niks meer downen ?

X

XrAge

Lo :)
had de nieuwe hydra geinstalled, maar ko daar niet meer mee downen rechtstreeks via de dreambox, dus weer de oudere
versie erop gezet maar nu wil het daar ook niet meer mee :( dus ken geen bundle of wat dan ook maar downen.

Wou hd formateren maar dat wou ook niet omdat hij gemound was ofzo ? snap er helemaal niks meer van hehe, heb er alleen een hd in zitten en geen usb stick !

Groeten :)

Heb je al eens naar je netwerk instellingen gekeken? Na het erin pleuren van een nieuwe image willen die nogal eens wijzigen in iets anders.:)

Mss je addons eerst moven naar je HD of een stick. Rebooten en dan nog eens proberen.

ik heb wel gekeken ernaar jah, en dhcp uitgezet en gewoon weer het ip ingevoerd (10.0.0.7) wat ik normaal ook had.

als ik download software druk, dan zegt hij cant resolve hostname.

iemand idee hoe de internet verbinding moet staan ? qua ip enz.. en poort ? in de dreambox ?

Werkt je internet met een gewone pc ? Belangrijk is dat je default gateway juist staat op de dreambox. Dit is het ip van je router. Aangezien hij fout geeft op resolving denk ik dat je DNS niet goed staat. Dit is ofwel het ip van je router of de DNS van je provider.

heb nu nameserve ren gateway op 10.0.0.2 staan
maar volgens mij moet toch gateway op ip van provider staan ?

jah internet op pc is pirma :)

hmm nu doet alles het, alles op 10.0.0.2 en dan doet hij het wel, heb nergens het ip van de provider staan ? is dat wel goed ?

Het niet kunnen resolven wil zeggen dat de DNS niet werkt.

Normaliter hoef je het ip van je provider niet te gebruiken. Als je een router hebt, zet je gewoon de gateway en het dns ip naar het ipadres van je router.

Als het nu werkt als je deze beide adressen op 10.0.0.2 hebt staan dan zal je router wel dat ip hebben.
Hopelijk heb je niet het ip adres van je Dreambox ook op 10.0.0.2 gezet want dan heb je een ip conflict en daarmee toch vroeg of laat een probleem.:)

nou alles doet het op 10.0.0.2 en dreambox zelf heb ip 10.0.0.7
dus comflicten heb het niet denk ik :)

ik dank jullie weer van harte lui !!

Als je een Speedtouch modem hebt, moet je Gateway en Nameserver allebeide op 10.0.0.138 staan en Subnet op 255.0.0.0 DHCP uit, en dan moet het draaien als een speer..

GR Fred.

Weet je dat zeker Fred? Volgens mij zitten die speedtouch dingen namelijk op subnet 255.255.255.0 dus wijkt af van de standaard, tenminste dat heb ik bij een paar van die dingen al meegemaakt.
Zou normaal wel 255.0.0.0 moeten zijn ja.:)

heb nu nameserver en gateway op 10.0.0.2 staan en subnetmask is 255.255.255.0
en hij is verbonden met een router

alles werkt nu perfecto :)

10.x.x.x is een class A adres en moet dus 255.0.0.0 hebben als er niet aan subnetting gedaan wordt. Even aanpassen in de speedtouch is dus het netste. Maar als je overal 255.255.255.0 als subnetmask hebt, werkt het ook wel.

Het kan zijn dat je Dreambox eerst 255.0.0.0 als subnetmask had bij adres 10.0.0.7 (zoals het hoort). En het door elkaar heen gebruiken van verschillende subnetmasks op 1 netwerk (wederom zonder subnetting) geeft vreemde tot onvoorspelbare resultaten.

Ik weet ook zeker dat het zo moet, maar ik weet ook zeker dat er speedtouchen zijn die standaard op 255.255.255.0 staan, daar heb ik me toen ook zo over verwondert.
Typisch KPN. Hebben ze het uiteindelijk toch geleerd om het goed te doen. :biggrin:

En werken als een trein? Nee dan moet je geen Speedtouch hebben maar een fatsoenlijke router.:lol:

Originally posted by Black Tiger
ik weet ook zeker dat er speedtouchen zijn die standaard op 255.255.255.0 staan
Ja, dat staan ze standaard volgens mij nog steeds allemaal zo. Bedacht door Alcatel, en in stand gehouden door Thomson.
En werken als een trein? Nee dan moet je geen Speedtouch hebben maar een fatsoenlijke router.:lol:
Ok, ok, als een tram. Je hebt gelijk. ;)

Oke, met een tram kan ik akkoord gaan.

Goh KK, we zijn het vlug eens vandaag. :biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan