Nog steeds op zoek naar het ultieme DJ-programma!

Wat ik wil...

Ik wil een leuk programma waarmee ik lekker muziek kan draaien, en terwijl het het ene nummer draait het andere luisteren op de koptelefoon, en ook met wat extra features zoals mixen en ik noem maar wat "scratchen".

De tweede is idd en programma wat in een cafe gebruikt wordt zoals Encore of alcas, waarmee ook de updates te krijgen zijn al dan niet via dvd...

eendenteam;181990 zei:
Zoek je niet datgene wat in sommige caf?s wordt gebruikt en waar ze regelmatig update (CD's) krijgen. Dat zijn van die commerci?le programma's, waar je je op moet abonneren (dus betalen). Zodra je dat hebt gedaan ontvang je regelmatig nieuwe CD's.

@eendenteam...

--------------------------------------------------------------------------------
freggel Ja dat zoek ik.

Dit zoekt hij zo te lezen. EDIT.(ff was een fractie TL.)

sth.

PHOOOOH.Muziek afspelen en op een andere channel luisteren naar andere tracks te gelijk zal mooilijk worden. denk ik omdat de meensten niet over voorafluisteren beschikken. dus geen twee apparte audio kanalen hebben. en je zult vlgs mij dan twee souncards moeten. als dergelijk proggie beschikt over twee of meerdere uitgang streams.

sth.

stephopper;182231 zei:
PHOOOOH.Muziek afspelen en op een andere channel luisteren naar andere tracks te gelijk zal mooilijk worden. .

Huh???

Jij gaat mij niet wijsmaken dat dit niet kan he?

Het moet toch softwarematig wel zo in elkaar zitten dat met zo'n programma het volgende nummer wat je draaien wilt dat je dit vantevoren kan luisteren net als voorheen met 2 draaitafels en een mengpaneel?

Wat al niet kan tegenwoordig. een broadcast mengtafel en nog wat schuifdozen hebben dit wel on board. omdat er meer audio bronnen die onafhangkelijk werken. software matig via pc gaat over 1 sound bron. dus wat daar op aangestuurd word komt via line out en koptelefoon. dus als er een proggie bestaat dat twee afzonderlijke audio kan produceren zul je ten alle tijden twee geluids kaarten moeten installen. en d.m.v in het prog. software. (real en voorafluisteren) moeten configgen. zover als mijn kennis gaat. maar misschien is er toch meer in tussen.

sth.

Ik had echt gedacht dat dit dus wel ging, moeten we toch nog met 2 dingen werken...

Maar we gaan eens zoeken, de avonden worden toch langer. ;)

Ja ben bang van wel met 2 systemen. maar ach twee tieten zijn toch ook beter dan eentje (lol)

Maar mocht ik een andere uitkomst hebben laat ik het ff weten.kom regelmatig met tecniek mensen van d.i.v omroepen in contackt. en denk maar zo. veur wat heurt wat.

En wat die donkere avonden aangaat. daar merk ik niet veel van. de tft scherm bepaald toch meenstal mijn licht. dus gezichtsveld is meenstal 55 cm of er verder nog wat leeft krijg ik nooit mee.

Der Grusse Aus Das Norden.Sth.

ik kan me vergissen , maar ik heb hier bpm met een dolby 7.1 audio kaart er in , en kan hier via de verschillende audio kanalen player's 1 , 2 en de monitor over verschillende uitgangen sturen .
dus de ene over de speakers en de monitor over de koptelefoon , in de config kan ik per virtueel audio app. een uitgang (lees minijack) kiezen .

Heb bpm studio ook wel eens gehad. kweet niet zo 1.2.3 of in de config een mogelijkheid zit om twee verschillende signalen te geven misschien dat er plugins voor zijn??

De eisen zijn gewoon het prog. moet over monitor/voorafluisteren/live. optie beschikken.
En je geluids kaart moet het aan kunnen.of 7.1 dit kan weet ik niet.

Maar zijn bovenstaande te realieceren is het theoretisch mogelijk zou je zeggen.maar in de praktijk moet het werken. en die verschillen nog wel eens.

sth.

Met mp3tunes kan het allemaal... moet je wel 2 of meer [ik heb er 4] soundkaarten instoppen, Het beste kan je van die extreem dure kaarten kopen, ze kosten wel 6 euro !!!! bij de mediamarkt. en ze installeren automatisch.

Groeten Roberto

freggel heb je steinberg cubase al eens geprobeerd heb het voor iemand gedouwnload schijnt super tezijn
binsearch.info
gr frans

frweber;182298 zei:
freggel heb je steinberg cubase al eens geprobeerd heb het voor iemand gedouwnload schijnt super tezijn
binsearch.info
gr frans

steinberg cubase is een super proggie alleen werk hij veel met plugins. op zich zelf een kale bestand. en is meer bedoeld om muziek te bewerken. tevens moet je er haast een curcus voor volgen. en elke dag mee werken anders ben je zo de kluts weer kwijt. hij valt meer onder de cat. cooledit pro. vind ik.

die ik gedownload heb was toch meer als 2 gig
gr frans

frweber;182298 zei:
freggel heb je steinberg cubase al eens geprobeerd

Proberen kan natuurlijk nooit kwaad. ;)

Het kost maar ?425,- overigens... :biggrin:

Ach ja ze zijn er nog wel wat duurder nl.

OtsAV Pro-TX (One-Year Subscription License)
US$1199.95
All-in-one audio / video / karaoke CD+G / scheduling mass broadcast solution.

Otsav was voorheen otsjuke dj. is nu uitgerust met video.

Sth.

Vanmorgen even gedownload, maar krijg het niet voor elkaar om het te installeren...

Maar ach we zoeken lekker verder.

freggel1;182355 zei:
Vanmorgen even gedownload, maar krijg het niet voor elkaar om het te installeren...

Maar ach we zoeken lekker verder.

Jammer jah. Had voor een tijd terug dat proggie ook van ftd. en die instaleerde en werkte 100%. heb er ff mee gestoeid en helaas verwijder ik ze tegenwoordig van ex hd,s i.v.m ruimte creeren er staat al ruim 2000 gig vol. en heb vanmorgen net een 360 gig. hd bij aldi gehaald voor 89 euro. met firewire.

Maar steinberg proggies staan er veel vaker op. gewoon ff in de gaten houden. maar twee soundcards blijft een pre. voor meerdere sign. appart te draaien.

sth.

Die komen er wel als ik het programma heb, en die verreiste ?6,- waar Roberto het over heeft... :biggrin:

omejoop10;182407 zei:

Reason v.2.5 heb ik jaren terug een tijdlang gebruikt. voor huis/tuin niet aan te bevelen. maar wie zich er verder in wil verdiepen een super programma.Er ontbreekt haast niets aan.

Ook qwa instellingen bijna oneindig. maar gebruikt nog al wat van cpu. dus draaien en meerdere programs. uitvoeren leid snel tot hapering.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan