Nintendo Gamecube + dreambox

B

BiG_G

Hallo,

Ik heb een sony wega 82 cm tv met 3 scart aansluitingen.
Een dreambox
nintendo
PS2
Stereo app.

allen met scart...
Je ziet dat ik 1 aansluiting tekort kwam.

en dan zou ik dus elke keer de scart moeten omzetten van de spelletjes comp. wat een eritante bezigheid is.
Ik heb geprobeerd om de nintendo aan te sluiten op de vcr aansluiting van de Dreambox.
Dit werkt!

Enige probleem, na spelen terug naar tv modus met de dream ging niet, de dream sloeg vast.
Ik heb eerst de Nintendo uit gezet alvorens hem op tv modus te zetten.

Wellicht dat in nieuwere images dit probleem opgelost is.
Ik heb het overigens maar 1 keer geprobeerd.

Tis maar dattu ut weet....

G

Er zijn ook scart-verdeeldozen in de handel

Ja,
Maar ik wilde daar geen geld aan uitgeven.....

En op zondagavond waren de winkels dicht ;)

Dan doorgaan zoals je bezig bent....hopelijk blijft je dreambox heel anders wordt het echt een droomdoos voor je

Hmmmmm,
Gezien je opmerking vraag ik me af waarom hij stuk zou moeten gaan.
Feitelijk is het signaal hetzelfde.

G

Gaat prima dat soort dingen. Ik heb hier 5 ontvangers en een videorecorder op 2 scartingangen op de tv. Alles doorgescard.
Is ff puzzelen, maar ik heb meer moeite met de juiste ab te vinden dan signaal te krijgen naar de tv;-)

@Big_G: je zal niet de eerste zijn waarbij een dream vast slaat en vast slaat en vast slaat om het vervolgens helemaal niet meer te doen

@denktenk: kijk je aansluitingen nog eens na en check je abo-kaartjes nog eens.

Heb je geen videorecorder? Anders hang je die er tussenin, die heeft over het algemeen ook nog een aansluiting.
Zo kun je dan je 4de apparaat (een van de spelconsoles) aan de videorecorder hangen en dat werkt ook.

Nope, geen vcr....

Al tijden niet meer, heb nu een Dreambox met hdd....

lol

G

Dan sluit je je DVDspeler toch op de dream aan en de gameconsole op de scart van de tv.
Dus omruilen gewoon die hap? Moet kunnen, toch?

Mijn DVD speler is de Playstation2....

1) ps2
2) gamecube
3) stereoapp
4) dreambox

Meer heb ik niet (vind je het niet genoeg? ;) )

Vandaar deze oplossing.
Ik ben nog steeds niet overtuigd waarom mijn Dream stuk zou moeten gaan.
Signaal is hetzelfde, de tv kan hem ook aan.
Hooguit dat de software niet strookt... maar dat lijkt mij een tijdelijk iets.

G

Ik vind ook niet dat je Dream stuk zou kunnen gaan.

Maar je hebt het hier steeds over "stereoapp", en we spreken "scart" wat heb je er dan voor ding aanhangen? En heeft dat eventueel dan geen extra scartaansluiting voor iets op te hangen?

Volgens mij moet je een van de consoles of wat je dan ook nog kwijt moet gewoon op de VCD scart van je Dream aansluiten, ik zou het al bijzonder vaag vinden als ie dat niet aan zou kunnen.

Koop eens een verdeel-scart doos voor 2,99 euro.(4 aansluitingen)
Mijn apparaten zijn aangesloten op 1 tv.
Videorec,
CD-I,
DVD,
Playstation,
Super laser link (I-link)
ComCrypt,
Luxcrypt
en Satcruiser.
8 op 2 scart-dozen naar tv.

GrtZ MZ4

@Big_G: Advies van M_Z hierboven is prima, sluit je op die doos gewoon je consoles aan.

Wat ik bedoelde is dat het nu mis ging met de ene console, heb je de andere console (ps2) er al eens op geprobeert?
Ander image ook? Want in feite mag dit gewoon niet gebeuren zoals je zelf ook al zei.
Want volgens mij gaat het jou niet om die 3 euro voor zo'n scart dingetje maar om het feit dat het niet gaat terwijl het wel zou moeten kunnen, en da's waar ik nu ook nieuwsgierig naar geworden ben. :)

Doorlinken van scart wizzard is niet handig.
Heb wel eens mee gemaakt.
Goedkope Videorec tussen in van dvd en tv.
Ik krijg geen beeld van DVD-player dat videorec uit staat.
Dus moet ik altijd videorec eerst aan zetten als ik DVD films wil kijken.
Met 2 verdeel scart dozen aan tv sluiten en stel tv in met EXT* toegangen.Maar ik zet alle EXT toegangen op AUTO modus.Da's makkelijker. Heb NOOIT probs en werkt als een tiet.
Enne, ik geef niet veel geld uit..heb geen gat in mijn hand :)
Helaas mijn vriendin wel, zucht...Blijf maar vragen, mag ik wat voor leuke tasje die ik in de winkel ziet staan graag kopen.

@BT
Ja, normaal gesproken: moet wel werken en mag niet vast lopen die dreambox.
Ik ook erg nieuwsgierig naar ........

Nee, ik heb ff doorgetest...
Als ik VCR op de dream kies, komt hij gewoon niet terug wanneer ik dream toets indruk.
Het menu blijft weg.
Als ik dan gewoon iets afspeel (met de cube) dan laat ie het wel zien.
Maar wil ik terug komen naar tv modus dan reageert ie niet en moet ik rebooten.

Ik denk idd de image...

(laatste Mr X, fix, 1.07)

Ag, ik test het later nog wel een keer.
het gaat mij niet om die scart doos, maar dat het werkt.

G

Mijne reageert ook niet bij elk image op die dream toets voor het terugkeren naar "tv modus".
Maar wel met de rode Lame toets, ik hoop dat je die ook al geprobeert hebt?
En andere images?

Nu moet ik wel zeggen dat na het uitzetten van het apparaat gekoppeld aan de dream, deze zich na een paar seconden ook weer terugschakeld.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan