No CA Found :S

R0N

New Member
Lid sinds
29 jan 2010
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
Iemand die me kan vertellen hoe je een bootloader terug kunt zetten in een oosterse DM800 ?..

Hier uit de download de pli-enigma2-jade3-dm800 gedownload en proberen erin te zetten maar daarna de error: No CA Found...

 
Volgens mij kan dat gewoon middels een seriele nullmodemkabel en Dreamup, dan evt. de second stage loader er terug op zetten.

Het beste lees ik net is dat je bootloader 69 er terug op zet. Bestandje is maar 170 kb klein dus dat is snel gepiept. Daarna kan ie weer booten en zul je een image er op moeten zetten wat een bootloader kleiner dan 69 heeft.

Voor zover ik begrepen heb is dat met images van voor 31-12-2009.

Probleem is dat je niet hoger kan, of daar iets aan gedaan kan worden weet ik helaas niet.

 
Ja het kan natuurlijk op allerlei manieren met de stop methode dat je eerst kijkt welke bootloader er eigenlijk instaat en dan gewoon een internet update of zoals BT zegt met Dream Up en inderdaad de secondstage terug zetten.

Hier staat de handleiding stop methode ik vind zelf het voordeel dat je snel op dat kleine scherm kan kijken welke bootloader er in staat daar de secondstage er van in zetten kun je booten.

Ook kun je zien welke bootloader je gebruikt door na de stop methode het ip in te toetsen en te kijken bij "device info".

De secondstage bootloaders kun je hier vinden en ga nooit hoger als je bootloader kan.

 
dat is niet zo moeilijk, als je even google gebruikt en zoek op. clone box second stage

 
Probleem is dat dit dus niet meer werkt..

Het was bootloader 75 maar de stop methode doet het niet meer

 
Laatst bewerkt door een moderator:
A.u.b. geen hele berichten quoten, alleen dat stukje wat er doet doet als het perse moet.:)

De stop methode werkt inderdaad niet altijd als je dit probleem hebt, vandaar dat je het beste met DreamUp kunt proberen dat geeft over het algemeen meer zekerheid dat de truuk ook lukt.

 
En dan wel een al gepatchte image er op zetten met Dreamup vogens mij kun je die het beste hier vandaan halen die zijn voor de clonen.

 
Na wat geknoei werkt het weer..

Nieuwe bootloader 72 (er stond 75 op maar was niet te vinden)

Met Gemini 4.7..

Het werkt weer..

 
Mooi dat het weer werkt met bootloader 75 moet je ook een sticker onder op de doos hebben met Sim 2.01 en daar moeten gepatchte images op werken.

Maar goed je weet nu wat de melding "No ca found" betekent.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan