No or Bad Signal on Horizontal C+

S

steff

Hi,

Ik krijg de boodschap "No or Bad Signal" (Humax 7400) bij de horizontale zenders van nederlandse C+ pakket. Alle andere kanalen werken zonder problemen ( Frans , Duits, Horz en Vert ).

Ik gebruik een Phillips Unversial LNB (SX819) en een 90 cm Funke schotel.

De frequenties zijn juist daar ik zeer sporadisch wel eens signaal en beeld krijg.

Kan een LNB probleem zijn ( andere horizonale Ch werken wel),

een Setting in de Humax of een slecht geregelde schotel?

Ik krijg een "Signal Quality" van 72% bij MTV is dit normaal, moeten alle kanalen dit halen?

Dank U,

Steff.

 
Als andere zenders vertikaal ook goed werken, en alleen die van canal+ niet, denk ik niet dat het aan de lnb ligt, anders deden andere vertikale kanalen het ook niet.

Wat je wel eens kunt doen is de frequenties bekijken. C+ ligt vrij hoog (12015). Kijk eens of je ook andere zenders met zo'n hoge frequentie (of hoger) kunt doorkrijgen op die lnb.

Als dat lukt dan werkt je lnb goed.

In dat geval ligt het misschien toch aan de signaalsterkte en kun je wellicht het beste eens controleren of deze niet nog beter af te regelen is.

 
Inderdaad, alles horizontaal boven 12303 geeft problemen.

Ik heb wat fine tuning van de schotel gedaan ( het draaibaar systeem was bijgestuurd voor intelsat waardoor Astra minder was).

Ik kreeg het signaal van de Ned C+ to 30% ( MTV 90%) doch na enkele uren was de signaal Quality terug 0% ( zonder veranderingen aan het systeem).

TX,

Steff

 
@Mr.Beam: Correct, dat wilde ik typen maar door onoplettendheid heb ik wellicht de oude frequentie ingetoetst, de juiste is inderdaad 12.515.

@Steff: Dan zou het best toch eens je LNB kunnen zijn. Waar je ook eens naar zou kunnen kijken is je schotel.

Er worden heel goedkope schotels verkocht, die bij ons "pisbakkenstaal" worden genoemd. De reden daarvoor is dat ze bijna waggelen kunnen als een stuk aluminium plaat.

Die zijn ook bijna niet af te regelen voor draaibaar gebruik. 1x exact afregelen, uitstekend signaal, 2 a 3 keer stukje draaien en gelijk is het weer een heel stuk minder of zelfs weg. Bij een vaste opstelling is vaak een klein zuchtje avondwind al voldoende om rare dingen te krijgen.

Heb je misschien zo'n soort schotel in plaats van een degelijk stevig model? Daar zou dan ook de oorzaak gezocht kunnen worden.

Mocht je de mogelijkheid hebben om bij iemand (kennis of familie) even een lnb te lenen (of effe van zijn/haar schotel af te draaien om te lenen) zou ik dat eerst eens proberen en dan kijken wat er gebeurd. Want als het alleen bij hogere frequenties voorkomt, dan is het in 90% van de gevallen toch de lnb die ziek is.

Blijft het probleem dan, dan kan het mijns inziens alleen nog ofwel je schotel zijn ofwel je ontvanger, maar in dat geval lijkt mij dan toch eerder de schotel.

Suc6.

 
Ik kan me 2 dingen voorstellen.

Ten eerste: De afstelling van de LNB (De verhouding tussen H en V) Op te lossen door hem een klein beetje te draaien, nadat je gemerkt hebt hoe hij oorspronkelijk stond.

Ten tweede: Dit is wat bij mij het geval was met de Transponders van C+ (12,515H) en bij Pro7 (12,480V). De sterke transponders met lage frequenties beinvloeden de wat zwakkere hoge frequenties. De oplossing hiervoor is een "Satslop" in je antennekabel opnemen.

 
Had dit probleem ook,andere lnb erin en alles werkte weer.

Bij mij begon het vanaf ongeveer 12500 tot 12800 V de rest werkte normaal,dus ik zou eerst een lnb lenen en uitproberen.

 
Inderdaad, ik heb een nieuwe LNB gestoken en het probleem was opgelost.

Thanks you all.

Steff

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan