Nieuws en Roddels Formule 1

jack

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Ook dit jaar kan iedereen weer hier de nieuwtjes en roddels neerzetten over de Formule 1.
 
Het Formule 1-team Manor is deze winter uit de dood opgestaan, maar tijdens de eerste trainingsdag in Australi? kon de renstal niet in actie komen. Coureurs Will Stevens en Roberto Merhi konden weinig uitrichten vanwege softwareproblemen en nog enkele andere zaken die spelen, zo meldde directeur Graeme Lowdon.

Manor is ontstaan uit de resten van Marussia F1 en heeft in korte periode alles weer op moeten bouwen. Dit gaat niet zonder slag of stoot. Lowdon: "Het gaat niet alleen om de software, want er speelt wel meer, maar het zijn de gebruikelijke problemen waar je tegenaan loopt als je in korte tijd zoveel werk hebt gedaan om een auto op de grid te krijgen en op het circuit zelf nog zoveel werk te doen hebt."

Een van de zaken die moet gebeuren is het herinstalleren van alle software die van de harde schijven gewist is toen Marussia failliet leek te gaan. Het team is hard aan het werk om dit soort zaken voor elkaar te krijgen. "Het gaat niet om hele grote dingen en we werken de problemen systematisch af, maar het is op het moment heel lastig om voorspellingen te doen en te zeggen wanneer we de baan op kunnen, want het gaat simpel gezegd om dingen die ?f wel, ?f niet werken."
 
Sauber heeft dinsdagavond bevestigd dat een schikking is getroffen met Giedo van der Garde. De Nederlandse autocoureur eiste bij de rechter met succes een stoeltje op in het Zwitserse formule 1-team. Toch zag hij voor de Grand Prix van Australi? af van een start.

"We zijn blij dat deze zaak is opgelost", zei een woordvoerder van Sauber op de Zwitserse televisie. Hij deed geen mededelingen over de details van de regeling. Volgens Nederlandse media is Van der Garde voor zo'n 15 miljoen euro afgekocht.
 
Er is op Sport 1 een docu te zien over Max Verstappen.
De docu is regelmatig te zien en gaat over de voorbereidingen van Max.

 
De FIA wil naar verluidt vanaf de Grand Prix van China de brandstoftoevoer op meerdere plaatsen gaan meten. De autosportfederatie verdenkt een aantal teams ervan een manier te hebben gevonden om de regels te omzeilen. De brandstofkwestie lijkt hierdoor binnenkort weer aangewakkerd te worden.

De reglementen schrijven voor dat de brandstoftoevoer naar de motor maximaal 100 kilogram per uur mag bedragen. De teams moeten hiervoor een gestandaardiseerde brandstofmeter gebruiken.

Vorig jaar werd Daniel Ricciardo gediskwalificeerd na de Grand Prix van Australi? wegens het overschrijden van deze limiet. De straf werd aangevochten wegens vermeende inconsistenties in de meter, maar het team en Renault verloren de zaak alsnog in hoger beroep.

De organisatie vermoedt dat een aantal teams op andere plaatsen in het systeem de brandstoftoevoer weet te vergroten, zonder daarbij de maximale waarde te overschrijden ter hoogte van de brandstofmeter. Volgens Italiaanse media zou dit de vooruitgang van Mercedes en Ferrari verklaren. De FIA zou deze ontwikkeling een halt toe willen roepen door nog voor de Grand Prix van China, die op 12 april verreden wordt, een technische richtlijn uit te vaardigen.

Mogelijk zou het verhogen van de brandstofinjectiedruk bijdragen aan deze ontwikkeling. Vanaf dit jaar mag de druk opgehoogd worden van 250 bar naar 500 bar, al zouden Renault en Honda wegens betrouwbaarheidsredenen hier nog geen gebruik van maken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan