wat dan ook, en zo zitten veel mensen met lage inkomens ook.

Hoera, we kregen nu 18 euro meer WAO uitkering vanaf januari, maar de heffingskorting van de vrouw gaan ze wel afschaffen, dat gaat elk jaar minder woren dus dit jaar is het nog maar 87 euro i.p.v. 97 euro p/m. Dus van die 18 euro houden we er nog 7 over. Als dadelijk in juli de huurverhoging weer geweest is gaan we dus zelfs met deze verhoging wederom een 20 euro per maand er op achteruit.

Terug naar de kinderen in dit land. Ik heb er wel begrip voor dat er gekort wordt op een uitkering als men thuis woont. Maar niet dat er een half jaar meer dan 200 euro gekort moet worden alleen maar omdat je van school af komt met een diploma op zak.
Zoals gezegd werken ze nu beiden, de oudste voor halve dagen en de jongste bij een fastfood restaurant voor 32 uur. Zijn ze beiden gelukkig van de sociale dienst af en kunnen zichzelf bedruipen.

Zoals gezegd zitten zo heel veel mensen met lage inkomens. Geld om bij te springen is er dan niet meer al zou je willen.
ALS er al iets te sparen is, wat niet het geval is bij velen, dan spaar je het hele geld om die 770 euro eigen bijdrage bij elkaar te krijgen elk jaar als je beiden chronisch ziek bent. En anderen sparen dan om een nieuwe wasmachine te kunnen open als hij stuk gaat of 1x even er tussenuit op vakantie, effe rust van al die shit. En dat zijn dus de lage lonen, want met een uitkering lukt dat al niet meer.
Van het vakantiegeld wordt het eigen risico betaald.

Maar ik ken er ook genoeg die net genoeg overhouden om van 70 of 80 euro per week rond te kunnen komen qua boodschappen. Als daar ook nog kleren van gekocht moet worden dan wordt het nog minder.
En met name dat financi?le probleem, wat steeds erger gemaakt wordt door bezuinigingen, kortingen en het wegbezuinigen van broodnodige zaken zoals die heffingskorting, zorgen voor enorm veel stress.

De jeugd vlucht in de computers en facebook en als die op zichzelf komen te staan lopen ze gelijk tegen al deze problemen af zonder enige ervaring om rond te kunnen komen en financieel overzicht te hebben (uitzonderingen daargelaten). Weten vaak niet dat het verstandig is je te verzekeren als je op jezelf gaat wonen en wat er allemaall bij komt kijken (ijskast, wasmachine noem maar op).
Zitten dus al vaak vanaf het begin in de stress, aangezien je dus van een uitkering maar heel nipt rond kunt komen als je op jezelf woont.
En het wordt alleen maar erger, want alle kosten stijgen, maar de uitkeringen en veel lage lonen gaat niet mee dus de financiele situatie wordt elk jaar nijpender.
Even los van de maatregelen die werknemers ook geen zekerheid meer bieden. Misbruik van tijdelijke contracten en ga zo maar door.

Er is zoveel verandert met die laatste uitbuitersregeringen, 8 jaar zuur en het zoet is nooit gekomen, kwartje van Kok nooit teruggekregen en nu bijna 8 jaar in de putten met Rutten.

En dan zijn er nog van die idioten die dan roepen "kijk eens, met Kerst of met Nieuwjaar is er net zoveel uitgegeven als verleden jaar dus mensen klagen wel maar er is niets aan de hand". Of "kijk de terrassen eens vol zitten, iedereen klaagt maar op het terras zitten is wel geld voor". Dat zijn dan wel die met hogere inkomens die dat roepen. Zoiets maakt me woedend.

Let wel, ik heb het puur over de lage inkomens en uitkeringsgerechtigden die deze problemen kennen, maar daar zijn er dan ook wel de meesten van.

Wie weet, misschien zijn er wel mensen die echt vluchten in de digitale wereld en digibesitas krijgen, om te vluchten voor de stress in de echte wereld naar iets wat je in de virtuele wereld misschien wel nog een beetje kunt doen.
Of puur om weg te vluchten of te ontstressen. Who knows.
 
Ik denk dat BT het exact en mooi verwoord heeft.

De groei van de binnenlandse economie hangt hier aan een zijden draadje want er is heel veel geld uit de economie gehaald door Rutte en men zegt wel eens dat de tijd de wonden zal helen maar dit gaat jaren duren voordat Nederland weer een stabiele economisch klimaat gaat krijgen. En laten wij eerlijk zijn wat er al niet is afgepakt en hoeveel mensen zijn daar tegen de straat op gegaan? Enkel de medewerkers van de thuiszorg, de metaal en Post.nl zijn aan het staken geweest maar de rest laat het aan een ander over. Een online petitie tekenen daar doen we het nu mee of klagen op FB.   

Kon men vroeger nog betaald een opleiding volgen als iemand na zijn studie gelijk iets verdient gaat hij/zij eerst de schulden afbetalen dus dat verdiende geld komt niet in de economie terecht. Kan iemand zich nog geen betaalbare koopwoning veroorloven dan blijf je voorlopig even thuis wonen om te sparen maar hebben de ouders een uitkering dan vallen ze zomaar onder de kostendelersnorm en kan je i.p.v. een woning kopen je ouders gaan onderhouden. Maar deze ontwikkelingen zullen pas over jaren zichtbaar zijn en dan valt het kwartje dat je alleen met rijke ouders nog kansen hebt. Volledig passend in het straatje en het beeld wat Rutte heeft m.b.t. een terugtredende overheid.   

Depressief of somber zijn komt bij de wetenschap vrijwel op hetzelfde neer, genoeg reden om een anti-depressiviteit pilletje te verstrekken. De uitwerking daarvan is soms vele malen erger en men plast het stofje nog eens uit en later drinkt heel Nederland het drinkwater met dat stofje erin met alle gevolgen van dien. :)
 
Goed gezegd BT en anderen.

Op Facebook zitten hier heel veel mensen die daar precies vertellen wat ze allemaal doen maar het is maar de vraag of dat zo verstandig is.

Er zijn echter een aantal dingen die niet zo erg bekend zijn!
In Frankrijk heeft een rechtbank een Franse leraar toegestaan om in Frankrijk een klacht in te dienen tegen Facebook.
Facebook beweerde dat het hoofdkwartier van Facebook in Californie gevestigd is en dat in de gebruiksvoorschriften stond te lezen dat in geen enkel land een klacht tegen hun ingediend kon worden.

Over het ontstaan van Facebook waren op de Duitse tv uitgebreide programma's te zien en dat was niet zo fraai!
Op de universiteit van Harvard vroegen twee broers aan Mark Zuckerberg of hij hun kon helpen een sociaal netwek op te zetten voor gebruik op Harvard.
Dat deed Zuckerberg maar na een tijdje hoorden de broers niets meer en het bleek dat Zuckerberg het zelf ging gebruiken onder de naam Facebook.
Jaren later zijn er een aantal processen geweest tussen hen en uiteindelijk heeft Zuckerberg geschikt met miljoenen dollars en Facebook aandelen.

Een ander geval was een maatje van Zuckerberg die bij het oprichten van Facebook de zakelijke en financiele zaken regelde.
Maar ook die wilde Zuckerberg blijkbaar kwijt want op een gegeven moment verdween de naam van de man van de Facebook pagina.
Die werd boos en ging ook een proces beginnen tegen Zuckerberg en ook werd dit met miljoenen geschikt waarbij zijn naam weer verscheen maar de man er in het openbaar niet over mocht spreken.

Tijdens een beruchte talkshow begon Zuckerman hevig te zweten en sloeg geen goed figuur en werd met openbare optredens erg voorzichtig.
Tegenwoordig weigert hij zowat alle interviews aan tv ploegen en zegt een woordvoerdster dat hij niet kan terwijl hij duidelijk aanwezig is.

Grtz.

 
Nja dat verhaal van Zuckerberg daar verschillen de meningen over, hij was wel degelijk een van de mede oprichters, maar hij is er als het goed is bij gehaald om te programmeren. Er gaan wat verhalen over verschillen en verschillen in namen maar het is niet 100% netjes gegaan.
Dat zijn we wel gewend in de US, zelfde verhaal met Microsoft en zowel DOS alsook Windows, die beiden niet aan het brein van Gates ontsproten zijn.

Facebook heb ik ook, maar ik hou prive en hobby ook daar gescheiden en ben zeker niet iemand die op FB gaat vertellen wat ie aan het doen is. Lijkt mij inderdaad niet slim. Een van mijn goede voornemens voor 2016 is zelfs om met FB te minderen, ging te veel tijd in zitten alles te lezen en te discussieren, want inderdaad Parabolica verwoord het heel goed:
Een online petitie tekenen daar doen we het nu mee of klagen op FB.
En beiden helpt voor geen meter, het verhoogt alleen maar weer het stress- en kwaadheidsniveau op die momenten.;)
Van de andere kan is het soms ook wel even een goede uitlaatklep, om 't even van je af te schrijven. Beter als buiten agressief worden.

Alleen met 1 ding ben ik het niet eens.
Depressief of somber zijn komt bij de wetenschap vrijwel op hetzelfde neer
De psychiater en psycholoog denken daar ook anders over. Somber zijn is eerder gelijk te stellen met beetje in de put zitten en wat negatief denken en geen goede zin hebben. Je kunt ook de toekomst somber in zien, dan ben je ook somber maar somber is niet ziek.

Depressief zijn is een hoger niveau van overspannen zijn en ook een stuk gevaarlijker. Bij somber heb je geen pilletje nodig, moet je gewoon proberen positiever te denken, je er overheen t zetten en wat leuks gaan proberen te doen.

Bij overspannen zijn kan een pilletje in bepaalde gevallen wel helpen en is het zaak om de dingen goed op een rijtje te krijgen.
Het lijntje tussen depressief en overspannen zijn kan vrij dun zijn, maar depressief is toch een niveau'tje hoger en kan tot en met zelfmoord of pogingen daartoe gaan.
Een en ander is voor mensen die het zelf niet meegemaakt hebben of dagelijks ermee te maken hebben echter vaak niet te begrijpen.
 
Black Tiger zei:
Alleen met 1 ding ben ik het niet eens.
Depressief of somber zijn komt bij de wetenschap vrijwel op hetzelfde neer
De psychiater en psycholoog denken daar ook anders over. Somber zijn is eerder gelijk te stellen met beetje in de put zitten en wat negatief denken en geen goede zin hebben. Je kunt ook de toekomst somber in zien, dan ben je ook somber maar somber is niet ziek.

Depressief zijn is een hoger niveau van overspannen zijn en ook een stuk gevaarlijker. Bij somber heb je geen pilletje nodig, moet je gewoon proberen positiever te denken, je er overheen t zetten en wat leuks gaan proberen te doen.

Bij overspannen zijn kan een pilletje in bepaalde gevallen wel helpen en is het zaak om de dingen goed op een rijtje te krijgen.
Het lijntje tussen depressief en overspannen zijn kan vrij dun zijn, maar depressief is toch een niveau'tje hoger en kan tot en met zelfmoord of pogingen daartoe gaan.
Een en ander is voor mensen die het zelf niet meegemaakt hebben of dagelijks ermee te maken hebben echter vaak niet te begrijpen.

Dit is ook mijn visie BT maar de psychiatrie spreekt toch echt over stemmingswisselingen en een gevoel van somberheid valt daar ook onder.

Toen ik weer eens acute rugklachten kreeg vroeg ik mijn huisarts om spierverslappers (normaal slikte ik een aantal dagen morfine). Omdat ik wederom een aantal dagen plat moest blijven liggen was ik het inmiddels wederom goed zat gezien de pijn. Bleken het antidepressiva pillen te zijn en na 2 dagen slikken van deze medicijnen en gezien de zeer nare bijwerkingen ervan ben ik er ook gelijk mee gestopt. Ook had mijn (nieuwe) huisarts, zonder mij daar over in te lichten, mij aangemeld voor een onderzoek voor depressiviteit bij een medisch centrum?

Bij navraag bij deze huisarts en waarom hij mij had aangemeld vond hij mij te somber en omdat stemmingswisselingen en depressie nu volop de maatschappelijke aandacht kreeg had hij mij maar aangemeld. Ik leg het anders uit, er is gewoon voldoende geld beschikbaar en het levert weer werk op voor de Psychiatrie. Wie niet sterk in zijn schoenen staat gaat dus overstag en laat zich behandelen ook al is het volkomen onnodig.
 
Ja oke maar stemmingswisselingen is wel een grote noemer. Volgens mij is dat eerder te zien als een overkoepelende naam waar alles onder valt want stemmingswisselingen is een te vaag begrip en komt op alle lagen voor vanaf somber tot zwaar depressief.
Maarja psychologie is ook weer een vak apart.

Wel erg raar wat die huisarts gedaan heeft om je aan te melden bij een medisch centrum voor depressiviteit inderdaad alleen omdat hij je wat somber vond.
Maar het is inderdaad wel een trend, of in elk geval geweest, om mensen er onnodig naar toe te sturen dat is zonder meer waar.

Hoe dan ook wens ik het mijn ergste vijand niet toe.
 
Inderdaad heel belachelijk wat hij deed zonder eerst te overleggen. Gelukkig sta ik met twee benen op de grond en die dokter weet inmiddels dat ik niet niets meer slik op zijn commando. :)

Er zijn pas nog Kamervragen gesteld want de jeugd wordt vol gestopt met pillen. En op zich is dit best wel zorgelijk te noemen want die pillen zijn toch een soort drug. 


 
Da's net zoiets als met dat ADHD, ook een vrij nieuwe ziekte, nu zijn het gewoon wat drukkere jongen waarbij genezing ook over het algemeen kan plaats vinden door ze te laten sporten of zo.
Maar er is een tijd geweest dat ze die ook medicijnen gaven. Tja de farmacie verdient er goed geld aan.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan